(تشریح ابعاد، حدود مسأله، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیرهای مربوط به پرسش های تحقیق، منظور تحقیق )

بابونه، گیاهی است یک ساله، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر که بصورت خودرو در مزارع و کنار جاده ها می روید. ساقه آن دارای انشعاباتی است و برگهای آن بریدگی های باریک و دراز با ظاهر برگچه مانند دارد.قسمت مورد استفاده این گیاه، کاپیتول های آن است که در فاصله ماه های اردیبهشت تا مهر ماه، آن را از ساقه جدا می کنند.تاریخچه :نام لاتین بابونه camomille از کلمات یونانی khamai و malon به معنی گلهای کوچک با بوی سیب گرفته شده است. درمیان انواع گوناگون بابونه نوع بابونه رومی شهرت بیشتری دارد.نام علمی گیاه Matricaria recutita و از خانوادهAsteraceae می باشد.

 

عملکرد ومیزان عصاره گیاه بابونه به عنوان یک گیاه دارویی مهم حایز اهمیت است. تلاش های زیادی از نظر تحقیقاتی شده است که بتوان عملکرد و همچنین میزان عصاره این گیاه را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش داد. عناصر غذایی مورد نیاز گیاه از جمله فسفر در افزایش کمییت و کیفیت تولیدات زراعی ودارویی از جمله گیاه دارویی بابونه می باشد

در بین این عناصر غذایی فسفر و اهن نیز دارای اهمیت زیادی می باشد.

مصرف بهینه این عناصر در رشد ونمو وعملکرد گیاه بابونه می تواند به طور معنی داری موثر واقع گردد.

تا کنون در این ناحیه چنین تحقیقی صورت نگرفته است و به همین دلیل مورد ازمایش قرار می گیرد.

ایا مصرف کود آهن وسوپر فسفات تریپل اثر معنی داری بر عملکرد ومیزان عصاره بابونه دارد؟

  1. سوابق مربوط(بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق)



ترکیبات شیمیایی کاپیتول های این گیاه دارای اسانس هستند. این اسانس در حالت تازه دارای رنگ آبی تیره است که مربوط به وجود ماده ای به نام آزولن می باشد و تدریجاً با تأثیر هوا و نور رنگ آن سبز و قهوه ای می شود. این اسانس دارای سزکوئی ترپن های b و g و همچنین ماتریکارین (Matricarine) می باشد.مواردمصرف در زیبایی استفاده از بابونه در زیبایی به اندازه قدمت به کارگیری آن در عطاری ها سابقه دارد. خواص آن به خصوص برای پوستهای شکننده و حساس در مقابل تغییرات جوی مفید است. امروزه در صنعت لوازم آرایش آن را به تنهایی یا همراه با گیاهان دیگری از قبیل اکلیل کوهی، خلنگ و بنفشه به کار می گیرند. دم کرده ساده بابونه در استعمال خارجی روی پوست صورت برای حفاظت از پوست بهترین تاثیرها را دارد. شامپوی همراه با بابونه اندکی رنگ مو را روشن می گرداند.بابونه در کنار زیزفون و نعناع در برخی از کشورها بیشترین مصرف را در صنعت داروسازی دارد.

 


جهت دانلود متن کامل پایان نامه به سایت azarim.ir مراجعه نمایید.

محل رویش این گیاه در آذربایجان، فارس (کازرون، نوردآباد ممسنی، داراب و جهرم)، لرستان (بین خرم آباد و دورود و حسینیه در شمال غربی اندیمشک) و خوزستان (صالح آباد، هفت گل، شوشتر، رامهرمز، اطراف تهران و دماوند می روید. بعضی از گونه های دیگر بابونه در نواحی مختلف اروپا می روید.

