ارزش خدمات ارائه شده

 

soal22

 

.۹۱۴

 

 

 

برآوردن نیازها و خواسته ها

 

soal23

 

.۹۱۴

 

 

 

همانطور که در جدول ۲۰-۴ قابل مشاهده است، تحلیل عاملی اکتشافی توانست عامل های مکنون را شناسایی و استخراج نماید. شکل ۱۸-۴ گروه‌بندی سنجه ها را برحسب مقادیر بارهای عاملی آنها نشان می دهد. نامگذاری عوامل برحسب مفهوم متغیرها یا به عبارتی سوالات پرسشنامه صورت گرفته است.
ارزش خدمات ارائه شده
ارزش مشتری
برآوردن نیازها و خواسته ها
شکل ۱۸-۴ دسته‌بندی سنجه های ارزش مشتری بر حسب عوامل مکنون
پس از شناسایی عوامل مکنون ارزش ادراک شده، لازم است تا درستنمایی روابط بین این عوامل و متغیرهای مشهود آزمون گردد. این امر با تایید روابط بین متغیرها در قالب مدل اندازه‌گیری و از طریق نرم‌افزار LISREL8.5 صورت می پذیرد.
۸-۴-۴ . تحلیل عاملی تاییدی متغیر ارزش مشتری
هرچند تحلیل عاملی اکتشافی، ساختاری با یک عامل را برای سازه ارزش مشتری پیشنهاد نمود اما به منظور اطمینان از تناسب این ساختار با داده‌های جمع‌ آوری شده، ضرورت دارد تحلیل عاملی تأییدی نیز با استفاده نرم‌افزار لیزرل انجام گردد. در گام اول می بایست مدل اولیه را بر اساس نتایج تحلیل عاملی اکتشافی تعریف نماییم. مدل پیشنهادی یا اولیه همان مدلی است که در شکل ۱۹-۴ ترسیم شده است. این مدل در دو سطح سنجه ها و عوامل مکنون شناسایی شده را در بر می گیرد. شکل ۱۹-۴ نتیجه حاصل برازندگی مدل اندازه‌گیری در نرم‌افزار LISREL8.5 را به تصویر می کشد.
پایان نامه
شکل ۱۹-۴ مدل اندازه گیری ارزش مشتری
مقادیر t برای روابط ترسیم شده در مدل اندازه گیری ارزش مشتری در شکل ۲۰-۴ به تصویر کشیده شده است.
شکل ۲۰-۴ آماره t و سطح معنی‌داری
شاخص‌های برازندگی مدل نهایی در جدول ۲۱-۴ ارائه شده است. با توجه به نتایج به دست آمده و مقایسه آن با دامنه قابل قبول می توان اذعان کرد تمامی شاخص های برازندگی مدل فوق در دامنه قابل قبول قرار گرفته و بنابراین تناسب داده‌های گردآوری شده با مدل مطلوب است. لذا برازندگی مدل نهایی اندازه گیری ارزش مشتری مورد تایید می باشد.
جدول ۲۱-۴ شاخص‌های برازندگی مدل اندازه گیری ارزش ادراک شده

 

 

شاخص تناسب

 

 

 

P - value

 

RMSEA

 

GFI

 

AGFI

 

 

 

دامنه مقبول

 

۵ ›

 

۱/۰›

 

۱/۰›

 

۹/۰ ‹

 

۹/۰ ‹

 

 

 

نتیجه

 

۰۰۰/ ۰

 

۰۰۰/ ۰

 

۰۰۰/ ۰

 

۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...