پایان نامه :بررسی رابطه ارضاء نیازهای بنیادی روانی و طرح واره ­های ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی دانشجویان کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین ارضاء نیازهای بنیادی روانی و طرحواره­های ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی در دانشجویان بود. به این منظور با روش نمونه گیری خوشه­ای چند مرحله­ای ۳۶۴ نفر (تعداد ۱۶۶ دختر و ۱۹۸ پسر) از دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان انتخاب شدند. طرح این پژوهش توصیفی- همبستگی بود. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی گاردیا، دسی و ریان (۲۰۰۰)، طرحواره­های ناسازگار اولیه یانگ (۱۹۹۸)، و اختلال تنظیم هیجانی گراتس (۲۰۰۴)، استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از معادلات ساختاری، ضریب همبستگی و آزمونT صورت پذیرفت. نتایج پژوهش نشان داد که مدل تجربی داده­ها یا مدل مفهومی دارای برازش خوبی است. براساس یافته­ها، خودمختاری و شایستگی از خرده مقیاس نیازهای بنیادی روانی هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم می­توانند بر اختلال تنظیم هیجانی تأثیر بگذارند. همچنین نیاز به خودمختاری و شایستگی می­توانند بر طرحواره‌های ناسازگار اثر بگذارد. کلید واژه ها: نیازهای بنیادی روانی – طرحواره­های ناسازگار اولیه – اختلال تنظیم هیجانی

پایان نامه روانشناسی گرایش آموزش کودکان استثنایی: اثر بخشی برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد دانش آموزان با اختلال نارساخوانی

متن کامل پایان نامه با فرمت ورد پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی پایان نامه گرایش آموزش کودکان استثنایی عنوان:      اثر بخشی برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد دانش آموزان با اختلال نارساخوانی استاد راهنما: معصومه پور محمدرضای تجریشی

سازوکارهای شناختی رفتاری – پیدایش اختلال لجبازی – نافرمانی

  علاوه بر تشخیص دقیق ، مهم است عواملی را شناسایی کرد که بر پیدایش اختلال لجبازی – نافرمانی تاثیر می گذارند تا از این طریق بتوان درمان را به نحو مؤثرتری طراحی کرد . اگرچه برخی استدلال کرده اند که نشانه های شاخص اختلال لجبازی – نافرمانی و اختلال سلوک تنها از نظر میزان […]

همه گیر شناسی شیوع اختلال لجبازی –نافرمانی

مطالعات همه گیر شناسی در جمعی غیر کلینیکی ، این صفات منفی کارانه را در 16 تا 22 درصد کودکان دبستانی گزارش نموده اند . هرچند ممکن است این اختلال در 3 سالگی نیزشروع شود ، ولی معمولا تا 8 سالگی شروع شده و دیرتر از نوجوانی آغاز نمی گردد (کاپلان و سادوک ، ترجمه […]

اختلال لجبازی –نافرمانی

هیوارد[1](2000 نقل از خدایاری فرد 1385 ) عنوان می کند اختلال لجبازی –نافرمانی اولین بار در سال 1966 به عنوان یک اختلال رفتاری پیشنهاد شد . با انتشار ویرایش سوم راهنمایی آماری و تشخیص اختلالهای روانی ، اختلال لجبازی ، نافرمانی در یک طبقه جدید و مستقل در طبقه بندی اختلال های روانی جای گرفت […]

پایان نامه پیش بینی اختلال شخصیت وسواسی- اجباری

 پایان نامه رشته  روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی گروه روانشناسی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی عنوان:پیش بینی اختلال شخصیت وسواسی- اجباری و رفتار اجبار وارسی بر اساس متغیرهای            کمال­گرایی­، مسئولیت­ پذیری، نگرانی، و سبک­رفتاری والدین ­   زمستان 89        فهرست مطالبعنوان                                                                                                                                   صفحهفصل اول: کلیات پژوهش1-1- مقدمه. 11-2- بیان­مساله 41-3- اهمیت و […]

پایان نامه ویژگیهای شخصیت والدین و اختلالات رفتاری کودکان

 پایان نامه رشته  روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحدعلوم و تحقیقات هرمزگانپایان نامه جهت اخذ درجۀ کارشناسی ارشد رشته رواشناسیM.A))گرایش عمومیعنوان:بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیت والدین و اختلالات رفتاری کودکان دبستانی شهر رودخانه در سال 1392سال 1392     فهرست مطالبعنوان                                                                                                                  صفحهچکیده:.1فصل اول کلیات1-1 -مقدمه .31-2-بیان مساله . 51-3- اهمیت و ضرورت  انجام تحقیق 91-4- اهداف تحقیق […]

پایان نامه اثر الکتروشوک بر انواع توجه شنیداری بیماران اختلال­های خُلقی

 پایان نامه رشته  روانشناسی دانشگاه: تبریزدانشکده: علوم تربیتی و روانشناسیپایان ­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد عنوانبررسی اثر الکتروشوک بر انواع توجه شنیداری بیماران مبتلا به اختلال­های خُلقی تیر 1389     فصل اول: طرح پژوهش 1-1-مقدمه2 2-1-بیان مساله5 3-1- ضرورت و اهمیت پژوهش.10 4-1- هدف‌های پژوهش.11 1-4-1- هدف کلی11           2-4-1- هدف­های اختصاصی11 5-1- سئوال‌های پژوهش.11 […]
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...