بابونه دارای اثرات ضد زکام و ضد سرماخوردگی بوده و مصرف آن باعث تسریع در بهبود سرماخوردگی می گردد (برنات، ۱۹۹۳ وهافمن، ۱۹۹۳ ). از طرفی روغن های فرار در بابونه نیز به دلیل داشتن ایندومتاسین و اتیل الکل در بهبود زخمها مؤثرند. (شایپو شلو و همکاران ۱۹۸۱ و قنواتی ، ۱۳۸۵ ). زمان مناسب برای برداشت گل هنگامی است که گل ها کاملاً باز شده باشند، گل ها را باید حداکثر تا ۵ سانتی متری از دمگل برداشت کرد. برداشت گل به همراه میزان بیشتری دمگل سبب کاهش کیفیت اسانس می شود . برداشت به موقع گل ها بسیار مهم است و نقش مؤثری در کیفیت اسانس آن دارد. زمان برداشت در طول روز هم می تواند تأثیر بسزایی در مقدار اسانس داشته باشد. ظهر (وسط روز) ، هنگام تابش آفتاب، گل ها از بیشترین اسانس برخوردار می شوند و برداشت گل ها در روزهای سرد و ابری مناسب نبوده و در این شرایط از مقدار اسانس گل ها و کامازولن آن کاسته می شود(امیدبیگی، ۱۳۷۹).

رومسینکا ( ۱۹۸۷ ) نشان داد که کودهای معدنی برافزایش عملکرد گیاهان دارویی اثر دارند و پژوهش روی

گیاهان دارویی در رابطه با اثر کودها برباردهی و اجزاء تشکیل دهنده و کیفیت ترکیبات فعال در شروع قرن بیستم متمرکز شد و در طول ۰۲ تا ۰۳ سال گذشته افزایش بیشتری پیدا کرد. امروزه از کودها به عنوان ابزاری برای نیل به حداکثر تولید در واحد سطح استفاده می شود. تا با این کودها بتوانند علاوه بر افزایش تولید، کیفیت محصولات کشاورزی را ارتقاء داده، ضمن افزایش راندمان کودی، سلامتی انسان ودام را تأمین نمایند، متأسفانه در کشور مصرف کودهای شیمیایی نامتعادل است و مطابقتی با نیاز واقعی گیاه ندارد (ملکوتی، طهرانی، ۱۳۷۸ ).با توجه به اینکه با افزایش میزان کود نیتروژنه، عملکرد گیاه افزایش یافته (دوگلاس، ۱۹۹۶ ) و میزان ماده مؤثره گیاه بسته به نوع مواد غذایی موجود در خاک گیاه ممکن است قابل

تغییر باشد (دوساجی و همکاران، ۱۹۸۱ ) و با توجه به اینکه میزان مصرف عناصر کم مصرف در کشورهای با کشاورزی پیشرفته، حدود ۲ الی ۴درصد کل کود مصرفی است در صورتی که این مقدار در کشور ما ناچیز حدود ۲گرم در تن است (ملکوتی، ۱۳۷۹ ) با توجه به موارد ذکر شده ، این پژوهش انجام گرفته است.

  1. فرضیه ها(فرضیه به صورت یک جمله خبری نوشته شود)
۱-کاربردکود سولفات آهن میتواند سبب افزایش عملکرد و میزان عصاره گیاه بابونه شود.۲-کاربرد سوپر فسفات تریپل می تواند به طور معنی داری سبب افزایش عملکرد و میزان عصاره گیاه بابونه شود..
  1. اهداف تحقیق(شامل: اهداف علمی، کاربردی و ضرورت های خاص انجام تحقیق)

۱٫     تعین سطح مناسب کود سولفات آهن به منظور بهبود عملکر د گیاه بابونه.۲٫     تعیین سطح مناسب کود سوپر سولفات تریپل در بهبود عملکر د گیاه بابونه.

 

۳٫     تعیین اثر بر همکنش کود سولفات آهن و سوپر سولفات تریپل بر عملکرد گیاه بابونه.

