۱۳- شرکت آذین مس.
۱۴- شرکت حکیم مس.
۱۵- شرکت ستاره مس ایرانیان.
۱۶- شرکت اندیشه کاران مس.
۱۷- شرکت مفتول مس.
۱۸- شرکت معادن مس چهارگنبد.
۱۹- شرکت معدنکاری اولنگ.
۲۰- شرکت سرمایه گذاری بابک مس.
۲۱- شرکت گروه صنعتی زرینه مس کرمان.
۲۲- شرکت فرومولیبدن کویررفسنجان.
۲۳- شرکت صنعتی ومعدنی تلاشگران مس نوید.
۲۴- شرکت آلیاژکاراصفهان.
۲۵- شرکت تولیدی معدنی مدوار
۲۶- شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس تهران.
۲۷- شرکت آریاناران سرچشمه.
۲۸- شرکت نورد آلیاژکاران کویر.
۲۹- موسسه باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان.
۳۰- موسسه باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان.
۳۱- موسسه باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون.
۳۲- موسسه فرهنگی ورزشی صنایع مس سرچشمه.
۴-۳-۱۴: صندوق عمران مراتع[۴۵]
به منظور کمک به عمران و اصلاح مراتع و تهیه و تدارک و تولید و توزیع علوفه برای تأمین خوراک دام و
فراهم آوردن موجبات تلفیق زراعت و دامپروری و تسهیل در اسکان تدریجی عشایر و تأمین تسهیلات لازم برای اجرای طرح های مرتع داری، مؤسسه ای به نام صندوق عمران مراتع تشکیل گردید.
وظیفه اساسی این صندوق سرمایه گذاری مستقیم و یا از طریق مشارکت و یا با پرداخت وام و اعطاء اعتبار و نظارت در مصرف صحیح وامها و اعتباراتی است که برای انجام هدفهای فوق از طریق صندوق داده می شود.
صندوق شرکت سهامی وابسته به منابع طبیعی است و دارای شخصیت حقوقی و استقلال
مالی می باشد و به صورت بازرگانی اداره می شود و جز در موارد مذکور در قانون و اساسنامه مربوطه مشمول مقررات قانون تجارت و قوانین بانکی و پولی کشور است و قوانین و آیین نامه های مربوط به مؤسسات دولتی ومؤسساتی که با سرمایه دولت تشکیل می شود و در صورتی که مورد صندوق قابل اجرا است که ضمن آن لزوماجرایآن مقررات در مورد صندوق تصریح شده است.
۴-۳-۱۵: صندوق بازنشستگی بیمه ایران
صندوق بازنشستگی بیمه ایران نیز یکی دیگر از صندوق های فعال در عرصه بیمه گری کشورمی باشد که بنظر می رسد سوالی که در خصوص صندوق های بازنشستگی مشترک بانکها و بانک مرکزی مبنی بر وجود صندوق های مجزا وجود دارد جهت این صندوق نیز با وجود صندوق بیمه مرکزی ایران مطرح باشد هر چند تجمیع صندوق های بیمه ای می تواند سوالات اینچنینی را مرتفع سازد. این صندوق نیز با دریافت ۹ درصد حق بیمه سهم بیمه شده و ۱۸ درصد سهم کارفرما مشغول ارائه خدمات به مشمولین خود می باشد.
۴-۳-۱۶: صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد
این صندوق که کارکنان شرکت فولاد کشور را تحت پوشش خود قرار داده است تقریبا حق بیمه ای برابر با حق بیمه مصوب در قانون تامین اجتماعی را دریافت می کند هر چند در آن بر خلاف سازمان تامین اجتماعی که ۳ درصد بعنوان سهم دولت بابت جبران کسری در حق بیمه وصولی آن منظور شده است با دریافت ۱۰ درصد بابت سهم بیمه شده و ۲۰ دصد بابت سهم کارفرما به ارائه خدمات می پردازد در اینجا ذکر این نکته را بنماییم که کارکنان فولاد و همچنین صنایع مس ایران با بیشترین میزان سهم بیمه شده معادل ۱۰ درصد و صنعت نفت با ۶ درصد کمترین سهم بیمه شده را به خود اختصاص داده اند هرچند بیشترین میزان سهم کارفرما مربوط به صندوق بازنشستگی آینده ساز و کمترین آن مربوط به صندوق بازنشستگی شرکت مخابرات ایران می باشد.
موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ، وظیفه پرداخت مستمری به بیش از هفتاد هزار (۷۰۰۰۰) نفر از مستمری بگیران فولاد کشور را بر عهده دارد.علاوه بر پرداخت مستمری که از وظایف اصلی این موسسه می باشد. عملیات مرتبط با پرداخت وام ، انواع کمک هزینه ، تخصیص امکانات رفاهی، پرداخت غرامت فوت و … جزء سایر وظایف این موسسه می باشد.
از بزرگترین مشکلات موسسه:

