در پایان هر فعالیت تحقیقی محقق پس از آزمون فرضیات، می بایستی نتایج را ارائه دهد. نتایج حاصل از فرضیات نیز پایه هایی هستند که پیشنهادات بر اساس آن شکل می گیرند. بنابراین یکی از قسمت های مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد نتیجه گیری های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است. نتیجه گیری هایی که بر اساس تحلیل های صحیح ارائه شده باشد می تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است را برطرف کند.
در این فصل، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها خلاصه می شود و با تحلیل آن ها سعی می شود تا به سؤالاتی که در فصل اول از سوی محقق مطرح شده بود پاسخ داده شود. در بخش اول این فصل خلاصه نتایج حاصل از اجرای طرح تحقیق و پاسخ هریک از سؤالات تحقیق ارائه شده است. در بخش بعدی با بهره گرفتن از اطلاعات به دست آمده، پیشنهاداتی پیرامون موضوع تحقیق ارائه گردیده و در پایان پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده و محدودیت های تحقیق ارائه شده است.
۵-۲- نتایج آمار توصیفی
۵-۲-۱- توصیف متغیرهای جمعیت شناختی
در این تحقیق، در حیطه قلمرو مکانی؛ یعنی مکانی که محقق جهت گردآوری اطلاعات لازم به آن مراجعه نموده است، می باشند. از بین ۲۴۲ پرسشنامه ای که توسط پاسخ دهندگان پاسخ داده شد تعداد افرادی که جنسیت خود را مشخص نموده اند، ۴/۸۱ درصد از پاسخ دهندگان مرد و ۷/۱۵ درصد نیز زن می باشند، همچنین ۹/۲ درصد به این سؤال پاسخ نداده اند. در حیطه تحصیلات پاسخ دهندگان، ۷ درصد از پاسخ دهندگان دیپلم، ۴/۷ درصد فوق دیپلم، ۴/۵۷ درصد لیسانس و ۲۶ درصد فوق لیسانس و بالاتر می باشد و همچنین ۱/۲ درصد به این سؤالات پاسخ نداده اند. در حیطه سابقه کار پاسخ دهندگان، ۳/۲۲ درصد از پاسخ دهندگان کمتر از ۸ سال، ۵/۲۱ درصد بین ۸ تا ۱۵ سال، ۸/۳۱ درصد بین ۱۶ تا ۲۳ سال و ۳/۲۲ درصد بین ۲۳ تا ۳۰ سال بوده اند، و همچنین ۱/۲ درصد بین به این سؤال پاسخ نداده است.
۵-۲-۲- توصیف متغیرهای تحقیق
توصیف متغیر عملکرد بهبود خدمات
متغیر عملکرد بهبودخدمات(شغلی) دارای کمترین مقدار ۳۳/۱، بیشترین۵/۴، میانگین ۱۶۲۸/۳، انحراف معیار ۵۳۴۰۹/۰ و واریانس ۲۸۵/۰ می باشد. میانگین بدست آمده، بیشتر از میانگین مورد انتظار (۳) است.
با توجه به اینکه متغیر عملکرد بهبود خدمات میانگین بیشتر از میانگین مورد انتظار دارد، نشان دهنده این موضوع است که کارکنان عملکرد خوبی در ارتباط با مشتریان دارد. میانگین عملکرد شغلی در تحقیقات «نصیری» در سال ۱۳۹۱ برابر با ۶/۳ بوده که در مقایسه با این تحقیق بالاتر بوده است. همچنین در تحقیقات «مسعودی اصل» و همکاران در سال ۱۳۸۹، میانگین نمره عملکرد شغلی کارکنان نیز ۳٫۲۳ بوده که میانگین بدست آمده، بیشتر از میانگین مورد انتظار بوده است.
توصیف متغیر تعهد مدیریت
متغیر تعهد مدیریت دارای کمترین مقدار ۵۱/۱، بیشترین ۸۱/۳، میانگین ۹۹۰۶/۲، انحراف معیار ۵۱۵۰۲/۰ و واریانس ۲۶۵/۰ می باشد. میانگین بدست آمده، کمتر از میانگین مورد انتظار (۳) است.
با توجه به اینکه متغیر تعهد مدیریت میانگین کمتر از میانگین مورد انتظار دارد، نشان دهنده این موضوع است که مدیران تعهدهای خود را در حیطه آموزش، پاداش و توانمندسازی کارکنان به خوبی انجام نمی دهند. در تحقیقات «مسعودی اصل» و همکاران در سال ۱۳۸۹ میانگین نمره تعهد سازمانی کارکنان ۴٫۷۹ از ۷ بوده که میانگین بدست آمده، بیشتر از میانگین مورد انتظار بوده است.
توصیف متغیر آموزش
متغیر آموزش دارای کمترین مقدار ۵/۱، بیشترین ۲۵/۴، میانگین ۰۸۲۴/۳، انحراف معیار ۴۷۴۸۹/۰ و واریانس ۲۲۶/۰ می باشد. میانگین بدست آمده، تقریبا برابر با میانگین مورد انتظار (۳) است.
با توجه به اینکه متغیر آموزش میانگین متوسطی دارد، نشان دهنده این موضوع است که آموزشی که پس از استخدام فرد در سازمان صورت می گیرد در سطح متوسطی قرار دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...