خطوط سرویس دهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهرت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳-۲-۲- تجزیه و تحلیل بازار
پایه و اساس تدوین برنامه بازاریابی، تجزیه و تحلیل بازار است. یک برنامه بازاریابی باید شامل شرح دقیقی از بخش های مختلف بازار باشد به ویژه بخشی از بازار که باید برآن تمرکز شود. [۳۰]پاسخ سازمان به این سوال که مصرف کنندگان و مشتریانشان چه کسانی هستند و چه خواسته ها و نیازهایی دارند، بسیار مهم است.
شما در چه بازاری فعالیت می کنید؟
تعریف بازار بطور صحیح به برنامه ریز در سنجش سهم و رشد بازار، درک خصوصیان مشتریان هدف، شناخت رقبای مربوط و تنظیم اهداف و استراتژی های بازاریابی کمک شایانی می نماید.[۳۱]
مشتریان شما چه کسانی هستند؟
وضعیت مشتریان فعلی خود را به منظور شناسایی این که کدام بخش های بازار هستند و نیز شناسایی ویژگی های مشترک و الگوهای خرید آن ها تهیه کنید. چنین نیم رخی در بخش بندی بهتر بازار و استفاده از تاکتیک های مناسب بازاریابی به شما کمک می کند.
چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟
شناخت عواملی که واقعا مشتران را برمی انگیزانند بسیار حیاتی است چرا که منابع باید به فراهم آوردن منافعی بکار روند که برای مشتریان ارزشمند هستند بنابراین لزوم رویکرد بازاریابی به کسب و کار بدیهی است، چرا که مزایای ذیل را در بردارد:
دانلود پروژه
شناسایی نیازها/انیگزه های مشتریان
استفاده از مهارت های شرکت برای تولید کالا یا خدمتی که آن نیازها را رفع میکند.
ترفیع مزایای محصولات به ان بخش از بازار که هدف شماست.
ارزش مشتریان شما چیست؟
همواره بخش هایی از بازار وجود دارند که کسب و کار عمده یک سازمان را میسازند. بر این اساس اثر پارتو یا قانون ۲۰،۸۰ نشان میدهد که کدام بخش یا گروه از بازار و چه گروه یا طبقه ای از مشتریان حجم بیشتری از فروش و کسب و کار سازمان را خلق می کنند تا سازمان متناسب با آن بیشترین و بهترین تلاش خود را دران حوزه متمرکز نماید.[۳۲]
مدل آبشاری بازار می تواند به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل و اتخاذ یک استراتژی برای بازارها استفاده شود.بر مبنای پتانسیل بازار ابتدا باید تعیین شود که چه سهمی از بازار غیر قابل دسترس است. دسترسی ممکن است به دلیل انحصار های عطا شده از طرف دولت به رقبا یا به علت تایید نشدن گواهی نامه های محصول غیر ممکن شود.بازار باقیمانده قابل دسترس سپس به بازار خدمت داده شده و خدمت داده نشده تقسیم شود.بخش های بازار خدمت داده نشده برای تک تک کسب و کار ها وجود دارند به دلیل فقدان بازار آزاد ،کالاها و خدمات غیر قابل دسترس یا به علت نسبت قیمت/خدمت غیر رقابتی.
پتانسیل بازار (بازار کل)
بازار غیرقابل دسترس
پتانسیل فروش (بازار قابل تحقق)
بازار خدمت داده نشده
(همه رقبا)
حجم بازار خدمت داده شده (همه رقبا)
بازار خدمت داده نشده
(شرکت ما)
حجم فروش (شرکت ما)
پتانسیل
شکل ۶-۲- تجزیه وتحلیل پتانسیل بازار با بهره گرفتن از آبشار بازار
۳-۲- تعیین اهداف
اسکات هدف را این گونه تعریف میکند: اهداف بیان کننده منظور برنامه ریزی در طرح ها و برنامه ها هستند. آن ها در چارچوب فرایند برنامه ریزی تدوین شده، ایده های مبهم و تجربی را به منظور ها و نتایج مشخص تبدیل می کنند. هدف گذاری جز لاینفک یک برنامه ریزی است. اگرچه ممکن است اهداف به صورت ناآگاهنه تعریف شده باشند.
شکل ۷-۲- سلسه مراتب رسالت و اهداف را در یک شرکت تولیدی فرضی نشان میدهد. هدف گذاری انجام شده در سطح اول یا عالی تحت عنوان بیانیه رسالت سازمان، در سطح دوم یا واحد هایی فرعی کسب و کار استراتژیک تحیت عنوان اهداف اصلی ودرسطح سوم یعنی سطح وظیفه ای تحت عنوان اهداف بازاریابی نامیده می شود و درمرحله آخر خطی مشی ها و استراتژی هایی بازاریابی را تدوین میکند.

 

 

رسالت شرکت

 

افزایش بهره وری صنعت

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...