۶/۷ ±۶/۱۷۲وزن(کیلوگرم)۱/۷ ±۵/۶۴درصد چربی۲/۴ ±۱/۱۲شاخص توده بدنی، BMI(kg/m²)۱/۲±۶/۲۱ضربان قلب (ضربان در دقیقه)۱۱/۲±۹/۷۶میزان درک فشار۵۱/۱±۱۴/۱۳دمای بدن (درجه سانتی گراد)۰۸/۰±۶ /۳۶دمای محیط (درجه سانتی گراد)۱۲/۰± ۳/۲۷

۴-۲٫ سیستم انعقادی
۴-۲-۱٫ فیبرینوژن
۴-۲-۱-۱٫ داده های استراحتی و پاسخ به فعالیت هوازی در زمان های مختلف روز
مقادیر استراحتی در چهار دوره زمانی مختلف روزانه (۰۸:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۶:۰۰ و ۲۰:۰۰) به ترتیب برابر با ۷۹/۲۹±۹۳/۲۳۱، ۶۰/۳۶ ±۴۰/۲۱۲، ۲۸/۳۶±۷۳/۲۲۴ و ۶۲/۲۵±۶۷/۲۱۰ میلی گرم بر دسی لیتر و مقادیر پاسخ به یک جلسه فعالیت هوازی در زمان های مذکور به ترتیب برابر با ۴۴/۳۵±۴۰/۲۴۶، ۶۶/۳۴±۲۷/۲۳۲، ۸۸/۳۲±۴۷/۲۴۹، ۷۸/۳۹ ± ۴۷/۲۳۰ میلی گرم بر دسی لیتر به دست آمد (نمودار ۴-۱). آنالیز آماری داده ها با بهره گرفتن از تحلیل واریانس یک راهه با اندازه گیری های مکرر نشان داد که تفاوت مقادیر استراحتی در زمان های مختلف روز معنی دار می باشد (۰۴۹/۰P= و ۷۱/۲= (۴۲و۳) F)، آزمون بونفرونی و مقایسه زوج ها نشان داد که زمان های ۰۸:۰۰ با ۱۲:۰۰ (۰۴۴/۰P=) و ۲۰:۰۰ (۰۱۵/۰P=) تفاوت معنی داری داشت بطوری که بیشترین سطوح استراحتی در زمان ۰۸:۰۰ دیده شد.

نمودار ۴-۱٫ میانگین (± انحراف معیار) سطوح استراحتی و پاسخ به فعالیت هوازی فیبرینوژن در زمان های مختلف روز
٭ نشان دهنده تفاوت معنی دار با ساعت ۰۰: ۰۸ صبح می باشد.
# نشان دهنده تفاوت معنی دار نسبت به قبل از فعالیت می باشد.
تفاضل مقادیر استراحتی و پاسخ به فعالیت هوازی در چهار دوره زمانی روزانه (۰۸:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۶:۰۰ و۲۰:۰۰) به ترتیب برابر با ۶۷/۲۳±۴۷/۱۴، ۷۶/۲۳±۸۷/۱۹، ۵۳/۲۱±۷۳/۲۴ و ۶۸/۳۳±۸۰/۱۹ میلی گرم بر دسی لیتر بود (نمودار ۴-۲). آنالیز آماری داده ها با بهره گرفتن از تحلیل واریانس یک راهه با اندازه گیری های مکرر نشان داد که یک جلسه فعالیت هوازی باعث افزایش معنی‎دار فیبرینوژن شده (۰۱۶/۰=p) ولی تفاوت میزان پاسخ به فعالیت هوازی در زمان های مختلف روز معنی دار نمی باشد (۰۵/۰P>).