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

  1. تعدد نمایندگی ها و همسان نبودن فرآیندهای اجرایی در آن ها
  2. امکان نظارت بر پرداختی ها به مستمری بگیران
  3. به روز نبودن اطلاعات دفتر مرکزی از عملکرد نمایندگیها
  4. عدم امکان انجام محاسبات مستمری در خود نمایندگی ها

کلیه این مشکلات ناشی از عدم دسترسی به یک سیستم جامع و یکپارچه می باشد.
طراحی و پیاده سازی سیستم جامع تحت وب منجر شده است تا این موسسه قادر گردد اطلاعات به روز از عملکرد نمایندگی ها داشته و بسیاری از خطاهای ناشی از عدم یکپارچگی اطلاعات از بین برود.
با تصویب هیئت وزیران به استناد بند (۵۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۱کل کشور؛ صندوق بازنشستگى کارکنان صنایع فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد.
بر این اساس، صندوق بازنشستگى کارکنان صنایع فولاد با وظایف، اموال، دارایی ها، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد، اوراق، تعهدات (شامل تعهدات اعم از مطالبات قانونی بازنشستگان) و سایر حقوق و مستخدمین خود به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد.
۴-۳-۱۷: مقررات خاص مربوط به سردفتران و دفتریاران
هر یک از سردفتران و دفتریاران اول که دارای سی سال سابقه خدمت اعم از متوالی یا متناوب (اعم از سردفتری و دفتریاران اول) باشند میتوانند تقاضای بازنشستگی کنند. نحوه استفاده این اشخاص از مزایای بازنشستگی بموجب آئین نامه موضوع ماده ۶۸ این قانوندفاتر اسناد رسمی تعیین خواهد شد.[۴۶] سردفتران و دفتریاران اول پس از رسیدن به سن ۶۵سال تمام بر اساس مقررات این قانون بازنشسته خواهند شد ملاک تشخیص سن، شناسنامه ای است که در بدو اشتغال به کار ارائه شده است.[۴۷]
سردفتران و دفتریاران اول که در تاریخ تصویب این قانون به کار اشتغال دارند می توانند تا سن هفتاد سال تمام به کار ادامه دهند.[۴۸]
اشخاص زیر را نمی توان بسمت سردفتری یا دفتریاری انتخاب یا ابقاء گردد:
اتباع بیگانه کسانیکه تحت قیومیت یا ولایت هستند.
محکومین بانفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری و همچنین محکومین بانفصال موقت از خدمات و مشاغل مزبور در مدت انفصال یا تعلیق محکومین به جنایات امری و محکومین به ارتکاب جنحه های منافی عفت و همچنین محکومین به جنحه های مطابق قانون مستلزم محرومیت از بعضی حقوق اجتماعی مذکور در ماده پانزده قانون مجازات عمومی است و همچنین اشخاصی که احراز شود به اتهامات جنایت عمدی تحت محاکمه هستند.
اشخاص مشهور به فساد عقیده و معتادین به مواد مخدر به کسانیکه فاقد صلاحیت اخلاقی باشند.[۴۹]
۴-۳-۱۸: مقررات خاص شاغلین در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران
در خصوص اشتغال نیروی انسانی،بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران موضوع ماده ۱۲ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی باید گفت:
سازمان هر منطقه آزادمکلف است رأسا یا با مشارکت سازمان تأمین اجتماعی و یا شرکت‏های بیمه نسبت به تأسیس «صندوق یا صندوق‏هایی» به منظور ارائه خدمات درمانی، غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری، از کارافتادگی جزیی و کلی، بازنشستگی، فوت و سایر موارد مربوط برای کارکنان مشمول این مقررات در مناطق آزاد اقدام نماید.[۵۰]
ضمنا سازمان تأمین اجتماعی می‏تواند به طور مستقل نیز نسبت به ارائه خدمات مختلف بیمه حسب مورد به شاغلان داخلی و خارجی واحدهای مستقر در منلطق آزاد براساس قوانین و مقررات تأمین اجتماعی اقدام نماید.[۵۱]
آن دسته از کارگران شاغل در واحدهای واقع در مناطق آزاد که در گذشته مشمول قانون تأمین اجتماعی بوده و حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخته‏اند و نیز کارگران مشمول مقررات این تصویب‏نامه که حق بیمه به صندوق پرداخته‏اند سوابق آنها محفوظ بوده و در مورد اشتغال بعدی می‏توانند سوابق خود را منتقل سازند.[۵۲]ضوابط و دستورالعمل‏های مربوط به سوابق این گونه افراد و احتساب آن توسط سازمان مناطق و سازمان تأمین اجتماعی تهیه و به تأیید شورای‏عالی مناطق آزاد خواهد رسید.[۵۳]

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...