اصلاح راهبردهای تنظیم هیجان از طریق مدل گراس

اصلاح راهبردهای فراشناختی تنظیم کننده هیجان به حساب می آید (پاپاجورجیو و ولز[1]، 2004؛ ترجمه یوسفی، بهرامی و برکتین، 1386). فرد با تمرکز، توجه خود را تماماً روی موقعیت یا جنبه خاصی از آن تشدید می کند و نشخوار فکری شامل تمرکز توجه روی احساسات و پیامدهای آن است. در چهارمین مرحله از مراحل تولید […]

پایان نامه آموزش برنامه والدگری مثبت درسلامت روان مادران

 پایان نامه رشته  روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کرمانشاهپایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی بالینی (M.A)  عنواناثربخشی آموزش گروهی برنامه والدگری مثبت درسلامت روان مادران دارای کودک مبتلا به اختلال فزون کنشی/ نقص توجه  تابستان 1393     فهرست مطالبعنوان                                                                                                                                                                                            صفحه چکیده. ‌یفصل یکم: مقدمه پژوهش1-1 مقدمه. 32-1 بیان […]

پایان نامه تأثیر ذهن آگاهی بر کارائی بازخورد خود کنترلی در فرایند یادگیری یک تکلیف حرکتی مداوم

 پایان نامه رشته تربیت بدنی دانشگاه تبریز دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی گروه رفتار حرکتی عنوان تأثیر ذهن آگاهی بر کارائی بازخورد خود کنترلی در فرایند یادگیری یک تکلیف حرکتی مداوم    تاریخ ارائه پایان نامه زمستان 1393 (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) نام خانوادگی: سلطانی                                                                         نام: روشنک پایان […]

پایان نامه مقایسه استعداد خستگی، نارسایی شناختی و خشم در بین دانش آموزان

 پایان نامه رشته روانشناسی  دانشکده ادبیات و علوم انسانیگروه علوم تربیتیپایان نامه کارشناسی ارشدرشته روانشناسی تربیتیعنوان:مقایسه استعداد خستگی، نارسایی شناختی و خشم در بین دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی با لا و پایین در مقطع تحصیلی متوسطه در نیمسال تحصیلی 94-93 در شهر اردبیلشهریور 1394 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت […]

پایان نامه اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد علوم و تحقیقات(گیلان)پایان نامه :برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی بالینیموضوع:اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسیزمستان 93 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج […]

پایان نامه اثر بخشی بازی درمانی بر کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد مرودشتدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه روانشناسیپایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) در رشته روانشناسی تربیتیعنوان:اثر بخشی بازی درمانی بر کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالیتابستان 1394 (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) فهرست مطالبعنوان          […]

پایان نامه :بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی

هدف: با توجه به فراوانی و شیوع بالای اختلال نقص توجه-بیش فعالی (ADHD) بعنوان یکی از شایعترین اختلالات روانپزشکی و بروز مشکلات متعدد در زمینه مسایل رفتاری و شناختی متعاقب این اختلال، پژوهش در زمینه علل و راهکارهای بهبود مشکلات پدید آمده برای این کودکان و خانواده هایشان همواره از محورهای پژوهشی در زمینه توانبخشی و بالاخص کاردرمانی بوده است. هدف از این مطالعه بررسی توجه پایدار کودکان دچار اختلال نقص توجه-بیش فعالی با استفاده از تمرینات ردیابی بینایی است. روش بررسی: تعداد سی کودک پسر با بازه سنی ۶ تا ۱۰ سال در دوگروه آزمون و شاهد که از لحاظ هوش و سن همگن بودند به صورت تصادفی به دو گروه شاهد و آزمون تقسیم شدند. گروه شاهد از مداخلات معمول کاردرمانی برخوردار بود اما گروه آزمون تحت مداخلات ردیابی بینایی نیز قرار می گرفت. هر دو گروه با پرسشنامه کانرز والدین و همچنین آزمون عملکرد مداوم (CPTII) در دو نوبت پیش آزمون -پس آزمون مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS16 صورت خواهد گرفت. از آزمون t وابسته برای مقایسه متغیرها در هر یک از گروه های آزمایش و شاهد بطور جداگانه و از t مستقل برای مقایسه متغیر ها در گروه های آزمایش و شاهد قبل و پس از مداخله استفاده خواهد شد. یافته ها: مداخلات ردیابی بینایی منجر به کاهش مسائل شناختی و بیش فعالی و کل در کودکان گروه مداخله شده است. (۰۵/۰P<) و همچنین مداخلات ردیابی بینایی منجر به افزایش آستانه تشخیص و سرعت واکنش و کاهش خطای حذف، خطای ارتکاب، تغییرپذیری و تکرار کودکان گروه مداخله شده است. (۰۵/۰P<) (۰۱/۰P<) نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه میتوان چنین اظهار نمود که تقویت الگوهای ردیابی بینایی بر توجه پایدار کودکان با نقص توجه-بیش فعالی موثر خواهد بود. کلید واژه: اختلال نقص توجه بیش فعالی، ردیابی بینایی، توجه پایدار

پایان نامه بررسی مقایسه ای عدم تحمل بلاتکلیفی و کمال گرایی در بین افراد مبتلا به اختلال OCD و افراد عادی

 پایان نامه رشته روانشناسی  گروه روانشناسی پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد گرایش بالینی عنوان فارسی بررسی مقایسه ای عدم تحمل بلاتکلیفی و کمال گرایی در بین افراد مبتلا به اختلال OCD و افراد عادی   استاد مشاور دکتر تورج هاشمی نصرت آبادی بهار 93 (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) […]

پایان نامه بررسی ارتباط بین ظرفیت شناختی با بهبودی توانائی حساسیت­ پذیری دست به دنبال آسیب اعصاب محیطی در اندام فوقانی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی گروه روانشناسی رساله جهت دریافت درجه دکتری تخصصی در رشته علوم ا عصاب شناختی عنوان بررسی ارتباط بین ظرفیت شناختی با بهبودی توانائیحساسیت­پذیری دست به دنبال آسیب اعصاب محیطی در اندام فوقانی اساتید مشاور آقای دکتر احمدرضا روفیگری اصفهانی آقای دکتر تورج هاشمی نصرت آبادی فهرست […]

عوامل عدم تمرکز کنکور و امتحان

  عوامل عدم تمرکز کنکور و امتحان به عنوان مثال، برخی از داوطلبان کنکور و امتحان نهایی احساس می‌کنند زمانی که سریال مورد علاقه خود را نگاه می‌کنند یا غذا می‌خورند، می‌توانند مطالعه کنند؛ در این صورت، آنچه را که مطالعه کرده‌اید، کاملاً در ذهن شما باقی نخواهد ماند، و از طرف دیگر، کاری را که به […]
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...