مدل اولیه۸۶/۱۰۰۴۳۰۶۷/۰۰۰۰۰۰/۰مدل نهایی۳۱/۷۱۴۱۰۵۰/۰۰۶۲۳۳/۰

مدل زیر مدل مفهومی استاندارد شده نهایی در نرم افزار لیزرل می باشد که رابطه بین متغیر ها و نشانگرهای آن ترسیم شده است:

شکل ۴ – ۱۳ مدل مفهومی استاندارد شده نهایی فرض اصلی در نرم افزار لیزرل
با توجه به شکل بالا معیارهای RSMEA، P-Value و کای دو تقسیم بر درجه آزادی در سطح قابل قبولی قرار دارند و مدل دارای برازش مناسب می باشد. لذا می توان پارامترهای برآورد شده در مدل را به لحاظ آماری قابل اتکا دانست و از تطابق پذیری متغیر های مستقل با متغیر وابسته مورد مطالعه استفاده نمود. شکل بالا نشان می دهد که آگاهی از نام ملی سمند دارای بیشترین میزان تاثیر بر نام و نشان ملی سمند با میزان تاثیر ۴۹/۰ می باشد. همچنین مشاهده می شود عامل کیفیت درک شده از نام ملی سمند دارای کمترین میزان تاثیر بر نام و نشان ملی سمند با میزان تاثیر ۲۵/۰ می باشد.
با توجه به شکل بالا مشاهده می شود که نام و نشان ملی سمند دارای میزان تاثیر ۸۹/۰ روی متغیر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف می باشد.
اکنون به بررسی معنی داری هر یک از روابط فوق با بهره گرفتن از نمودار آماره t استودنت می پردازیم.

شکل ۴ – ۱۴ مقادیر t-value مدل مفهومی استاندارد شده نهایی فرض اصلی در نرم افزار لیزرل
با توجه به اینکه در شکل بالا مقادیر محاسبه شده t برای بار های عاملی تمام رابطه ها بیشتر از ۹۶/۱ است، بنابراین این روابط معنی دار می باشند، و همچنین مقدار محاسبه شده t برای رابطه بین نام و نشان ملی سمند و نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف برابر ۱۴/۳ می باشد که بیشتر از ۹۶/۱ است و این یعنی رابطه بین دو متغیر معنی دار می باشد.
برای آنکه نشان دهیم این مقادیر به دست آمده تا چه حد با واقعیت های موجود در مدل مفهومی تطابق دارد باید شاخص های برازش مورد مطالعه قرار گیرد. در مدل مفهومی بالا شاخص های مختلف برازندگی که با بهره گرفتن از اطلاعات نرم افزار لیزرل استخراج شده است به شرح زیر می باشد:
جدول ۴ – ۲۵ شاخص های برازندگی مدل مفهومی نهایی فرضیه اصلی در نرم افزار لیزرل

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

 

 

 

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...