۳- ۴ معیارهای ورود به مطالعه

  1. دبستانی بوده و سن او بین ۱۱-۶ سال تمام باشد.
  2. . کودکان لکنتی حداقل نمره ۸ از مقیاس SSI-3 را دریافت نماید.
  3. کودک از نظر هوشبهر و رفتار سازشی بر اساس عملکرد تحصیلی و نظر معلم طبیعی باشد.
  4. لکنت کودکان در زیر گروه هیچ یک از سایر ناروانی های گفتارنباشد.

۳-۵ معیارهای خروج از مطالعه

  1. بر اساس تاریخچه گیری سابقه ای از اختلالات یا ناهنجاریهای نورولوژیکی داشته باشد.

۲ . سایر اختلالات گفتارو زبانی را داشته باشد.
۳-۶ روش نمونه گیری
در این پژوهش کودکان مبتلا به لکنت از بین افراد مراجعه کننده به کلینیک گفتاردرمانی که به تشخیص و تاًیید پژوهشگر، دارای لکنت و همچنین واجد معیارهای ورود و خروج به آزمون می باشند، با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. از بین این کودکان ۱۶کودک با اطلاع از والدین توسط پژوهشگرتحت درمان با روش GILCU در گروه آزمایشی و ۱۶ کودک توسط دیگر درمانگر، درمان سنتی دریافت می داشتند.
۳-۷ حجم نمونه و شیوه محاسبه آن
با توجه به روش نمونه گیری در دسترس و با در نظر گرفتن معیارهای ورود و خروج ۳۲ کودک لکنتی ۶ تا ۱۱ سال در مطالعه شرکت نمودند. از این میان تعداد ۱۶نفرشان توسط پژوهشگر درمان GILCU و تعداد ۱۶ نفرشان توسط دیگر درمانگران، درمان سنتی دریافت داشتند.
۳-۸ مکان و زمان انجام تحقیق
شرکت کنندگان در کلنیک گفتاردرمانی مورد درمان قرار گرفتند. مدت زمان اجرای برنامه درمانی و جمع آوری داده ها ۷ ماه از آبان ماه ۱۳۹۲ تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به طول انجامید. اجرای درمان برای هر شرکت کننده ۱۴ جلسه و هر جلسه به مدت ۴۵ دقیقه به طول می انجامید.
۳-۹ متغیر ها و نحوه ی سنجش آنها
در جدول ۳-۱ متغیرهای مستقل و وابسته و زمینه ای مورد بررسی معرفی شده است.
جدول۳-۱ : متغیر ها

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

 

 

 

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...