۰

 

۰

 

۱۲

 

۷۴

 

۵۹

 

۱۴۵

 

 

 

درصد

 

۰.۰%

 

۰.۰%

 

۸.۳%

 

۵۱.۰%

 

۴۰.۷%

 

۱۰۰.۰%

 

 

 

m8

 

فراوانی

 

۰

 

۰

 

۲۸

 

۵۴

 

۶۳

 

۱۴۵

 

 

 

درصد

 

۰.۰%

 

۰.۰%

 

۱۹.۳%

 

۳۷.۲%

 

۴۳.۴%

 

۱۰۰.۰%

 

 

 

بر اساس جدول فوق، ۱/۵۳% با بیشترین فراوانی بیان داشته اند که امکانات رایانه‌ای(امکانات سخت افزاری) لازم جهت کسب دانش در شرکت موجود است. در حالی که ۶۰% معتقدند امکانات رایانه‌ای(امکانات نرم افزاری) لازم جهت کسب دانش در شرکت تاحدودی موجود است. ۶/۵۶% اظهار نموده اند که اشاعه فرهنگ دانش پژوهی تاحدودی از جمله اولویت های شرکت است. ۳/۵۷% عنوان نموده اند که فرهنگ سازمانی شرکت از تلاش هایی که به منظور کسب دانش صورت می گیرد حمایت می کند. ۳/۵۹% با این نظر که تاکیدی مستمر بر شناسایی نخبگان (دارندگان دانش کلیدی) در شرکت صورت می گیرد تاحدودی موافق بودند. ۸/۵۵% بیان داشته اند که تجربیات کارکنان بصورت مکتوب جهت کسب دانش در شرکت گردآوری می شود. ۷/۹۱% معتقدند که اولویت با تأمین دانش مورد نیاز از منابع داخلی سازمان است. و ۶/۸۰% نیز ابراز داشته اند که درصورت نیاز ، شرکت دانش مورد نیاز خود را از منابع خارج از سازمان تامین می کند. بنابراین به طور میانگین ۱/۵۵% (میانگین مجموع درصدهای زیاد و بسیار زیاد) از کارکنان اظهار داشته اند که شناسایی و کسب دانش در شرکت های بیمه مورد مطالعه این تحقیق از اولویت و درجه اهمیت بسزائی برخوردار است.
پایان نامه - مقاله - پروژه

نمودار شماره ۵-۴. شاخصهای مربوط به شناسایی و کسب دانش.
۹- در شرکت مکان هایی جهت تبادل دوستانه تجربیات جهت خلق دانش درنظر گرفته شده است(برای مثال اتاق تفکر، اتاق مشورت و نظایر آن).
۱۰- نشریات تخصصی روزآمد بیمه ای در اختیار کارکنان قرار می گیرد( توسط شرکت).
۱۱- تجارب ناموفق شرکت بیمه در جلساتی با حضور نمایندگانی از سوی کلیه کارکنان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
۱۲- خلق دانش با درنظرگرفتن نیازهای سازمانی صورت می گیرد.
۱۳- سازمان در جهت غنی‌سازی دانش جدید در داخل شرکت تلاش می ورزد.
۱۴- کارکنان در بخشهای مختلف سازمان به اهمیت تولید دانش واقفند.
۱۵- میان واحد های مختلف سازمان / واحد آموزش ارتباط مستمری جهت خلق دانش وجود دارد.
۱۶- فرهنگ سازمانی از توزیع دانش در شرکت پشتیبانی می کند.
۱۷- مشوق های مادی لازم جهت اشتراک دانش در شرکت پیش بینی شده است.
۱۸- نیازهای خاص بخشهای مختلف شرکت جهت اشتراک دانش مورد پیش بینی قرار می گیرد.
۱۹- امکانات لازم جهت به اشتراک گذاری دانش با دیگر کارکنان در شرکت موجود است (امکاناتی از قبیل وبلاگ، پرتال و نظایر آن).
۲۰- مدیریت سازمان از اشتراک دانش در شرکت حمایت می کند.
۲۱- کارکنان به اشتراک دانش تمایل دارند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...