قسمت اول کدگذاری باز:
در ابتدا داده های بدست آمده از مصاحبه ها با توجه به مصاحبه با خبرگان دسته بندی می شود در این قسمت تمام شاخص ها و معیارهایی که خبرگان به آنها اشاره نموده اند آورده می شود در ضمن مواردی که در شاخص ها ارائه شده است و نیاز به تغییر دارد آورده شده است.
قسمت دوم کدگذاری محوری:
در این قسمت نیز هر مقوله با توجه به کدگذاری صورت گرفته در ابعاد مرتبط قرار داده خواهد شد.
۳-۹-۱-۲ طبقه بندی
سپس هر یک از ابعاد ارائه شده و مقوله های اصلی و فرعی حاصل از مصاحبه ها کامل می شوند و نظرات خبرگان در این زمینه بصورت کامل در مقوله ها و نشانگرها گنجانده می شود و در مورد مقیاس اندازهگیری هر نشانگر به نتیجه گیری خواهیم رسید.
۳-۹-۲ مرحله کمی تحقیق
در این مرحله از پژوهش، داده های گردآوری شده از طریق پرسشنامه با بهره گرفتن از spss20 و LISREL 8.54 مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. بدین منظور پس از ورود داده ها به نرم افزار، از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه
در این فصل یافته ها و نتایج تحقیق حاضر به صورت توصیفی و تحلیل ارائه گردیده و به تجزیه تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها و پرسشنامه های تکمیل شده توسط افراد جامعه، جهت پاسخگویی به سوالات تحقیق و نیل به اهداف آن اختصاص داده شده است. محصول نهایی هر تحقیق یافته های آن هستند که موجودیت تحقیق را توجیه و اثبات می کنند. داده های جمع آوری شده به منظور تجزیه تحلیل و نتیجهگیری می باید در قالب آزمون های آماری به اطلاعات ارزشمند تبدیل گردند. محقق در این فصل با توجه به داده های گردآوری شده، به بررسی سوالات تحقیق پرداخته و درصدد دستیابی به اهداف تحقیق است. در واقع تجزیه تحلیل داده ها برای پاسخگویی به سوالات تحقیق برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است و از اصلی ترین و مهم ترین بخش های تحقیق محسوب می شود. به همین منظور در این فصل به تجزیه تحلیل داده های به دست آمده از دو مرحله کیفی و کمی می پردازیم. از آنجایی که روش تحقیق مورد استفاده روش آمیخته اکتشافی است، ابتدا مرحله جمع آوری داده های کیفی انجام و آورده شده و در بخش دوم که مربوط به تجزیه تحلیل داده های کمی می باشد، برای تحلیل داده ها و پاسخگویی به سوالات تحقیق، از روش های آمار توصیفی و تحلیل آمار استنباطی استفاده شده است. مصاحبه شوندگان این تحقیق همگی مرد و دارای مدرک دکتری بوده اند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۲- تحلیل داده‌های کیفی حاصل از مصاحبه
در این بخش از گزاره‌های بیان شده توسط اساتید، مدیران صنعتی و خبرگان صنعت مورد مصاحبه جداولی تهیه می‌شود که چگونگی دستیابی به نتایج حاصل از این مصاحبه‌ها را نشان می‌دهد.
۴-۳-۱- تجزیه و تحلیل تم
بنابر آنچه قبلاً ذکر شد، ابتدا متون پیاده شده مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته، جهت شناسایی عوامل موثر بر تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، با دقت بررسی گردید و پس از وارد کردن آن ها در جداول، و جدا کردن جملات معنادار آن ها در سطرهای مختلف، مفاهیم متنوع مورد استفاده در این تحقیق استخراج شدند. این مفاهیم با توجه به محتوای ظاهری، در دسته‌ه ای مفهومی که در واقع نشان‌گر یک مفهوم مستقل می‌باشند، در جدول (۴-۱) کدگذاری شده است. این دسته­ها در بخش­های مختلف این فصل مورد بررسی قرار گرفته­اند. در فصل پنجم، بر اساس اطلاعات و بحث‌های این فصل، به سؤالات اصلی تحقیق پاسخ داده می‌شود.
