فرضیه ۱۳
« تعهد عاطفی بر وفاداری اثر گذار است»
مقدار ضریب بتا برای این فرضیه ۵۱/۰ می باشد و از آنجا که مقدار محاسبه شده t (62/6) از مقدار بحرانی ۹۶/۱ بزرگتر است، می­توان نتیجه گرفت که تعهد عاطفی بر وفاداری به برند اثر گذار است. بنابراین فرضیه ۱۳ مبنی بر اینکه تعهد عاطفی بر وفاداری اثر گذار است، مورد تأیید قرار می­گیرد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
فرضیه ۱۴
« تعهد مستمر بر قصد خرید مجدد اثر گذار است»
مقدار ضریب بتا برای این فرضیه ۲۳/۰ می باشد و از آنجا که مقدار محاسبه شده t (03/4) از مقدار بحرانی ۹۶/۱ بزرگتر است، می­توان نتیجه گرفت که تعهد مستمر بر قصد خرید مجدد اثر گذار است. بنابراین فرضیه ۱۴ مبنی بر اینکه تعهد مستمر بر قصد خرید مجدد اثر گذار است، مورد تأیید قرار می­گیرد.
فرضیه ۱۵
« تعهد مستمر بر وفاداری اثر گذار است»
مقدار ضریب بتا برای این فرضیه ۳۴/۰ می باشد و از آنجا که مقدار محاسبه شده t (71/5) از مقدار بحرانی ۹۶/۱ بزرگتر است، می­توان نتیجه گرفت که تعهد مستمر بر وفاداری به برند اثر گذار است. بنابراین فرضیه ۱۵ مبنی بر اینکه تعهد مستمر بر وفاداری اثر گذار است، مورد تأیید قرار می­گیرد.

۴-۵ جمع بندی نتایج آزمون فرضیه ها

به طور کلی هر ۱۵ فرضیه این تحقیق مورد تأیید قرار گرفتند. فرضیه ۱ مطرح می­ کند که ارزش درک شده بر رضایت از برند اثر گذار است، که مورد تایید قرار گرفت. در فرضیه ۲ چنین مطرح می­ شود که ارزش درک شده بر اعتماد به برند اثر گذار است ، که این فرضیه تایید شد. فرضیه ۳ به بررسی اثر ارزش ویژه درک شده بر رضایت از برند می پردازد، که این فرضیه نیز مورد تایید قرار گرفت. در فرضیه ۴ نیز، اثر ارزش ویژه درک شده بر اعتماد به برند آزمون شد، که به تایید این فرضیه انجامید. فرضیه ۵ به این موضوع پرداخت که کیفیت درک شده بر رضایت از برند اثر گذار است که نتایج آزمون آماری این فرضیه را مورد تایید قرار داد. در فرضیه ۶ چنین مطرح می شود که کیفیت درک شده بر اعتماد به برند اثر گذار است ، که این فرضیه تأیید شد. در فرضیه ۷ مشخص شد که رضایت از برند بر اعتماد به برند اثر دارد که این فرضیه تأیید شد. در فرضیه ۸ مطرح می­ شود که رضایت از برند بر تعهد عاطفی اثر گذار است، که مورد تایید قرار گرفت. فرضیه ۹ به بررسی اثر رضایت از برند بر تعهد مستمر می پردازد، که این فرضیه نیز مورد تایید قرار گرفت. در فرضیه ۱۰ نیز، اثر اعتماد به برند بر تعهد عاطفی آزمون شد، که به تایید این فرضیه انجامید. فرضیه ۱۱ به این موضوع پرداخت که اعتماد به برند بر تعهد مستمر اثر گذار است که نتایج آزمون آماری این فرضیه را مورد تایید قرار داد. در فرضیه ۱۲ چنین مطرح می شود که تعهد عاطفی بر قصد خرید مجدد اثر گذار است، که این فرضیه تأیید شد. در فرضیه ۱۳ مشخص شد که تعهد عاطفی تاثیر مثبتی بر وفاداری به برند دارد که این فرضیه تأیید شد. در فرضیه ۱۴ مطرح می­ شود که تعهد مستمر بر قصد خرید مجدد اثر گذار است، که مورد تایید قرار گرفت. در نهایت در فرضیه ۱۵ چنین مطرح می شود که تعهد مستمر بر وفاداری اثر گذار است، که این فرضیه نیز تأیید شد.

۴-۶ آزمون­های تکمیلی

 

۴-۶-۱ بررسی وضعیت میانگین متغیرهای تحقیق

در این قسمت، به منظور بررسی وضعیت هر یک از متغیرهای تحقیق، از آزمون T یک نمونه ای (One-Sample T Test) استفاده می گردد، که در واقع تفاوت بین میانگین نمونه مورد بررسی را با یک مقدار مفروض مورد آزمون قرار می دهد. این آزمون برای متغیرهای کمی به کار می رود و در مواردی برای تشخیص تأثیر یا عدم تأثیر یک یا چند متغیر در وضعیت مورد بررسی استفاده می شود. به عبارت دیگر، هدف این آزمون بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق از نظر مناسب یا نامناسب بودن است.
فرض صفر و فرض مقابل برای تمام متغیرهای تحقیق با توجه به طیف ۵تایی لیکرت به این صورت است:
H0: = 3
H1: ≠ ۳
به عبارتی فرضیه بدین صورت مطرح گردیده است که آیا مقدار میانگین در هر متغیر برابر با ۳ است یا خیر. نتایج انجام آزمون T یک نمونه ای، برای تمامی متغیرهای تحقیق، با بهره گرفتن از داده های به دست آمده از نمونه، در جدول ۴-۱۰ نشان داده شده است.
جدول ۴-۱۰ نتایج آزمون T یک نمونه ای برای متغیرهای مکنون تحقیق

 

متغیرهای مکنون ارزش آزمون = ۳ وضعیت متغیر
T درجه آزادی ضریب معناداری اختلاف میانگین درجه اطمینان ۹۵%
حد پایین حد بالا
ارزش درک شده (PV) ۶۵۸/۱۴ ۳۸۸ ۰۰۰/۰ ۵۷۰۰/۰ ۴۹۳۶/۰ ۶۴۶۵/۰
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...