در بخش تحقیقات کمی و باتوجه به محدود بودن تعداد کل دانشجویان سال آخر در مقاطع دکتری در دانشگاههای مذکور و نیز عدم همکاری برخی دانشگاهها در ارائه تعداد دقیق دانشجویان سال آخر تحصیلات تکمیلی لذا با نظر خبرگان تعداد دانشجویان هر دانشگاه را باتوجه به تعداد ورودی های هر دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۰ استخراج شد.
: توزیع کل جامعه تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه تعداد دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد تعداد دانشجویان سال آخر دکتری جمع
امیرکبیر ۱۳۵۱ ۱۳۶ ۱۴۸۷
تربیت مدرس ۱۵۷۶ ۴۳۴ ۲۰۱۰
تهران ۴۷۱۸ ۹۲۴ ۵۶۴۲
شریف ۱۴۸۵ ۴۷۴ ۱۹۵۹
مجموع ۱۱۰۹۸

روش نمونه گیری

به طور کلی می توان روش نمونه گیری را می توان به دو دسته احتمالی و غیر احتمالی دسته بندی کرد. از جمله روش های نمونه گیری احتمالی عبارتند از : نمونه گیری تصادفی ساده با نا محدود، نمونه گیری احتمای سیستماتیک، نمونه گیری تصادفی طبقه ای (متناسب یا نامتناسب)، نمونه گیری خوشه ای، نمونه گیری ناحیه ای، نمونه گیری مضاعف. از جمله رو شهای نمونه گیری غیر احتمالی عبارتند از: نمونه گیری در دسترس، نمونه گیری قضاوتی، نمونه گیری سهمیه ای (دانایی فرد، الوانی و آذر، ۱۳۸۷، ص ۳۳۰). در این پژوهش، در توزیع پرسشنامه های اولیه به صورت پایلوت، از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. برای توزیع پرسشنامه های بعدی( اصلی)، از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد.در این روش احتمال زیادی وجود دارد که الگوهای پراکنش ویژگیهای که در پژوهش خود بدان علاقه مند هستیم، به همان صورت عناصری که برای نمونه بر می گزینیم توزیع شده باشد، در این روش تمامی اعضای جامعه شانس یکسانی را برای انتخاب شدن دارند و از کمترین سوگیری و بیشترین تعمیم پذیری برخوردار است (سکاران،۱۳۸۴، ص ۳۰۰) (به نقل از تجلی، ۱۳۹۰).

جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید.

 

ابزار جمع آوری داده ها

در هر پژوهشی، گردآوری داده های واقعی با توجه به اهداف تحقیق دارای اهمیت اساسی است. فرایند جمع آوری داده، در برگیرنده فعالیت های متنوعی است که حاصل آن گردآوری داده هایی است که اندازه عددی متغیرهای مشاهده شده و یا شرحی از صفات کیفی عناصر مورد بررسی را نشان می دهد. به هر حال داده های جمع آوری شده مبنای آزمون فرضیه های تحقیق بوده و اصولا اساسی ترین هدف از جمع آوری داده نیز هیمن مطلب است.
در این تحقیق باتوجه به ماهیت مساله مورد بررسی از روش های مصاحبه و پرسشنامه جهت جمع آوری داده استفاده شده است.
پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش شامل سه بخش است. در بخش نخست و در صفحه جلد
پرسشنامه، توضیحاتی مختصر در مورد موضوع تحقیق و هدف پرسشنامه و معرفی محقق به پاسخ دهنده داده میشود و از او درخواست همکاری می گردد و سپس از پاسخ دهنده تشکر و قدردانی میشود. در بخش دوم، پرسشهای مربوط به اطلاعات شخصی پاسخ دهنده (از قبیل: سن و جنسیت و درآمد و تحصیلات و …) آمده است و در بخش سوم پرسشنامه (قسمت نهایی) سوالات اصلی آمده است. سؤالات پرسشنامه از نوع سؤالهای بسته بوده و مقیاس اندازه گیری سوالات، از نوع مقیاس فاصلهای (کمی) و ازطیف لیکرت (طیف ۵ بخشی) استفاده شده است برای طراحی سوالات پرسشنامه از منابع مختلفی استفاده شده است. از مدل ارزش ویژه برندکلر به عنوان مدل مبنا برای طراحی سوالات مربوط به ابعاد وفاداری به برند، آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده از برند و تداعی گرهای اصلی برند استفاده گردیده است.
همچنین پس از انجام مصاحبه شاخص های : بالا بودن سطح علمی دانشگاه، خدمات رفاهی مناسب، محیط فیزیکی مناسب و وجود گروه و اساتید مجرب در دانشگاه- به عنوان سایر عوامل موثر که بیشتر مد نظر مصاحبه شوندگان بود در قسمت شاخص های تداعی برند به پرسشنامه اضافه گردید
در جدول(۳-۲) متغیرها، تعداد و شماره سوالاتی که آنها را اندازه گیری میکند و منابع مورد استفاده جهت طراحی هر یک از سوالات آمده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...