  1. در صورت داشتن هدف کاربردی بیان نام بهره وران(اعم از مؤسسات آموزشی و اجرایی و غیره)
کشاورزان و تعاونی های تولید گیاهان داروئی و همچنین پژوهشگران و کارشناسان و مروجین کشاورزی
  1. جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق در چیست؟(این قسمت توسط استاد راهنما تکمیل شود)
تحقیقات برروی گیاه دارویی بابونه دراستان کهگیلویه وبویراحمدسابقه چندانی نداردودرسالهای اخیرتلاش شده است که باتوجه به ارزش بالای داروئی این گیاه پژوهش هائی انجام گردد.درزمینه اثرکودهای فسفر وآهن نیزتاکنون هیچ نوع تحقیقی بخصوص در استان کهگیلویه وبویراحمدصورت نگرفته است وموضوع کاملاجدیداست امضاء
  1. روش کار
الف- نوع روش تحقیق:به منظور بررسی اثرات سطوح مختلف کودهای فسفر و آهن بر عملکرد و میزان عصاره گیاه دارویی بابونه در منطقه یاسوج، آزمایشی به صورت فاکتوریل و در قالب طرح کاملا تصادفی در سال زراعی ۹۱-۹۰ به اجرا در می ْآید. فاکتور های آزمایش شامل کود سوپرفسفات تریپل در سطوح (۰، ۱۰۰و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار) و فاکتور آهن به صورت محلول پاشی در سطوح (۰، ۳ در هزار و ۵ در هزار) که تعداد تیمارها جمعا ۹ و تعداد تکرار ۴ می باشد که جمعا ۳۶ گلدان به قطر ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر با عمق۶۰ سانتی متر انتخاب گشت. گلدانها از خاک زراعی که از عمق ۳۰-۰ تهیه شده پر می شود و فبل از کاشت اقدام به یک آبیاری مقدماتی جهت نشست خاک خواهدشد . نمونه مرکب از خاک نیز تهیه و جهت انجام تجزیه های لازم به آزمایشگاه ارسال می شود . در این بررسی سطوح مختلف کود فسفر در ابتدای آزمایش و قبل از کاشت به گلدانهای مورد نظر اضافه خواهد شدو کود آهن طی ۲ مرحله محلول پاشی خواهد شد.اندازه گیری میزان عصاره به وسیله تجزیه شیمیایی در ازمایشگاه صورت می پذیرد.در طول داشت گیاه شاخص های مختلفی که اندازه گیری خواهند شد عبارتند از ارتفاع ساقه، طول ریشه، نسبت ریشه به ساقه(R/S) وزن تر ساقه، وزن تر ریشه، وزن خشک ساقه، وزن خشک ریشه، عملکرد بیولوژیک، سرعت رشد نسبی، شاخص سطح برگ(CGR) و درصد عصاره گیاه اندازه گیری خواهد شد. آنالیز داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار SASو رسم نمودارها با بهره گرفتن از نرم افزارExcell و مقایسه میانگین ها با بهره گرفتن از آزمون دانکن انجام خواهد گرفت.

 

ب- روش گردآوری اطلاعات ( میدانی ، کتابخانه ای و غیره )مطالعات کتابخانه ای و ازمایشات گلخانه ای و اندازه گیری میزان عصاره با تجزیه در ازمایشگاه

 

پ- ابزار گردآوری اطلاعات (پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، آزمون، فیش، جدول، نمونه برداری، تجهیزات آزمایشگاهی و بانک های اطلاعاتی و شبکه های کامپیوتری و ماهواره ای و غیره)ازمایش به صورت گلدانی انجام می گیرد.از طریق کاشت داشت و برداشت و تجزیه در ازمایشگاه صورت خواهد گرفت. برای تفسیر داده ها از منابع علمی معتبر (کتاب و مقاله و اینترنت و …)استفاده خواهد شد.

