با توجه به جدول آزمون فرضیه اول: فرضیه صفر مبتنی بر نظر کارمندان در مورد تعیین اهداف ارزیابی عملکرد کارمندان مساوی ۳ (میانگین پاسخ به سؤالات ۵ گزینه ای) می­باشد، را می­توان رد کرد؛ یعنی بین پاسخ کارمندان به این بعد از ارزیابی عملکرد تفاوت وجود دارد و با توجه به اینکه کوچکترین مقدار منفی و بزرگترین مقدار مثبت می‌باشند، و با توجه به اینکه سطح معناداری هم بیشتر از ۰۵/. می­باشد؛ تعیین اهداف در نظام ارزیابی عملکرد کارمندان از نظر کارمندان نامطلوب و پایین تر از میانگین است و یا بعبارت دیگر؛ در نظام ارزیابی عملکرد کارمندان وزارت اقتصاد و امور دارایی، اهداف این نظام برای کارمندان تعیین نشده است.
دانلود پایان نامه

 

    1. فرضیه دوم پژوهش بدینگونه است که: معیارها و شاخصهای ارزیابی عملکرد کارمندان وزارتخانه به درستی تعیین و به کارمندان تفهیم شده است.

 

با توجه به جدول آزمون فرضیه دوم، فرضیه صفر مبتنی بر نظر کارمندان در مورد تعیین و تفهیم معیارهای ارزیابی عملکرد کارمندان مساوی ۳ (میانگین پاسخ به سؤالات ۵ گزینه ای) می­باشد، را می­توان رد کرد؛ یعنی بین پاسخ کارمندان به این بعد از ارزیابی عملکرد تفاوت وجود دارد و با توجه به اینکه کوچکترین مقدار منفی و بزرگترین مقدار مثبت می‌باشند، و با توجه به اینکه سطح معناداری هم بیشتر از ۰۵/. می­باشد؛ تعیین و تفهیم معیارهای ارزیابی عملکرد در نظام ارزیابی عملکرد کارمندان از نظر کارمندان نامطلوب و پایین تر از میانگین است و یا بعبارت دیگر؛ در نظام ارزیابی عملکرد کارمندان وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعیین و تفهیم معیارهای ارزیابی عملکرد بدرستی صورت نگرفته است.

 

    1. فرضیه سوم پژوهش بدینگونه است که: اندازه گیری و مقایسه عملکرد کارمندان وزارت امور اقتصادی و دارایی با شاخصها توسط مدیران (ارزیابان)، به درستی انجام می گیرد.

 

با توجه به جدول آزمون فرضیه سوم، فرضیه صفر مبتنی بر نظر کارمندان در مورد اندازه گیری عملکرد واقعی کارمندان در نظام ارزیابی عملکرد مساوی ۳ (میانگین پاسخ به سؤالات ۵ گزینه ای) می­باشد، را
می توان رد کرد؛ یعنی بین پاسخ کارمندان به این بعد از ارزیابی عملکرد تفاوت وجود دارد و با توجه به اینکه کوچکترین مقدار منفی و بزرگترین مقدار مثبت می‌باشند، و با توجه به اینکه سطح معناداری هم بیشتر از ۰۵/. می­باشد؛ اندازه گیری عملکرد واقعی کارمندان در نظام ارزیابی عملکرد کارمندان توسط مدیران، از نظر کارمندان نامطلوب و پایین تر از میانگین است و یا بعبارت دیگر؛ در نظام ارزیابی عملکرد کارمندان وزارت امور اقتصادی و دارایی، اندازه‌گیری عملکرد واقعی کارمندان به درستی صورت نگرفته است.

 

    1.  

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...