۲۱۰

 

۱۷۱/۰

 

 

 

مدیریت دانش

 

۲۱۰

 

۴۸۷/۰

 

 

 

در آزمون شاپیرو ویلکز هرگاه سطح معناداری متغیرها بیشتر و بزرگتر از سطح (۰۵/۰) باشد می‌توان گفت داده‌ها دارای توزیع نرمال هستند لذا همانطور که در جدول (۴-۲۲) مشاهده می‌گردد همه متغیرها سطح معناداری آن‌ ها بزرگتر از (۰۵/۰) است و شرایط برای استفاده از آزمون های پارامتریک آماده است.
دانلود پایان نامه
۴-۳-۴) همبستگی متغیرهای پژوهش
بعد از انجام تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول و اطمینان از صحت تناسب شاخص ها با ابعاد و ابعاد با متغیرهای پژوهش تعیین همبستگی بین ابعاد متغیرهای پژوهش صورت می گیرد. تحلیل همبستگی برای تعیین نوع و درجه رابطه یک متغیر کمی با متغیر کمی دیگر است. در پژوهش حاضر از ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردیده است.
جدول شماره( ۴-۲۳) نشان می دهد که همبستگی زنجیره تأمین و مدیریت دانش ۵۷۶/۰ است و در سطح ۰۱/۰ معنی دار است. بنابراین فرضیه صفر در سطح ۰۱/۰ رد می‌گردد و با احتمال ۹۹ درصد می توان گفت که بین زنجیره تأمین و مدیریت دانش رابطه معنی دار وجود دارد. همچنین رابطه بین زنجیره تأمین و سیستم اطلاعاتی ۷۶۶/۰ است و در سطح ۰۱/۰ معنی دار است. بنابراین فرضیه صفر در سطح ۰۱/۰ رد می گردد و با احتمال ۹۵ درصد می توان گفت که بین زنجیره تأمین و سیستم اطلاعاتی رابطه معنی داری وجود دارد. همبستگی مدیریت دانش و سیستم اطلاعاتی ۶۰۱/۰ است و در سطح ۰۱/۰ معنی دار است. بنابراین فرضیه صفر در سطح ۰۱/۰ رد می‌گردد و با احتمال ۹۹ درصد می توان گفت که بین مدیریت دانش و سیستم اطلاعاتی رابطه معنی دار وجود دارد.
جدول(۴-۲۳): همبستگی بین زنجیره تأمین و سیستم اطلاعاتی و مدیریت دانش

 

 

شاخص

 

زنجیره تأمین

 

سیستم اطلاعاتی

 

مدیریت دانش

 

 

 

زنجیره تأمین

 

۱

 

 

 

 

 

 

 

سیستم اطلاعاتی

 

*۷۶۶/۰

 

۱

 

 

 

 

 

مدیریت دانش

 

*۵۷۶/۰

 

*۶۰۱/۰

 

۱

 

 

 

* معناداری در سطح ۰۱/۰
با توجه به اینکه نتایج همبستگی تنها رابطه بین متغیر ها را بررسی می کند و نقش متغیری بر متغیر دیگر را اثبات نمیکند بنابراین انجام تحلیل مسیر ضرورت بیشتری می یابد.
۴-۳-۵) یافته های جانبی
برای اطمینان از اینکه متغیرهای زمینه ای بر رابطه متغیرهای مستقل و وابسته و میانجی تأثیری ندارد، به روش تی تست و آنالیز واریانس تاثیر متغیرهای زمینه ای بر اجزای مدل پیشنهاد شده بررسی می شود.
۴-۳-۵-۱) آزمون تی تک نمونه ای

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...