 

ت- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:تجزیه اطلاعات با بهره گرفتن از نرم افزارSAS و رسم نمودارها نیز با بهره گرفتن از نرم افزارExcell انجام خواهد شد.
  1. جدول زمانبندی مراحل انجام دادن تحقیق از زمان تصویب تا دفاع نهایی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ تصویب از تاریخ تا تاریخ
مطالعات کتابخانه ای ۲۰/۰۷/۱۳۹۰ ۲۷/۰۷/۱۳۹۰
جمع آوری اطلاعات ۱۰/۰۸/۱۳۹۰ ۲۶/۱۰/۱۳۹۰
تجزیه و تحلیل داده ها ۲۶/۱۰/۱۳۹۰ ۱۰/۱۱/۱۳۹۰
نتیجه گیری و نگارش پایان نامه ۱۱/۱۱/۱۳۹۰ ۲۱/۰۱/۱۳۹۱
تاریخ دفاع نهایی // ۲۰/۰۲/۱۳۹۱
طول مدت اجرای تحقیق: ۸
  1. فهرست منابع و مآخذ( فارسی و غیر فارسی) مورد استفاده در پایان نامه به شرح زیر:

۱- امید بیگی،ر.۱۳۷۹٫ رهیافت های تولید و فروآوری گیاهان دارویی. جلد اول. انتشارات به نشر.۲- حاج سید هادی،م،ن. خدابنده،م.ت. درزی و ن .یاسا.۱۳۸۰٫ بررسی اثرات زمان کاشت و تراکم گیاه بر مقدار اسانس و کامازولن در گیاه دارویی بابونه. خلاصه مقالات همایش ملی گیاهان دارویی در ایران. موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع.ص:۱۱۹٫

 

۳- صمصام شریعت>هادی-پرورش وتکثیر گیاهان دارویی-انتشارات مانی۱۳۷۴

۴- فصلنامه گیاهان دارویی-سال دوم-شماره هشتم-پاییز۱۳۸۲

۵- فصلنامه گیاهان دارویی- سال دوم-شماره پنجم-زمستان۱۳۸۱

۶- ولاک-ژان واستودولا-ژیری-گیاهان دارویی-ترجمه ساعد زمان-انتشارات ققنوس-۱۳۷۶

۱- Ercoli, L., M. Mariotti A. Masion, and F. Massantini. 1996. Effect of temperature and phosphorus and nitrogen uptake by sorghum. Crop Sci. 36: 348-354.

۲- Fernandez, R., R. Scull, J. L., Gonzales, M., Crespo, E., Sanches and C. Carballo. 1993. Effect of fertilization on yield and quality of Matricaria recutita L. Aspect of mineral nutrition of the crop. 2nd Congreso-Cubanbo-de-la ciencia-del-suelo=la-Habana-Cuba. 3: 891-894

۳ -Franz, Ch. and C. Kirsch. 1974. Growth and flower formation of Matricaria chamomilla L. is dependence on varied nitrogen and potassium nutrition ( in German ). Hort. Sci. 21:11-19.

۴- Hajseyedhadi, M. R., N. Khodabandeh, N. Yasa and M. Darzi. 2004. Effects of sowing date and plant density on flower yield and active substance in chamomile. 4(3): 208-217.

۵- Holz, J. and G. Demuth. 1979. Infeluence of ecological factors on the composition of the essential oil and flavonoid in Matricaria chamomilla of different origin (in German). Planta Medica. 27: 37-45.

۶- Jamshidi, Kh. 2000. Effects of row spacing and plant density on quantitative aspects of chamomile flower. Iranian J. Agric. Sci. 31(1): 203-209

۷- Johri, A. K., L. J., Srivastava., J. M., Singh and R. C. Rana. 1992. Effect of time planting on German chamomile (Matricaria recutita L.). Indian J. Agron. 32: 302-304..

۸- Khajapour, M. R. 2000. Principal of Agronomy. Jihad Daneshgahi Press. Isfahan University of Technology. Letchamo, W. and A. Vomel. 1989. The relationship between ploidy levels and certain morphological characteristics of chamomilla recutita. Planta Medica. 55: 527-528..

۹- Letchamo, W. 1993. Nitrogen application affects on yield and content of active substances in chamomile genotypes. Pp. 636-639. In Janick, J. E. Simon (Eds.). New Crops. Willey. New York..

۱۰- Meawad, A. A., A. Awad and A. Afify. 1984. The combined effect of N- fertilization and some growth regulators on chamomile plants. Acta Hort. 144: 123-133.

