در جدول بالا ، مقادیر مربوط به آماره ضریب همبستگی پیرسون ( سطح معنی داری آماره ضریب همبستگی پیرسون) برای سطح تحصیلات دیپلم ، فوق دیپلم و لیسانس به ترتیب ۴۷۳/۰ = r و(۰۳۱/۰ = p-value) ، ۳۱۷/۰=r و(۰۱۸/۰ = p-value) ، ۳۰۷/۰=r و(۰۴۲/۰ = p-value) شده است. چون ( α = ۰۵/۰> p-value) ، لذا این نتیجه به دست می آید که درسطح ۰۵/۰=α ،بین رفتار مدنی سازمانی و کیفیت زندگی کاری آموزگاران با توجه به مدرک تحصیلی آنها رابطه مستقیم معنی دار آماری وجود دارد . بنابر این فرضیه ۲پژوهش مورد تایید قرارگرفت.
پایان نامه - مقاله - پروژه
فرضیه ۱-۲ : بین رفتار مدنی سازمانی و روابط انسانی حاکم برمحیط کار آموزگاران رابطه وجود دارد.
جهت بررسی و آزمون فرضیه۱-۲ پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده می کنیم.نتایج حاصل از این آزمون در جدول زیر آمده است :
جدول (۹-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و روابط حاکم بر محیط کار آموزگاران

 

متغیرها تعداد ضریب همبستگی سطح معناداری
رفتار مدنی سازمانی
روابط حاکم بر محیط کار
۱۲۰ ۲۰/۰= r ۰۵/۰> P

در جدول بالا ، مقادیر مربوط به آماره ضریب همبستگی پیرسون و سطح معنی داری این آماره به ترتیب ۲۰/۰ = r و۰۲/۰ = P ، چون سطح معناداری کوچکتر از ۰۵/۰ می باشد، لذا این نتیجه به دست می آید که درسطح ۰۵/۰=α ،بین رفتار مدنی سازمانی و روابط حاکم بر محیط کار آموزگاران رابطه مستقیم معنی دار آماری وجود دارد . بنابر این فرضیه ۱-۲پژوهش مورد تایید قرارگرفت.
فرضیه ۲-۲ : بین رفتار مدنی سازمانی و امنیت شغلی آموزگاران رابطه وجود دارد.
جهت بررسی و آزمون فرضیه۲-۲ پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده می کنیم.نتایج حاصل از این آزمون در جدول زیر آمده است :
جدول (۱۰-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و امنیت شغلی آموزگاران

 

متغیرها تعداد ضریب همبستگی سطح معناداری
رفتار مدنی سازمانی
امنیت شغلی
۱۲۰ ۲۰/۰= r ۰۵/۰> P

در جدول بالا ، مقادیر مربوط به آماره ضریب همبستگی پیرسون و سطح معنی داری این آماره به ترتیب ۲۰/۰ = r و۰۱/۰ = P ، چون سطح معناداری کوچکتر از ۰۵/۰ می باشد، لذا این نتیجه به دست می آید که درسطح ۰۵/۰=α ،بین رفتار مدنی سازمانی و امنیت شغلی آموزگاران رابطه مستقیم معنی دار آماری وجود دارد . بنابر این فرضیه ۲-۲پژوهش مورد تایید قرارگرفت.
فرضیه ۳-۲ : بین رفتار مدنی سازمانی و پیشرفت شغلی آموزگاران رابطه وجود دارد.
جهت بررسی و آزمون فرضیه۳-۲ پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده می کنیم.نتایج حاصل از این آزمون در جدول زیر آمده است :
جدول (۱۱-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی وپیشرفت شغلی آموزگاران

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...