الف) آماده‌سازی داده‌ها
با تهیه نسخه‌های کتبی از محتوای مصاحبه‌ها و پاسخ افراد به سوالات مصاحبه، داده‌های کیفی پژوهش براساس شماره سوال مرتب گردیدند و پاسخ هر خبره به هر سوال در کنار هم نوشته شد.
ب) کدگذاری
پس از مطالعه صحبت های مصاحبه شوندگان و تحلیل کیفی آن ها، در این مرحله، جهت خلق معنی از جداول بدست آمده، این جداول در یک فایل بصورت یک جدول یکپارچه قرار گرفتند و بعد از منظم کردن آن ها بر اساس کد تعیین شده، به جملات مربوط به یک کد، با توجه به مفاهیم آن ها و نقاط اشتراکشان، عنوانی تعلق گرفت. در ادامه جداول مربوط به کد گذاری ها آورده شده است.
۴-۳-۲- نحوه کدگذاری مصاحبه با خبرگان
در این مرحله با مرور چند باره داده های گردآوری شده از طریق مصاحبه، به بررسی زوایای مختلف آن پرداخته می شود. در واقع با مرور مجموعه داده های گردآوری شده، مفاهیم مستتر در داده های جمع آوری شده، بازیابی خواهد شد. در این مرحله بدون هیچگونه محدودیتی به نام گذاری مفاهیم پرداخته شده است. بعد از انجام کد گذاری باز، محورهای اصلی در مجموعه داده ها را مشخص کرده و در مرحله بعدی،کدگذاری حول این محورها انجام می گیرد.
در ستون اول این جدول به هر فرد مصاحبه شونده کدی از I1 تا I10 اختصاص داده شده است و در ستون دوم گزاره‌های کلامی و آن چه خبرگان درباره عوامل موثر بر تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بیان کرده‌اند، به تفصیل آورده شده است. در ستون کدگذاری باز، مفاهیم مهم هر یک از گزاره‌های کلامی مطرح شده و ستون کدگذاری محوری، که مربوط به عوامل موثر بر تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت میباشد، در آخرین مرحله تکمیل شده است.
۴-۴- جمع آوری وکد گذاری داده های کیفی
در تحلیل کیفی، مصاحبه های انجام گرفته از طریق کدگذاری باز و کدگذاری محوری دسته بندی هایی انجام شده که منجر به شناسایی مفاهیم و مولفه های مربوط عوامل موثر بر تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شده است. در ادامه هر کدام از ابعاد همراه با جدول کدگذاری باز و محوری و نیز تفسیر آن به صورت جداگانه ارائه شده است.
جدول(۴-۱). کدگذاری داده های محتوای مصاحبه در مورد عوامل موثر در انتخاب راهبرد تجاری سازی در بخش عوامل محیطی

 

کد مصاحبه شوندگان گزاره کلامی کد باز کد محوری
I4, I5, I8, I10 ما همیشه نگران این هستیم که ایده های ما توسط عوامل اجرایی سازمان های اجرایی دزدیده شود سیاست های مرتبط با دارایی های فکری عوامل محیطی
I3, I5, I6, I7 موجود بودن منابع طبیعی و زیرساخت هایی مثل راه و آب و برق و … به پیشبرد و عملیاتی کردن تحقیقات علمی کمک خواهد کرد زیرساخت های محیطی و منطقه ای
I1, I2, I4 به خاطر چذاب بودن حوزه کاری ام، همیشه کسانی هستند که تمایل به هزینه و سرمایه گذاری در پیشنهادات من داشته باشند در دسترس بودن سرمایه گذاران
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...