۱۱- Salamon, I. 1992a. Chamomile: A medicinal plant. Herb, Spice, and Medicinal Plant Digest. 10: 1-4.

۱۲- Salomon, I. 1992b. Chamomile production in Czecho-Slovakia. Focus on Herb. 10: 1-8.

Sheibanivaziri, M. 1997. Study of effect of N.P.K on essential oil and chamazulene of chamomile. Ph.D. Thesis. Isfahan University of Medical Science.

۱۳- Viets, F. G. 1965. The plant’s need for and use of nitrogen. In: Bartholomew, W. V. and F. E. Clerk (Eds.). Soil Nitrogen , 503-549 . Amer. Soc. Agron., Inc., Publisher Madison. Wisconsin, USA. 14- Vildova, A. and M. Stolcova. 2005. Quality characterization of chamomile in organic and traditional agriculture. International Symposium on Chamomile Research. Presove. Slovakia. 7-10 June, 2006. pp. 130..

  1. هزینه های تحقیق پایان نامه

الف: منابع تأمین بودجه پایان نامه و میزان هر یک ( ریالی، ارزی، تجهیزاتی و غیره )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ردیف نام مؤسسه بودجه ریالی بودجه ارزی تجهیزات و تسهیلات
۱        
۲        
۳        
۴        
جمع        

ب- هزینه های پایان نامه

ب۱- هزینه های پرسنلی ( برای مواردی که در حوزه تخصص و مهارت و رشته دانشجو قرار ندارد)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع مسئولیت تعداد افراد کل ساعات کار برای طرح حق الزحمه در ساعت جمع
هزینه کارگری ۱ ۵۰ ۲۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰۰
هزینه های تجزیه و تحلیل اماری ۱ ۱۰ ۳۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰
هزینه های متفرقه       ۲۰۰۰۰۰۰
جمع هزینه های تخمینی به ریال       ۶۰۰۰۰۰۰

ب۲- هزینه های مواد و وسایل ( وسایلی که صرفاً از محل اعتبار طرح تحقیق باید خریداری شوند)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام ماده یا وسیله مقدار موردنیاز مصرفی/ غیر مصرفی ساخت داخل یا خارج شرکت سازنده قیمت واحد قیمت کل
ریالی ارزی ریالی ارزی
تجزیه خاک ۵ نمونه       ۵۰۰۰۰۰   ۲۵۰۰۰۰۰  
بذر ۱ کیلو       ۲۰۰۰۰   ۲۰۰۰۰۰  
کودهای ماکروومیکرو ۲ کیلو       ۵۰۰۰۰   ۱۰۰۰۰۰  
هزینه های تهیه بسستر خاک و کاشت                
تجزیه عناصر                
گلدان ۳۶عدد       ۴۰۰۰۰   ۱۴۴۰۰۰۰  
                 
                 
جمع هزینه های مواد و وسایل به ریال     ۱۱۰۰۰۰۰۰  

ب ۳- هزینه ها ی متفرقه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ردیف شرح هزینه ریالی ارزی معادل ریالی بودجه ارزی کل هزینه به ریال
۱ هزینه تایپ ۱۱۰۰۰۰۰     ۱۱۰۰۰۰۰
۲ هزینه تکثیر ۸۰۰۰۰۰     ۸۰۰۰۰۰
۳ هزینه صحافی ۶۰۰۰۰۰     ۶۰۰۰۰۰
۴ هزینه عکس و اسلاید ۱۰۰۰۰۰     ۱۰۰۰۰۰
۵ هزینه طراحی، خطاطی        
۶ نقاشی، توپوگرافی        
۷ هزینه خدمات کامپیوتری ۳۳۰۰۰۰     ۳۳۰۰۰۰
۸ هزینه های دیگر ۵۷۰۰۰۰     ۵۷۰۰۰۰
جمع ۳۵۰۰۰۰۰     ۳۵۰۰۰۰۰

