نوع هدف، روش تحقیق، روش جمع آوری داده ها، حمایت مالی، تعداد نویسندگان

 

 

 

پیه تیلا (۱۹۹۰)

 

بررسی پایان نامه های دوره ی دکتریی علوم پرستاری

 

روش تحقیق، ابزار جمع آوری داده ها، نوع داده ها

 

 

 

لومیس (۱۹۸۵)

 

تحلیل چکیده ها و عناوین پایان نامه دوره ی دکتریی پرستاری در آمریکا

 

قلمرو موضوعی، قلمرو مکانی

 

 

 

۲-۴) جمع­بندی فصل
همان­گونه که ملاحظه گردید به طور کلی در رابطه با ارزیابی و بررسی تحقیقات و کارهای پژوهشی، کمابیش تحقیقاتی صورت گرفته که در کشور ما این نوع تحقیقات اندک بوده و محقق به سختی به آن­ها دسترسی پیدا کرد. این وضعیت در نظام تحقیقاتی به طور عام و در مورد رشته تربیت­بدنی و علوم ورزشی و مدیریت ورزشی به طور خاص را می­توان یک وضعیت حاد قلمداد کرد چراکه ارزیابی و نظارت، یکی از مهم­ترین و اصلی­ترین ارکان نظام تحقیقاتی محسوب می­گردد که در آن استحکام نظام و نیز اعمال مدیریت صحیح، نقش بسیار تعیین­کننده ­ای دارد. ضمن این که ارزیابی باید شامل ورودی­ ها، فرایند و خروجی­های نظام تحقیقات شود و علاوه بر ارزشیابی تحقیقات، عملکرد عمومی پژوهشگر نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در حالی که پایان نامه­ های تحصیلی، یکی از ابزارهای مؤثر در توسعه و ترویج علوم مختلف به خصوص در رشته وسیع و در حال گسترش تربیت­بدنی می باشند، می­توانند به عنوان اهرمی نظارتی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین با بررسی و تجزیه و تحلیل پایان نامه­ ها، می­توان نقاط ضعف و قوت آن­ها را آشکار ساخته و با مرتفع ساختن موانع و مشکلات پژوهشی و نیز سود جستن از افراد متخصص و باتجربه برای رفع این مشکلات، پیشنهادها و راهکارهای اجرایی را فراهم آورد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در بخش پیشینه، خلاصه­هایی از تحقیقات مختلف در ارتباط با ارزیابی و بررسی تحقیقات و نیز تحقیقاتی که در آن­ها از روش تحلیل محتوا استفاده شده بود، ارائه شد که تنها تحقیق اندکی در رابطه با علوم تربیت بدنی و ورزش و مخصوصاً گرایش مدیریت ورزشی به چشم می­خورد که روش آن­ها در بررسی و مطالعه­ پایان نامه­ ها نیز دارای نواقصی بود و چه از لحاظ جغرافیایی، چه از لحاظ زمانی و چه از نظر مورد استفاده محدود بودند، لذا تحقیقاتی نبودند که بتواند پایان نامه­ ها را از جنبه­ های مختلف توصیفی، ساختاری، نوشتاری و … مورد بررسی قرار دهند.
فصل سوم:
روش پژوهش
۳-۱) مقدمه
پژوهش علمی مجموعه ­ای نظام­دار است که به مطالعه، بررسی و کشف و پروراندن بخش­هایی از دنیای ژرف و پیچیده­ دانش معطوف می­گردد تا جنبه­ های بیشتری از آن را روشن و نمایان کند. روش تحقیق، بخش مهم و اصلی هر پژوهش است. هر کدام از پژوهش­های انجام شده در مدیریت ورزشی دارای روش و طرح خاص خود می‌باشد که با توجه به نوع پژوهش و بسته به متغیرهای آن، روش­های آماری مناسب برای تحلیل داده ­های آماری آن انتخاب می­گردد. در این فصل از پژوهش حاضر، به تشریح روش تحقیق، جامعه و نمونه­ آماری تحقیق و نحوه­ گزینش آن‌ ها، ابزار گردآوری اطلاعات، چگونگی جمع­آوری داده ­ها، روایی و پایایی و تحلیل آماری داده ­ها پرداخته می‌شود.
۳-۲) روش تحقیق
پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه­ گردآوری داده‌ها به روش کتابخانه­ای صورت گرفته و از لحاظ حوزه­ تحقیقات اجتماعی، تحقیق توصیفی و از نگاه شیوه­ نگرش و پرداختن به مسئله، توصیفی-تحلیلی محسوب می‌شود.

۳-۳) جامعه و نمونه­ آماری
جامعه­ آماری مورد مطالعه در این پژوهش شامل پایان نامه­ های مربوط به رشته تربیت بدنی، گرایش مدیریت ورزشی در دانشگاه­ های استان مازندران و در مقطع کارشناسی ارشد این رشته تا مهر ۱۳۹۲ می­باشند. این دانشگاه­ها شامل دانشگاه مازندران، دانشگاه غیرانتفاعی شمال آمل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری (که با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ساری ادغام شده بود) و دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی آمل هستند.
نمونه­ تحقیق برابر جامعه­ تحقیق و به صورت تمام شمار تعیین گردید که در مجموع ۲۶۶ پایان نامه مورد بررسی قرار گرفته است.
جدول ۳-۱) توزیع فراوانی بر اساس تعداد پایان نامه­ ها تا نیمه­ی مهرماه ۱۳۹۲

 

 

نام دانشگاه

 

تعداد پایان نامه

 

 

 

دانشگاه مازندران

 

۴۵

 

 

 

دانشگاه غیرانتفاعی شمال آمل

 

۱۰۳

 

 

 

دانشگاه آزاد واحد ساری

 

۱۰۲

 

 

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی آمل

 

۱۶

 

 

 

مجموع

 

۲۶۶ پایان نامه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...