۰

 

 

۰

 

+۰٫۵

 

EOI

 

 

 

-۰٫۵

 

۰

 

۰

 

۰

 

INF

 

 

 

۰

 

۰

 

۰

 

۰

 

EXB

 

 

 

برای شروع یک ماتریس حالت اولیه در نظر گرفته می‌شود. فرض کنید گره USK روشن شود . در مرحله بعد تأثیر روشن شدن این گره بر روی مابقی گره‌ها بررسی می‌شود و بعد از تأثیر دادن حالت ورودی یک حالت خروجی به دست می‌آید. همان‌طور که مشخص است رابطه مثبت گره خاموش را روشن می‌کند، در مقابل رابطه منفی گره روشن را خاموش می کند.
پایان نامه - مقاله
می‌توان این حالت خروجی را ورودی حالت بعدی در نظر گرفت و یک مرحله دیگر تحلیل را ادامه داد. درنهایت این سلسله تحلیل‌ها آن‌قدر ادامه می‌یابد تا یا به یک حالت ثبات برسد یا اینکه به محدوده تعداد دفعات اجرا برسد.
در مرحله بعد و در مرحله چهارم . در اینجا به مرحله‌ای رسیده‌ایم که و گفته می‌شود که به یک حلقه محدود رسیده‌ایم. بدین معنی که اگر به سیستم حالت جدیدی وارد نشود تا بی‌نهایت در این حلقه می‌چرخد.
اما در محاسبات سنگین نمی‌توان از روش‌های دستی برای محاسبه مراحل استفاده کرد. برای محاسبه هر مرحله می‌توان بردار حالت را در ماتریس مجاورت ضرب نمود و پس از به دست آوردن نتیجه، اعداد را به نزدیک‌ترین مقدار قابل‌قبول گرد کرد. برای مثال بردار را اگر در ماتریس مجاورت نقشه مفهومی فازی بالا ضرب نماییم مقدار به دست خواهد آمد. در اینجا ۰٫۵+ به معنای این است که مقدارINF به میزان کمی در جهت موافق تغییر قبلی، تغییر خواهد کرد.
مانند روش قبل این حالت خروجی می‌تواند حالت ورودی برای مرحله بعد باشد. در مرحله بعد نتیجه به‌دست‌آمده برابر است با . مقدار ۰٫۲۵- را با توجه به تابع مورداستفاده می‌توان به مقادیری همچون ۰٫۵- یا ۰ گرد نمود یا همان مقدار را در محاسبات قرار داد. در اینجا این مقدار به ۰٫۵- گرد می‌شود . درنهایت پس از گذراندن چند مرحله این نتیجه به دست می‌آید که . پس درنهایت به یک حلقه محدود رسیده‌ایم.
در محاسبات جدیدتر سعی بر آن شده است که با دخالت یک مقدار ثابت کاهشی، میزان تأثیری از یک تغییر که در کل شبکه می‌چرخد در طی زمان کاهش یابد تا نتیجه نهایی سریع‌تر حاصل گردد.
در تحلیل نقشه مفهومی فازی مربوط به این پایان‌نامه با همین روش سعی بر این شده تأثیر تغییر تک‌تک متغیرها بر روی یکدیگر به دست آید. در کل ۲۵ عامل‌ وجود داشته که تغییرات تک‌تک آن‌ ها طی ۱۰۰ دوره زمانی محاسبه‌شده است که درنتیجه حدود ۳۳,۵۵۴,۴۳۲ سطر داده به وجود آمد.
در جدول زیر تنها تغییر تک متغیرها بر روی متغیر هدف که SNT است آورده شده است:
جدول ۴- ۴ تأثیر تک متغیرها بر روی متغیر هدف (SNT) طی ۱۰۰ دوره

 

 

۰٫۷۱

 

UCM

 

۰٫۹۹

 

NFC

 

۰٫۹۷

 

ORG

 

۰٫۹۹

 

WLK

 

۰٫۹۷

 

UIF

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...