جمع کل هزینه ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ردیف نوع هزینه ریالی ارزی هزینه کل به ریال
۱ پرسنلی ۷۰۰۰۰۰۰   ۷۰۰۰۰۰۰
۲ مواد و وسایل ۲۶۲۰۰۰۰   ۲۶۲۰۰۰۰
۳ مسافرت ۱۵۰۰۰۰۰   ۱۵۰۰۰۰۰
۴ متفرقه ۳۵۰۰۰۰۰   ۳۵۰۰۰۰۰
جمع کل ۱۴۶۲۰۰۰۰   ۱۴۶۲۰۰۰۰
  1. تأییدات

 

 

 

 

 

 

الف:
نام و نام خانوادگی استاد راهنمادکترخدابخش پناهی کرد لاغری تاریخ // امضاء
نام ونام خانوادگی استاد مشاوردکتر عبدالصمد کلیدری تاریخ // امضاء
نام و نام خانوادگی استاد مشاور تاریخ // امضاء

ب- نظریه کمیته تخصصی گروه درباره:




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


۱- ارتباط داشتن موضوع تحقیق با رشته تحصیلی دانشجو
ارتباط دارد ارتباط فرعی دارد ارتباط ندارد  
۲- جدید بودن موضوع:
بلی در ایرا ن بلی خیر  
۳- اهداف بنیادی و کاربردی:
قابل دسترسی است قابل دسترسی نیست مطلوب نیست  
۴- تعریف مسأله
  رسا است رسا نیست  
۵- فرضیات :
  درست تدوین شده است درست تدوین نشده و ناقص است  
۶- روش تحقیق دانشجو :
  مناسب است مناسب نیست  
۷- محتوا و چارچوب طرح:
  از انسجام برخوردار است از انسجام برخوردار نیست  

پ- تأیید نهایی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ردیف نام و نام خانوادگی سمت و تخصص نوع رأی امضاء
۱ دکتر خدابخش پناهی کرد لاغری عضو هیات علمی    
۲ دکتر عبدالصمد کلیدری عضو هیات علمی    
۳ دکتر مهرداد مرادی عضو هیات علمی    
۴        
۵        
۶        
۷        
۸        
۹        
۱۰        

موضوع تحقیق پایان نامه سید محمد عبدل پور

دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دکترای حرفه ای رشته

تحت عنوان: بررسی اثرات سطوح مختلف کودهای فسفر وآهن بر عملکرد و میزان عصاره گیاه دارویی بابونه در منطقه یاسوج

در جلسه مورخ // کمیته تخصصی گروه مطرح و به اتفاق آراء یا با تعداد رأی از رأی مورد تصویب اعضاء قرارگرفت قرار نگرفت .

مدیر گروه تاریخ // امضاء

ت- نظریه شورای پژوهشی دانشگاهموضوع و طرح تحقیق پایان نامه سید محمد عبدل پور دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته زراعت که به تصویب کمیته تخصصی مربوط رسیده است در جلسه مورخ // شورای پژوهشی دانشگاه مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر مورد تصویب اکثریت اعضاء ( تعداد نفر) قرار گرفت / نگرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ردیف نام و نام خانوادگی نوع رأی ( موافق یا مخالف) امضاء توضیحات
۱ دکتر ارمین محمودی      
۲ دکتر عیسی افشار      
۳ دکتر عبدالصمد کلیدری      
۴ دکتر جلیل نظری      
۵ دکتر محمد مهدی رحیمی      
۶ دکتر اسماعیل شمس الدینی      
۷ دکتر محمد کاظم دستغیب بهشتی      
۸ دکتر علی پورجواهری      
۹ مهندس مهدی نمازیان      
۱۰ دکتر سید عطاءاله افتخاری  
۱۱ دکتر امین فلامکی  

 

 

 

 

 

 

 

نام و نام خانوادگی معاون پژوهشی واحد تاریخ امضاء
دکتر آرمین محمودی //  
شماره ثبت در امور پژوهشی واحد تاریخ ثبت:
  //

