واسطه ها
مصرف کنندگان
انتقال اطلاعات توسط مردم
عموم مردم
آگهی تجاری
فروش شخصی
پیشبرد فروش
روابط عمومی
بازاریابی مستقیم
آگهی تجاری
فروش شخصی
پیشبرد فروش
روابط عمومی
بازاریابی مستقیم
شکل شماره (۲-۲) سیستم ارتباطات بازاریابی (اسماعیل پور، ۱۳۸۴)
آگهی تجاری: ارتباطی است که شرکت از طریق رسانه های غیرفردی (Impersonal media ) با مشتریان خود ایجاد می کند و بابت آن وجهی را پرداخت می نماید.
فروش شخصی: ارائه شفاهی محصولات که به صورت مکالمه با یک یا چند نفر مشتری با هدف ایجاد فروش صورت می گیرد را فروش شخصی می نامند.
پیشبرد فروش: سیاست های تشویقی کوتاه مدت جهت ترغیب خرید یا فروش یک محصول و یا خدمت ، پیشبرد فروش نامیده می شود.
روابط عمومی : ایجاد ارتباط خوب با اقشار مختلف مردم، ایجاد ذهنیت مثبت در مورد شرکت (Corporate image ) و از بین بردن شایعات و غیره، روابط عمومی خوانده می شود.
آوازه جویی (Publicity ): نوعی روابط عمومی است که مانند آگهی تجاری شامل پیامی می گردد که از طریق رسانه ها به مردم ارائه می گردد؛ اما تفاوتش با آگهی تجاری در این است که اولاً هزینه ای بابت آن پرداخت نمی شود، ثانیاً سازمان کنترلی برروی آن ندارد و به صورت خبر ارائه می شود. بنابراین اعتبار بیشتری نسبت به آگهی تجاری دارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
بازاریابی مستقیم : ارتباط مستقیم با هریک از مشتریان خاص کنونی یا بالقوه از طریق تلفن، پست، پست الکترونیکی (E-mail ) ، پست صوتی، اینترنت و غیره را بازاریابی مستقیم می نامند. (اسماعیل پور، ۱۳۸۴، : ۲۸۸-۲۸۷)
تبلیغات و اطلاع رسانی انجام گرفته در مورد جاذبه های گردشگری شهرستان سرعین:
با توجه به تحقیقات انجام گرفته در این زمینه، ابزارهای تبلیغاتی که به منظور معرفی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر مورد استفاده قرار گرفته اند، عبارتنداز: ۱- تلویزیون، ۲- اینترنت، ۳- بروشور و ۴- برگ تحفیف
۱- تلویزیون :
تبلیغاتی که از طریق تلویزیون صورت گرفته، در سطح محدود تقریباً محدود به برنامه ای است که از طریق شبکه استانی اردبیل پخش می گردد. این برنامه تلویزیونی بیشتر به معرفی جاذبه های گردشگری هم چون مناظر طبیعی ، بناهای تاریخی و باستانی و آبگرم های موجود در سطح استان از جمله شهرستان سرعین می پردازد که اگر از طریق کانال های تلویزیونی سراسری و بخصوص در برنامه آگهی های بازرگانی این کانال ها پخش گردد، بدون شک تاثیر به مراتب بیشتری در معرفی جاذبه های گردشگری استان بخصوص شهرستان سرعین خواهد داشت و به موازات آن باعث جذب بیشتر گردشگر خواهد شد.
۲- اینترنت :
از طریق اینترنت، بخصوص سایت های مرتبط با سازمان گردشگری ، تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح نسبتاً گسترده ای در مقایسه با شبکه های تلویزیونی انجام گرفته است. مطالبی که در این سایت ها وجوددارد، بیشتر روی آبگرم های معدنی سرعین تاکید دارند و به معرفی این آبگرم ها، خواص درمانی و موقعیت جغرافیایی که قرار گرفته اند، می پردازد. هم چنین امکانات رفاهی و اقامتی، تفرج گاه ها و مجموعه های تفریحی و ورزشی مانند مجموعه تفریحی کوهستانی آلوارس (پیست اسکی آلوارس) و… به بازدیدکنندگان از این سایت ها معرفی می شوند.
۳- بروشور:
بروشور یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی است و بین مسافران و گردشگران در سطح استان پخش می شود. در این بروشورها که توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان طراحی و منتشر می گردد، مطالبی از قبیل؛ معرفی مناطق نمونه گردشگری استان، بناهای تاریخی، آبهای معدنی سرعین و خصوصیات آنها، نقشه راهنمای گردشگری ، مراکز تفریحی، مراکز اقامتی، مسافت شهرستان ها و اطلاعاتی از این قبیل درج می گردد.
۴- برگ تخفیف (Coupon ):
از دیگر ابزارهای تبلیغی که برای جذب گردشگر انجام می گیرد، برگ تخفیف (Coupon ) است که مدیریت برخی از آبگرم های سرعین، در زمان های خاص، بویژه در فصول سرد سال که گردشگران کمتری به این شهرستان مسافرت می کنند، در سطح استان پخش می نماید.
ابزار تبلیغات (Promotion tools ) :

 

آگهی تجاری فروش شخصی روابط عمومی پیشبرد فروش بازاریابی مستقیم
روزنامه
مجله
کتابهای راهنما
رادیو
تلویزیون
سینما
پست مستقیم
تابلوهای تبلیغاتی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...