۳۲۱

 

۱۰۰

 

 

 

میانگین

 

۱۲/۳

 

 

 

داده های موجود در جدول فوق نشان می دهد از مجموع ۳۲۱ پاسخگوی مورد مطالعه ۵/۱۱ درصد میزان برخورداری شان از باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر درحد خیلی کم، ۳/۳۳ درصد کم، ۶/۳۹ درصد زیاد و ۶/۱۵ درصد میزان برخورداری شان از باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر درحد خیلی زیاد بوده است. مقایسه درصدهای فوق نشان می دهد اکثریت پاسخگویان مورد مطالعه (۲/۵۵ درصد) میزان برخورداری شان از باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر درحد زیاد و خیلی زیاد بوده و میانگین میزان این برخورداری ۱۲/۳ از ۴ می باشد. برای درک بهتر به ترسیم نمودار می پردازیم.
دانلود پروژه
نمودار شماره۲۴): توزیع فراوانی میزان برخورداری پاسخگویان از باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر

و) بررسی ارزیابی پاسخگویان مورد مطالعه از منظر میزان دسترسی به مواد مخدر یکی از عوامل موثر در گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر، دسترسی آسان به مواد مخدر می باشد به لحاظ اهمیت این متغیر، برای شناخت میزان دسترسی آسان به مواد مخدر در پرسشنامه دو گویه (تا چه میزان برای دستیابی به مواد مخدر مصرفی مورد نیاز با مشکل مواجه هستید و در صورت وجود پول، تا چه میزان امکان تهیه هر نوع مواد مخدری در شهر کلاله وجود دارد) مطرح و پاسخگویان به شرح جدول ذیل به سوالات مطرح شده پاسخ داده اند.
جدول۲۸): توزیع فراوانی ارزیابی پاسخگویان مورد مطالعه نسبت به گویه های در نظر گرفته شده جهت شناخت میزان دسترسی به مواد مخدر

 

 

گویه ها

 

خیلی کم

 

کم

 

زیاد

 

خیلی زیاد

 

جمع

 

میانگین

 

 

 

تعداد

 

درصد

 

 

 

تا چه میزان برای دستیابی به مواد مخدر مصرفی مورد نیاز با مشکل مواجه هستید

 

۸/۱۷

 

۸/۶۴

 

۲/۱۱

 

۲/۶

 

۳۲۱

 

۱۰۰

 

۱۹/۲

 

 

 

در صورت وجود پول، تا چه میزان امکان تهیه هر نوع مواد مخدری در شهر کلاله وجود دارد

 

۴/۱۳

 

۱۰

 

۵/۳۰

 

۱/۴۶

 

۳۲۱

 

۱۰۰

 

۰۹/۳

 

 

 

داده های جدول فوق بیانگر نظرات پاسخگویان مورد مطالعه نسبت به گویه های در نظر گرفته شده جهت شناخت متغیر میزان دسترسی به مواد مخدر می باشد و بر اساس داده های فوق می توان گفت: از مجموع ۳۲۱ پاسخگوی مورد مطالعه۸/۱۷درصد نسبت به گویه ی « تا چه میزان برای دستیابی به مواد مخدر مصرفی مورد نیاز با مشکل مواجه هستید» به گزینه ی خیلی کم، ۸/۶۴درصد به گزینه ی کم، ۲/۱۱ درصد به گزینه ی زیاد، ۲/۶ درصد نسبت به گویه ی مطرح شده به گزینه ی خیلی زیاد پاسخ داده اند. مقایسه درصدهای فوق نشان می دهد، اکثریت پاسخگویان (۶/۸۲ درصد) نسبت به گویه ی «تا چه میزان برای دستیابی به مواد مخدر مصرفی مورد نیاز با مشکل مواجه هستید» به گزینه های خیلی کم و کم پاسخ داده اند و میانگین نظرات پاسخگویان۱۹/۲ از ۴ می باشد. از مجموع ۳۲۱ پاسخگوی مورد مطالعه۴/۱۳ درصد نسبت به گویه ی «در صورت وجود پول، تا چه میزان امکان تهیه هر نوع مواد مخدری در شهر کلاله وجود دارد» به گزینه ی خیلی کم، ۱۰درصد به گزینه ی کم،۵/۳۰ درصد به گزینه ی زیاد، ۱/۴۶ درصد نسبت به سوال مطرح شده به گزینه ی خیلی زیاد پاسخ داده اند. مقایسه درصدهای فوق نشان می دهد، اکثریت پاسخگویان(۶/۷۶ درصد) نسبت به گویه ی «در صورت وجود پول، تا چه میزان امکان تهیه هر نوع مواد مخدری در شهر کلاله وجود دارد» به گزینه های خیلی کم و کم پاسخ داده اند و میانگین نظرات پاسخگویان۰۹/۳ از ۴ می باشد. بعد از بیان ارزیابی پاسخگویان نسبت به گویه های در نظر گرفته شده جهت شناخت میزان دسترسی آسان به مواد مخدر، ۲ گویه مطرح شده را از طریق برنامه رایانه ای spss با یکدیگر ترکیب نموده و متغیر ترکیبی تحت عنوان میزان دسترسی آسان به مواد مخدر ساخته که نتایج حاصله در جدول ذیل آمده است.
جدول شماره۲۹): توزیع فراوانی ارزیابی پاسخگویان نسبت به میزان دسترسی به مواد مخدر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...