فرم شماره ۱

تعهدنامه عضو هیأت علمی

اینجانب خدابخش پناهی کردلاغری عضو هیأت علمی رشته خاکشناسی و حاصل خیزی خاک شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج که پایان نامه سید محمدعبدل پور دانشجوی رشته زراعت تحت عنوان «بررسی اثرات سطوح مختلف کودهای فسفر واهن بر عملکرد و میزان عصاره گیاه دارویی بابونه در منطقه یاسوج» را بر عهده دارم متعهد می شوم که انتشار نتایج تحقیقات پایان نامه فوق الذکر به هر نحوی از قبیل پایان نامه، مقاله، کتاب و هر عنوان دیگر تنها به نام
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یاسوج (Islamic Azad University, Yasuj branch)
انجام گیرد و تحت هیچ شرایطی حق انتشار تمام یا قسمتی از آن را بنام دیگر (شخص حقیقی یا حقوقی) ندارم؛ در غیر این صورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از نظر قانونی حق دارد موضوع را مورد پیگرد قرار داده و کلیه حقوق مادی و معنوی مربوطه را اخذ نماید و اینجانب متعهد به پرداخت کلیه خسارات وارده به دانشگاه می باشم؛ ضمناً در قسمت تقدیر و تشکر (acknowledgment) قید خواهم نمود که این فرآورده علمی از پایان نامه اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج استخراج گردیده است.

نام و نام خانوادگی هیأت علمی م تعهد: خدابخش پناهی کردلاغری امضاء

تاریخ: ۱۰/۰۹/۱۳۹۰

آدرس محل کار: دانشگاه َآزاد اسلامی واحد یاسوج

فرم شماره ۱

تعهدنامه عضو هیأت علمی

اینجانب عبدالصمد کلیدری عضو هیأت علمی رشته اکولوژی جنگلی شاغل در دانشگاه َآزاد اسلامی واحد یاسوج که پایان نامه سید محمدعبدل پور دانشجوی رشته زراعت تحت عنوان «بررسی اثرات سطوح مختلف کودهای فسفر و آهن بر عملکرد و میزان عصاره گیاه دارویی بابونه در منطقه یاسوج» را بر عهده دارم متعهد می شوم که انتشار نتایج تحقیقات پایان نامه فوق الذکر به هر نحوی از قبیل پایان نامه، مقاله، کتاب و هر عنوان دیگر تنها به نام
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یاسوج (Islamic Azad University, Yasuj branch)
انجام گیرد و تحت هیچ شرایطی حق انتشار تمام یا قسمتی از آن را بنام دیگر (شخص حقیقی یا حقوقی) ندارم؛ در غیر این صورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از نظر قانونی حق دارد موضوع را مورد پیگرد قرار داده و کلیه حقوق مادی و معنوی مربوطه را اخذ نماید و اینجانب متعهد به پرداخت کلیه خسارات وارده به دانشگاه می باشم؛ ضمناً در قسمت تقدیر و تشکر (acknowledgment) قید خواهم نمود که این فرآورده علمی از پایان نامه اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج استخراج گردیده است.

نام و نام خانوادگی هیأت علمی متعهد: دکتر عبدالصمد کلیدری امضاء

تاریخ: ۱۰/۰۹/۱۳۹۰

آدرس محل کار: دانشگاه آزادواحد یاسوج

فرم شماره ۱

تعهدنامه عضو هیأت علمی

اینجانب خدابخش پناهی کردلاغری عضو هیأت علمی رشته خاکشناسی و حاصل خیزی خاک شاغل در دانشگاه ازاد یاسوج که پایان نامه سید محمدعبدل پور دانشجوی رشته زراعت تحت عنوان «بررسی اثرات سطوح مختلف کودهای فسفر واهن بر عملکرد و میزان عصاره گیاه دارویی بابونه در منطقه یاسوج» را بر عهده دارم متعهد می شوم که انتشار نتایج تحقیقات پایان نامه فوق الذکر به هر نحوی از قبیل پایان نامه، مقاله، کتاب و هر عنوان دیگر تنها به نام
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یاسوج (Islamic Azad University, Yasuj branch)
انجام گیرد و تحت هیچ شرایطی حق انتشار تمام یا قسمتی از آن را بنام دیگر (شخص حقیقی یا حقوقی) ندارم؛ در غیر این صورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از نظر قانونی حق دارد موضوع را مورد پیگرد قرار داده و کلیه حقوق مادی و معنوی مربوطه را اخذ نماید و اینجانب متعهد به پرداخت کلیه خسارات وارده به دانشگاه می باشم؛ ضمناً در قسمت تقدیر و تشکر (acknowledgment) قید خواهم نمود که این فرآورده علمی از پایان نامه اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج استخراج گردیده است.

