۱۵۷٫Dyrlund AK, Wininger SR. The effects of music preference and exercise intensity on psychological variables. Journal of Music Therapy. 2008;45(2):114-34.
158.Thaut M, Kenyon G, Hurt C, McIntosh G, Hoemberg V. Kinematic optimization of spatiotemporal patterns in paretic arm training with stroke patients. Neuropsychologia. 2002;40(7):1073-81.
159.Zatorre RJ, Chen JL, Penhune VB. When the brain plays music: auditory–motor interactions in music perception and production. Nature Reviews Neuroscience. 2007;8(7):547-58.
160.Rossignol S, Jones GM. Audio-spinal influence in man studied by the H-reflex and its possible role on rhythmic movements synchronized to sound. Electroencephalography and clinical neurophysiology. 1976;41(1):83-92.
161.Kwak EE. Effect of rhythmic auditory stimulation on gait performance in children with spastic cerebral palsy. Journal of music therapy. 2007;44(3):198-216.
162.Baxter P, Morris C, Rosenbaum P, Paneth N, Leviton A, Goldstein M, et al. The definition and classification of cerebral palsy. Developmental medicine and child neurology. 2007;49(s2):1-44.
163.Beckung E, Carlsson G, Carlsdotter S, Uvebrant P. The natural history of gross motor development in children with cerebral palsy aged 1 to 15 years. Developmental Medicine & Child Neurology. 2007;49(10):751-6.
164.Hennington G, Johnson J, Penrose J, Barr K, McMulkin ML, Vander Linden DW. Effect of bench height on sit-to-stand in children without disabilities and children with cerebral palsy. Archives of physical medicine and rehabilitation. 2004;85(1):70-6.
165.Park ES, Park C-i, Lee HJ, Kim DY, Lee DS, Cho S-R. The characteristics of sit-to-stand transfer in young children with spastic cerebral palsy based on kinematic and kinetic data. Gait & posture. 2003;17(1):43-9.
166.Eliakim M, Meckel Y, Nemet D, Eliakim A. The effect of music during warm-up on consecutive anaerobic performance in elite adolescent volleyball players. International journal of sports medicine. 2007(28):321-5.
167.Crust L. carry-over effects of music in an isometric muscular endurance task 1. Perceptual and motor skills. 2004;98(3):985-91.
168.Likesas G, Zachopoulou E. music and movement education as a form of motivation in teaching greek traditional dances 1. Perceptual and motor skills. 2006;102(2):552-62.
169.Yu H, Liu Y, Li S, Ma X. Effects of music on anxiety and pain in children with cerebral palsy receiving acupuncture: a randomized controlled trial. International journal of nursing studies. 2009;46(11):1423-30.
170.Bateman A, Bale J. Sporting sounds: Relationships between sport and music: Routledge; 2008.
171.Rösler K, Hoppeler H, Conley K, Claassen H, Gehr P, Howald H. Transfer effects in endurance exercise. European journal of applied physiology and occupational physiology. 1985;54(4):355-62.
172.Boyd RN. Functional progressive resistance training improves muscle strength but not walking ability in children with cerebral palsy. Journal of physiotherapy. 2012;58(3):197.
173.Liao HF, Liu YC, Liu WY, Lin YT. Effectiveness of loaded sit-to-stand resistance exercise for children with mild spastic diplegia: a randomized clinical trial. Arch Phys Med Rehabil. 2007;88(1):25-31.
174.Andersson C, Grooten W, Hellsten M, Kaping K, Mattsson E. Adults with cerebral palsy: walking ability after progressive strength training. Developmental medicine and child neurology. 2003;45(4):220-8.
175.Patikas D, Wolf SI, Mund K, Armbrust P, Schuster W, Döderlein L. Effects of a postoperative strength-training program on the walking ability of children with cerebral palsy: a randomized controlled trial. Archives of physical medicine and rehabilitation. 2006;87(5):619-26.
176.Unger M, Faure M, Frieg A. Strength training in adolescent learners with cerebral palsy: a randomized controlled trial. Clinical Rehabilitation. 2006;20(6):469-77.
177.Morton JF, Brownlee M, McFadyen AK. The effects of progressive resistance training for children with cerebral palsy. Clinical rehabilitation. 2005;19(3):283-9.
178.Allen J, Dodd KJ, Taylor NF, McBurney H, Larkin H. Strength training can be enjoyable and beneficial for adults with cerebral palsy. Disability & Rehabilitation. 2004;26(19):1121-7.
