۴-۶- جمع بندی فصل چهارم
بررسی پرسشنامه های توزیع شده در بین پرسنل شعب بانک انصار در قسمت غرب تهران نشان می دهد که سابقه خدمت پاسخگویان ۸/۷درصد ۱ تا ۵ سال، ۷/۱۵درصد ۶تا ۱۰ سال، ۹/۶۸ درصد۱۱ تا ۱۵ سال، ۸/۷ درصد بیش از ۱۵ سال سابقه کار دارند و همچنین ۴/۸۹ درصد پاسخگویان مرد و بقیه زن می باشند.
تجزیه تحلیل داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS و آزمون کولموگروف – اسمیرنف بیانگر آن است که کلیه داده ها در هر ۵ فرضیه از توزیع نرمال پیروی می کنند. لذا می توان از آزمون پارامتری استفاده نمود. نتایج آزمون پیرسون بدست آمده عبارت است از:
عملکرد سازمان:۰٫۷۷۰
سودآوری:۰٫۵۴۰
کیفیت در ارائه خدمات:۰٫۳۶۱
نوآوری در ارائه خدمات:۰٫۲۴۴
فصل پنجم
استنتاج و نتیجه‌گیری
۵-۱- مقدمه
در این فصل با توجه به پیشینه مطالعاتی و نیز تجزیه و تحلیل آماری فرضیه ها و مدل تحلیلی این پژوهش مندرج در فصل چهارم، به بحث و نتیجه ­گیری می­پردازیم و پیشنهادهایی که از نتایج این پژوهش بر­گرفته شده است را برای سایر محققان مطرح خواهیم نمود.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۵-۲- بررسی یافته­های فرضیات پژوهش
بررسی فرضیات فرعی
۵-۲-۱ فرضیه اول : بین مدیریت دانش و نوآوری در ارائه خدمات بانک انصار رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
یافته های تحقیق بیان می دارد که با توجه به مقدار p-Value بدست آمده در بخش مدیریت دانش و نوآوری در بانک انصار غرب تهران ، که برابر ۰٫۰۰۰ است و کوچکتر از معیار تصمیم گیری ۰٫۰۵ است لذا فرض Hرد می شود یعنی فرض رابطه معنی داری بین مدیریت دانش و نوآوری در بانک انصار غرب تهران وجود ندارد، رد می گردد. همچنین رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری در بانک انصار غرب تهران، یک رابطه مثبت و مستقیم است یعنی این دو متغیر به صورت همسو تغییر می کنند. مقدار این رابطه نیز با توجه به یافته های فصل ۴ برابر ۰٫۲۴۴ است. از طرفی با توجه به اینکه مقدار ضریب همبستگی پیرسون بین ۱+ و ۱- در نوسان است، هر چقدر ضرایب به اعداد ۱+ و ۱- نزدیک باشند نشان دهنده قوت این رابطه است. لذا رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری در بانک انصار غرب تهران رابطه ای مثبت،مستقیم و ضعیف می باشد.
همانطور که نتایج تحقیقات یوسفی و دیگران (۱۳۹۰) با عنوان میزان تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری در شرکت­های فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه نیز نتایج مشابه این تحقیق را داشته است. آنان در این تحقیق توصیفی- همبستگی، به­منظور جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده کردند. جامعه آماری این تحقیق کارکنان و مدیران ۳۲ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه و ۲۲ واحد فناور و هسته علمی مستقر در مرکز رشد فناوری و ارتباطات دانشگاه ارومیه بود. روش نمونه گیری در این مطالعه روش دو مرحله­ ای خوشه­ای و طبقه ­بندی تصادفی بود. در این تحقیق ۱۷۰ پرسشنامه بین پاسخ ­دهندگان توزیع شد که از این بین ۱۵۰ پرسشنامه که بصورت کامل به سوالات پاسخ داده بودند، تجزیه و تحلیل شدند. در این مطالعه به منظور آزمون فرضیه ­ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج آنان نشان داد که از نظر آماری بین مدیریت دانش و نوآوری محصول، نوآوری فرایند، نوآوری تدریجی و نوآوری بنیادی رابطه معناداری وجود دارد. از این­رو آنان بیان کردند که توجه بیشتر به مدیریت دانش باعث افزایش نوآوری در آن­ها می­ شود.
۵-۲-۲ فرضیه دوم : بین مدیریت دانش و کیفیت ارائه خدمات بانک انصار در سطح غرب شهر تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
یافته های تحقیق بیان می دارد که با توجه به مقدار p-Value بدست آمده در بخش مدیریت دانش و کیفیت ارائه خدمات بانک انصار در سطح غرب شهر تهران، که برابر ۰٫۰۰۰ است و کوچکتر از معیار تصمیم گیری ۰٫۰۵ است لذا فرض Hرد می شود یعنی فرض رابطه معنی داری بین مدیریت دانش و کیفیت ارائه خدمات بانک انصار در سطح غرب شهر تهران وجود ندارد، رد می گردد. همچنین رابطه بین مدیریت دانش و کیفیت ارائه خدمات بانک انصار در سطح غرب شهر تهران یک رابطه مثبت و مستقیم است یعنی این دو متغیر به صورت همسو تغییر می کنند.
مقدار این رابطه نیز با توجه به یافته های فصل ۴ برابر ۰٫۳۶۱ است. از طرفی با توجه به اینکه مقدار ضریب همبستگی پیرسون بین ۱+ و ۱- در نوسان است، هر چقدر ضرایب به اعداد ۱+ و ۱- نزدیک باشند نشان دهنده قوت این رابطه است. لذا رابطه بین مشتری گرایی و حجم فروش رابطه ای مثبت، مستقیم و ضعیف می باشد.
۵-۲-۳ فرضیه سوم : بین مدیریت دانش و سودآوری بانک انصار در سطح غرب شهر تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
یافته های تحقیق بیان می دارد که با توجه به مقدار p-Value بدست آمده در بخش مدیریت دانش و سودآوری بانک انصار در سطح غرب شهر تهران، که برابر ۰٫۰۰۰ است و کوچکتر از معیار تصمیم گیری ۰٫۰۵ است لذا فرض H0 رد می شود یعنی فرض رابطه معنی داری بین مدیریت دانش و سودآوری بانک انصار در سطح غرب شهر تهران وجود ندارد، رد می گردد. همچنین رابطه بین مدیریت دانش و سودآوری بانک انصار در سطح غرب شهر تهران یک رابطه مثبت ومستقیم است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...