نام و نام خانوادگی هیأت علمی متعهد: خدابخش پناهی کردلاغری امضاء

تاریخ: ۱۰/۰۹/۱۳۹۰

آدرس محل کار: دانشگاه آزادواحد یاسوج

فرم شماره ۱

تعهدنامه عضو هیأت علمی

اینجانب خدابخش پناهی کردلاغری عضو هیأت علمی رشته خاکشناسی و حاصل خیزی خاک شاغل در دانشگاه ازاد یاسوج که پایان نامه سید محمدعبدل پور دانشجوی رشته زراعت تحت عنوان «بررسی اثرات سطوح مختلف کودهای فسفر و اهن بر عملکرد و میزان عصاره گیاه دارویی بابونه در منطقه یاسوج» را بر عهده دارم متعهد می شوم که انتشار نتایج تحقیقات پایان نامه فوق الذکر به هر نحوی از قبیل پایان نامه، مقاله، کتاب و هر عنوان دیگر تنها به نام
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یاسوج (Islamic Azad University, Yasuj branch)
انجام گیرد و تحت هیچ شرایطی حق انتشار تمام یا قسمتی از آن را بنام دیگر (شخص حقیقی یا حقوقی) ندارم؛ در غیر این صورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از نظر قانونی حق دارد موضوع را مورد پیگرد قرار داده و کلیه حقوق مادی و معنوی مربوطه را اخذ نماید و اینجانب متعهد به پرداخت کلیه خسارات وارده به دانشگاه می باشم؛ ضمناً در قسمت تقدیر و تشکر (acknowledgment) قید خواهم نمود که این فرآورده علمی از پایان نامه اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج استخراج گردیده است.

نام و نام خانوادگی هیأت علمی متعهد: خدابخش پناهی کردلاغری امضاء

تاریخ: ۱۰/۰۹/۱۳۹۰

آدرس محل کار: دانشگاه آزاد واحد یاسوج

فرم شماره ۲

تعهدنامه دانشجو

اینجانب سید محمدعبدل پور به شماره شناسنامه ۱۲۷ صادره از بویراحمد دانشجوی رشته زراعت شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج متعهد می گردم که نتایج پایان نامه خود با عنوان «بررسی اثرات سطوح مختلف کودهای فسفر واهن بر عملکرد و میزان عصاره گیاه دارویی بابونه در منطقه یاسوج» را تحت هر عنوانی از قبیل پایان نامه، مقاله، کتاب و هر شکل دیگر تنها به نام
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یاسوج (Islamic Azad University, Yasuj branch)
منتشر نمایم و تحت هیچ شرایطی حق انتشار تمام یا قسمتی از آن را بنام شخص حقیقی یا حقوقی ندارم. در غیر اینصورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از نظر قانونی حق دارد موضوع را مورد پیگرد قانونی قرار داده و کلیه حقوق مادی و معنوی مربوطه را از اینجانب اخذ نماید و اینجانب متعهد به پرداخت کلیه خسارات وارده به دانشگاه می باشم؛ ضمناً در قسمت تقدیر و تشکر (acknowledgment) قید خواهم نمود که این فرآورده علمی از پایان نامه اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج استخراج گردیده است.

نام و نام خانوادگی دانشجوی متعهد: سید محمدعبدل پور امضاء

تاریخ: ۱۰/۰۹/۱۳۹۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...