MeanStd. DeviationStd. Error MeanRezayatلیسانس۱۰۱۲٫۳۰۸۰.۲۴۶۲۴.۰۲۴۵۰فوق لیسانس۹۲٫۲۵۰۰.۲۰۱۲۴.۰۶۷۰۸

در روابط بین مهارتهای مدیریتی مدیران با رضایت شغلی معلمان نیز موضوع بسیار با اهمیتی است. مدیران در مرحله اول باید با خود صداقت داشته باشند. بسیاری از مدیران در رفتارشان اصالت ندارند و هنگامیکه در رابطه با بین مهارتهای مدیریتی بحث می کنند، خود را مشارکتگرا می دانند اما در عمل روش رهبری آنها کاملا استبدادی است. معلمان برای انجام کارهای آموزشی و پرورشی توانا هستند ولی وقتی می خواهند کارشان را انجام دهند، مدیر دخالت می کند و به آنها می گوید که چه کار کنند و چه کار نکنند. در واقع تغییر در فرهنگ، رفتار و ترک عادتهای کهنه و قدیمی روش بسیار مناسبی است تا بتوانیم به کمک آن و بر اساس یک سیستم ارزشی مبتنی بر ارزشهای اخلاقی و انسانی، رابطه بسیار نیرومندی بین مدیران و معلمان بوجود آوریم، این ارزش ها باید به گونه ای طراحی شوند که مورد تایید مدیران و معلمان باشند. همینطور در راستای مهارتهای مدیریتی معلمان و مدیران باید اجازه دخالت و اظهار نظر و مشارکت در کارها را به کارکنان خود بدهند. چرا که در غیر این صورت معلمان احساس می کنند که نحوه مشارکت شان در این برنامه ها کاملا مصلحتی است و مدیر برای تصمیم گیریهای واقعی نظر آنها را دخالت نمی دهد.
۴-۱۰-۳- نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات فرضیه سوم
بین صلاحیت های مدیران با رضایت شغلی معلمان مدارس رابطه معنا داری وجود دارد.
برای پاسخ به این فرضیه از آزمون مقایسه همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته های حاصل از صلاحیت های مدیران با رضایت شغلی معلمان مدارس در جدول (۴-۱۰) نشان داده شده است همان گونه که در جدول (۴-۱۰) مشاهده می شود ضریب همبستگی بین از صلاحیت های مدیران با رضایت شغلی معلمان مدارس برابر با .۱۱۸ میباشد که در سطح (۰۵/۰> p ) معنی دار نمی باشد.
جدول شماره (۴-۱۰): نتایج بین صلاحیت های مدیران با رضایت شغلی معلمان مدارس

جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت abisho.ir مراجعه نمایید.

 

Job Satisfaction - رضایت شغلی

 

 

 

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...