نمودار ۴-۲٫ میانگین (± انحراف معیار) تغییرات فیبرینوژن در زمان های مختلف روز
با محاسبه تغییرات حجم پلاسما، مقادیر تصحیح شده فیبرینوژن در پاسخ به یک جلسه فعالیت در چهار دوره زمانی روزانه (۰۸:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۶:۰۰ و ۲۰:۰۰) به ترتیب برابر با ۳۱/۳۳±۳۸/۲۱۷، ۷۲/۴۴±۰۳/۲۱۲، ۴۶/۳۳±۶۴/۲۲۱ و۱۲/۳۹±۶۲/۲۰۳ میلی گرم بر دسی لیتر بود (نمودار۴-۳).

نمودار ۴-۳٫ میانگین (± انحراف معیار) پاسخ به فعالیت هوازی فیبرینوژن قبل و بعد از تصحیح داده ها در زمان های مختلف روز
تفاضل مقادیر استراحتی و تصحیح شده در چهار دوره زمانی روزانه (۰۸:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۶:۰۰ و ۲۰:۰۰) به ترتیب برابر با ۴۶/۲۵±۵۵/۱۴-، ۹۱/۳۰±۳۷/۰-، ۳۶/۲۵±۰۹/۳- و ۹۸/۳۰±۰۴/۷- میلی گرم بر دسی لیتر بود (نمودار ۴-۴). آنالیز آماری داده ها با بهره گرفتن از تحلیل واریانس یک راهه با اندازه گیری های مکرر نشان داد که پس از تصحیح داده ها، یک جلسه فعالیت هوازی باعث کاهش فیبرینوژن شده ولی تفاوت در زمان های مختلف روز معنی دار نمی باشد (۰۵/۰P>).

نمودار ۴-۴٫ میانگین (± انحراف معیار) تغییرات فیبرینوژن بعد از تصحیح داده ها در زمان های مختلف روز
۴-۲-۲٫ زمان پروترومبین (PT)
4-2-2-1. داده های استراحتی و پاسخ به فعالیت هوازی در زمان های مختلف روز
مقادیر استراحتی در چهار دوره زمانی مختلف روزانه (۰۸:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۶:۰۰ و ۲۰:۰۰) به ترتیب برابر با ۰۶/۱±۱۴/۱۳، ۱۴/۱±۴۹/۱۳، ۵۷/۰±۷۷/۱۲ و ۶۵/۰±۸۳/۱۲ ثانیه و مقادیر پاسخ به یک جلسه فعالیت هوازی در زمان های مذکور به ترتیب برابر با ۹۳/۰±۳۶/۱۳، ۱۵/۱± ۶۹/۱۳، ۷۵/۰± ۹۶/۱۲ و ۷۵/۰±۱۱/۱۳ ثانیه بدست آمد (نمودار ۴-۵). آنالیز آماری داده ها با بهره گرفتن از تحلیل واریانس یک راهه با اندازه گیری های مکرر نشان داد که تفاوت مقادیر استراحتی در زمان های مختلف روز معنی دار نمی باشد (۰۵/۰<P).

نمودار ۴- ۵٫ میانگین (± انحراف معیار) سطوح استراحتی و پاسخ به فعالیت هوازی PT در زمان های مختلف روز
# نشان دهنده تفاوت معنی دار نسبت به قبل از فعالیت می باشد.
تفاضل مقادیر استراحتی و پاسخ به فعالیت هوازی در چهار دوره زمانی مختلف روزانه (۰۸:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۶:۰۰ و ۲۰:۰۰) به ترتیب برابر با ۲۵/۰±۲۲/۰، ۴۹/۰±۲۰/۰، ۴۲/۰ ±۱۹/۰ و ۲۵/۰±۲۹/۰ ثانیه بود (نمودار ۴-۶). آنالیز آماری داده ها با بهره گرفتن از تحلیل واریانس یک راهه با اندازه گیری های مکرر نشان داد که یک جلسه فعالیت هوازی باعث عدم تغییر PT شده که این عدم تغییر در زمان های مختلف روز معنی دار نمی باشد (۰۵/۰P>).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...