مخالفمبی نظرمموافقمکاملاً موافقمگروه اول۴۱۶۴۲۱۸۴۲۰۴گروه دوم۶۱۰۸۱۱۶۸۱۸۵

H0: P1=P2 پرسشنامه پایایی دارد
H1: P1¹P2 پرسشنامه پایایی ندارد
۳-۸-نتیجه بررسی پایایی پرسشنامه فنا وری اطلاعات و ارتباطات

 

 

 

 

 

 

احتمال فیشر سطح احتمال خطا آلفای کرونباخ نتیجه آزمون
۷۳۵۲۹۴۱۱۸/۰ ۰۵/۰ ۹۲۵/۰ فرضیه H0 را نمی توان رد کرد

با توجه به جدول فوق می توان نتیجه گرفت با عدم رد فرضیه H0 پایایی پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات تایید می شود.

نتیجه تصویری درباره فناوری اطلاعات

۳-۸-تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق:

با توجه به اینکه به منظور تجزیه و تحلیل داده ها دو نوع تحلیل که بصورت کمی و کیفی وجود دارد لذا چون در این تحقیق برای تحلیل داده ها باید به جنبه آماری آن توجه کرد از شیوه تجزیه و تحلیل کمی استفاده می شود.

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.
۳-۸-۱-شیوه تجزیه و تحلیل کمی:

این شیوه که به روش تجزیه و تحلیل آماری شهرت دارد، در مورد اطلاعات و داده های کمی به کار می رود. درتحقیقات علوم انسانی روزبه روز روش های کمی توسعه می یابند و محققان سعی می کنند پدیده ها، متغیرها، ویژگی ها، ارزش ها و باورها را اندازه گیری و کمی نمایند؛ از این رو، روش های آماری برای تجزیه و تحلیل آنها ضرورت پیدا می کند. استفاده از روش های آماری با توجه به نوع و روش تحقیق و هدف محقق متفاوت است و از روش های ساده و اولیه آماری تا روش های پیچیده را شامل می شود. نوع مقیاس اندازه گیری نیز در انتخاب روش آماری مناسب تاثیر دارد. استفاده از روش های آماری به دو شکل توصیفی و استنباطی انجام می گیرد. (حافظ نیا، ۸۹، ص۲۷۳)

۳-۸-۱-۱-تجزیه و تحلیل با بهره گرفتن از آمار توصیفی:

آمار توصیفی را عمدتاً مفاهیمی از قبیل جدول توزیع فراوانی و نسبت های توزیع، نمایش هندسی و تصویری توزیع، اندازه های گرایش به مرکز، اندازه های پراکندگی و نظایر آن تشکیل می دهد. آمار توصیفی برای تبیین وضعیت پدیده یا مسأله یا موضوع مورد مطالعه مورد استفاده قرار می گیرد یا درواقع ویژگی های موضوع مورد مطالعه به زبان آمار تصویرسازی و توصیف می گردد.در اینجا محقق پس از استخراج اطلاعات اقدام به خلاصه کردن و طبقه بندی داده های آماری می کند و این کار را با تشکیل جداول توزیع فراوانی انجام می دهد و اگر بخواهد تجزیه و تحلیل را به کمک رایانه انجام دهد، به آن برنامه می دهد. پس از تشکیل جداول توزیع فراوانی محقق می تواند درصدهای توزیع فراوانی و درصدهای تراکمی را محاسبه کند. برا ی نمایش نحوه توزیع صفت در نمونه یا جامعه روش های گوناگونی وجود دارد.(همان منبع، ص۲۷۴)
در این پژوهش ما از این روش برای نشان دادن قسمت اول پرسشنامه یعنی نمایش اطلاعات عمومی پاسخ دهندگان استفاده کرده ایم.

۳-۸-۱-۲-تجزیه تحلیل با بهره گرفتن از آمار استنباطی:

در تحلیل های آمار استنباطی همواره نظر بر این است که نتایج حاصل از مطالعه گروه کوچکی به نام نمونه چگونه به گروه بزرگ تری به نام جامعه تعمیم داده شود.[۱۸۰]
مدل های آماری مورد استفاده که به آزمون های آماری نیز موسوم اند به دو دسته کلی: آزمون های پارامتریک[۱۸۱] و آزمون های غیر پارامتریک[۱۸۲] تقسیم می شوند. آزمون های پارامتریک وابسته به توزیع نرمال صفت در جامعه آماری مربوط بوده و برای نمونه هایی کاربرد دارند که حجم آنها بیش از ۳۰ مورد می باشد.(حافظ نیا، ۸۹، ص۲۱۲)
در تحلیل های آمار استنباطی همواره نظر بر این است که نتایج حاصل از مطالعه گروه کوچکی به نام نمونه چگونه به گروه بزرگتری به نام جامعه تعمیم داده شود. (حافظ نیا، ۱۳۷۷، ص ۲۰۸) برای بخش دوم پرسشنامه از این روش استفاده شده است. در این پایان نامه با توجه به سؤالات تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها و تفسیر نتایج از تحلیل همبستگی و ضریب همبستگی اسپیرمن کندال و پیرسون استفاده شده است.
تحلیل همبستگی ابزاری آماری برای تعیین نوع و درجه رابطه یک متغیر کمی با متغیر کمی دیگر است. ضریب همبستگی یکی از معیارهای مورد استفاده در تعیین همبستگی دو متغیر می باشد. ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان می دهد. این ضریب بین ۱ تا ۱- است و در صورت عدم وجود رابطه بین دو متغیر برابر صفر است. (مومنی، ۱۳۸۹، ص۱۱۰).
مفهوم معنی داری در همبستگی این است که آیا همبستگی به دست آمده بین دو متغیر را می توان شانسی و تصادفی دانست یا واقعا نشان می دهد بین دو متغیر همبستگی وجود دارد. این موضوع که عدد به دست آمده معنی دار است یا نه از خود عدد به دست آمده با اهمیت تر است. (همان منبع، ص۱۱۱)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...