۱۳۶

 

۱۱۰۰

 

۲۸۵

 

۱۰۰۰۰۰

 

۳۸۴

 

 

 

۳-۳ روش گردآوری اطلاعات
روش­های گردآوری اطلاعات در این تحقیق به شرح زیر است:
۱-۳-۳ مطالعات کتابخانه­ای
جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع، از منابع کتابخانه­ای، مقالات، کتاب­های مورد نیاز و نیز از مصاحبه حضوری استفاده شده است.
۲-۳-۳ تحقیقات میدانی
به منظور جمع­آوری داده ­ها و اطلاعات در این قسمت از پرسشنامه استفاده شده است که این پرسشنامه ­ها توسط مشتریان فروشگاه­های “جانبو” پاسخ داده شده است. با توجه به مدل تحقیق، ۶ متغیر مورد بررسی قرار گرفته­اند؛ متغیرهای حس لذت، حس انگیختگی، ریسک ادراک شده، قصد خرید آنی، رفتار خرید آنی و واکنش پس از خرید.
پرسشنامه مذکور شامل ۲ بخش عمده زیر می­باشد:
سوالات جمعیت­شناختی: در سوالات جمعیت­شناختی، سعی شده که اطلاعات کلی در مورد مشتریان فروشگاه­های جانبو جمع­آوری گردد. این اطلاعات می ­تواند در آینده نیز مورد استفاده شرکت “اورست مدرن پارس” که فروشگاه­های جانبو را تحت مدیریت خود دارد، قرار گیرد.
سوالات تخصصی: این قسمت شامل ۲۵ سوال می­باشد. در طراحی این قسمت سعی گردیده است تا سوالات پرسشنامه تا حد ممکن برای همگان قابل فهم باشد.
دانلود پایان نامه
۴-۳ پرسشنامه
پس از مشخص شدن مدل و متغیرهای پژوهش، به منظور سنجش این متغیرها، باید به دنبال شاخص ­ها و سوالاتی بوده که توسط محققان گذشته مورد تایید قرار گرفته­اند. در جدول (۲-۳)، متغیرهای پژوهش به همراه سوالات آن­ها و منابعی که پایایی آن سوالات را تایید می­ کند، به نمایش گذاشته شده است. جهت نشان دادن پایایی سوالات از آلفای کرونباخ استفاده می­ شود که این عدد برای تمامی سوالات در جدول آمده است.
جدول ۲-۳: تعریف عملیاتی متغیرها

 

 

متغیرها

 

سوال­ها

 

منبع

 

آلفای کرونباخ

 

 

 

حس لذت

 

۱٫ هنگام مواجهه با آن کالا احساس خوبی داشتم.

 

گریس و یوجی، ۲۰۰۸

 

۸/۰

 

 

 

۲٫ هنگام مواجهه با آن کالا احساس رضایت میکردم.

 

گریس و یوجی، ۲۰۰۸

 

۸۸/۰

 

 

 

۳٫ هنگام مواجه با آن کالا انگیزه خریدش را داشتم.

 

گریس و یوجی، ۲۰۰۸

 

۸۵/۰

 

 

 

۴٫ آن کالا برایم با اهمیت بود.

 

گریس و یوجی، ۲۰۰۸

 

۸۴/۰

 

 

 

حس انگیختگی

 

۵٫ در هنگام مواجهه با آن کالا نسبت به آن بی­تفاوت بودم.

 

گریس و یوجی، ۲۰۰۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...