179. محمد حسین، نیلفروش. دهقانی زاده، مسلم. (۱۳۹۰). بررسی تمرین مقاومتی نشستن به ایستادن بر عملکرد حرکتی درشت در کودکان فلج مغزی اسپاستیک: فصلنامه پژوهش در علوم توانبخشی. ۴ (۷)، ۵۰۹-۵۱۹ .
۱۸۰٫ باقری، حسین و همکاران. (۱۳۸۸). تاثیر تمرینات مقاومتی از جلو و از کنار قدم برداشتن بر روی پله با وزنه بر عملکرد حرکتی درشت در کودکان فلج مغزی دایپلژی اسپاستیک: مجله دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران. ۳ (۲)، ۴۷-۴۵٫
۱۸۱٫ قدیری، فرهاد و همکاران. (۱۳۸۶). اثر یک دوره تمرین مقاومتی بر خودپنداره بدنی و کارکرد بدنی پسران ۱۳ تا ۱۸ ساله شهر تهران: فصلنامه پژوهش در مدیریت و رفتار حرکتی. ۱ (۱)، ۲۶-۱۳٫
۱۸۲٫Peng Y-C, Lu T-W, Wang T-H, Chen Y-L, Liao H-F, Lin K-H, et al. Immediate effects of therapeutic music on loaded sit-to-stand movement in children with spastic diplegia. Gait & posture. 2011;33(2):274-8.
183. زیرکی، حسن و همکاران. (۱۳۹۰). تأثیر موسیقی اصیل ایرانی بر مهارتهای درشت کودکان مبتلا به فلج مغزی اسپاستیک: مجله مطالعات ناتوانی. ۱(۱)، ۲۲-۱۵٫
۱۸۴٫ زیرکی، حسن و همکاران. (۱۳۸۸). تأثیر محرکهای ریتمیک – ملودیک برمهارتهای ظریف انگشتی کودکان مبتلا به فلج مغزی اسپاستیک:دوماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد.۱۶ (۸۴)، ۹ -۴٫
۱۸۵٫Schneider S, Schönle P, Altenmüller E, Münte T. Using musical instruments to improve motor skill recovery following a stroke. Journal of neurology. 2007;254(10):1339-46.
186.Richmond JSaS. Listening to Music Prior to Anaerobic Exercise Improves Performance. Journal of Athletic Medicine. 2013;1:66-9.
187.Karageorghis CI, Drew KM, Terry PC. Effects of pretest stimulative and sedative music on grip strength. Percept Mot Skills. 1996;83(3 Pt 2):1347-52.
188.Barwood MJ, Weston NJ, Thelwell R, Page J. A motivational music and video intervention improves high-intensity exercise performance. Journal of sports science & medicine. 2009;8(3):435.
189. دهقان، لیلا و همکاران. (۱۳۸۸). بررسی پایایی بین آزمونگران در استفاده از نسخه فارسی سیستم طبقه بندی عملکرد حرکتی درشت توسعه یافته و بازبینی شده (GMFCS E&R) در کودکان فلج مغزی: طرح تحقیقاتی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران. کد طرح ۸۸-۰۴- ۳۲- ۹۶۳۰٫
۱۹۰٫Wade DTT. imed walking tests. In D. T. Wade (Ed.), Measurement in neurological rehabilitation. Oxford: Oxford University Press. 1992: (pp. 78–۹).
۱۹۱٫Finch E BD, Stratford PW, Mayo NE: Physical rehabilitation outcome measures. A guide to enhanced clinical decision
making. 2nd ed. Hamilton. Canadian Physiotherapy Association. 2002.
192.Liu CC LH, Lin KH. The relations between the sit-to-stand functional muscle strength and walking capacity in children with mild spastic diplegia. Formos J Phys Ther 2004:;29:176-83.
193. محمودیان، محمود. (۱۳۹۰). پایایی آزمون عملکرد حرکتی درشت (‏GMFM‏) در کودکان فلج مغزی اسپاستیک ۵ تا ۷ ساله بخش های توانبخشی غرب تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد کودکان، دانشگاه علوم پزشکی ایران
۱۹۴٫King G, Law M, King S, Hurley P, Hanna S, Kertoy M, et al. Children’s assessment of participation and enjoyment (CAPE) and preferences for activities of children (PAC). Development. 2004;33(1):28-39.
195. حسنی، مدینه. حسنی مهربان، افسون. علی آبادی، فرانک. تقی زاده، قربان. (۱۳۹۲). بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی ۸ تا ۱۴ سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت. ۷ (۱)، ۶۹-۶۳
۱۹۶٫Russell DJ RP, Avery L, LaneM. Gross Motor Function Measure (GMFM-66 and GMFM-88) user’s manual. Clinics in Developmental Medicine, No. 2002:. 159. London:Mac Keith Press.
197.King G, Lawm M, King S, Rosenbaum P, Kertoy MK, Young NL. A conceptual model of the factors affecting the recreation and leisure participation of children with disabilities. Physical & occupational therapy in pediatrics. 2003;23(1):63-90.
198.Law M, Finkelman S, Hurley P, Rosenbaum P, King S, King G, et al. Participation of children with physical disabilities: relationships with diagnosis, physical function, and demographic variables. Scandinavian Journal of Occupational Therapy.2004;11(4):156-62.
برنامه تمرین مقاومتی

 
 

 

 

 


 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...