H5 – روابط مستقیم آفلاین ارتباط میان روابط غیرمستقیم آنلاین و عملکرد شغلی را به طور مثبت تعدیل می کنند.

    • روابط مستقیم آنلاین و روابط غیرمستقیم آفلاین
    • روابط مستقیم آنلاین به عنوان مکمل روابط غیرمستقیم آفلاین: روابط غیرمستقیم آفلاین از نظر دریافت سریع اطلاعات، یکپارچگی اطلاعات، رفع محدودیت های زمانی و مکانی و مستندسازی و بازیابی اطلاعات در سطح پایینی قرار دارند. به دلیل اینکه در روابط رو در رو تنها یک نفر در تمام مدت صحبت می کند، روابط غیرمستقیم آفلاین همانند روابط مستقیم آفلاین از انتقال موازی اطلاعات پشتیبانی نمی‎کنند. قابلیت های روابط مستقیم آنلاین از لحاظ این مکانیزم ها محدودیت‎های روابط غیرمستقیم آفلاین را پوشش می دهد.
    • روابط غیرمستقیم آفلاین به عنوان مکمل روابط مستقیم آنلاین: روابط مستقیم آنلاین از نظر انتقال اطلاعات مفهومی و نظارت شخص ثالث در سطح پایین قرار دارند. قابلیت های روابط غیرمستقیم آنلاین از لحاظ این مکانیزم ها محدودیت های روابط مستقیم آنلاین را پوشش می دهد. بنابراین چنین فرض شده است:

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید.

 

H6 – روابط غیرمستقیم آفلاین ارتباط میان روابط مستقیم آنلاین و عملکرد شغلی را به طور مثبت تعدیل می کنند.

۳-۶ ابزار پژوهش

در این پژوهش، از دو پرسشنامه جهت گردآوری اطلاعات مورد نیاز استفاده شده است، که شامل موارد زیر می باشد:
نامه همراه: در این قسمت هدف از گردآوری داده ها به وسیله پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ دهندگان در ارائه داده های مورد نیاز، بیان شده است. بدین منظور بر با ارزش بودن داده های پرسشنامه تاکید گردیده است تا پاسخ دهنده به طور مناسب به پرسش ها پاسخ دهد.
تعریف واژگان کلیدی: به منظور ایجاد درک مشترک از مفاهیم اصلی واژگان کلیدی تعریف شده اند.

  • سوالات پرسشنامه تاثیر شبکه های ارتباطی بر عملکرد شامل ۴ بخش می باشد:

الف) پرسش های عمومی (جمعیت شناختی) که اطلاعات کلی پاسخ گویان را در بر می گیرد.
ب) پرسش های مربوط به ویژگی​های رفتاری شامل «مهارت متکی به خود در امور کامپیوتری» و «خصوصیات شخصیتی موثر بر کار » است. به این دلیل این دو متغیر مورد بررسی قرار گرفتند که می توانند بر توانایی افراد در دستیابی به منابع شبکه برای انجام وظایفشان تاثیر بگذارند. خصوصیات شخصیتی موثر بر کار (وجدان کاری) به این دلیل بررسی شد که این ویژگی شخصیتی پیش بینی کننده همیشگی عملکرد شغلی است. این بخش از پرسشنامه مشتمل بر ۹ سوال با طیف هفت گزینه ای لیکرت ( ۷- بسیار موافقم ۶- تا حدودی موافقم ۵- موافقم ۴- نظری ندارم ۳- مخالفم ۲- تاحدودی مخالفم ۱- بسیار مخالفم ) می باشد. سوالات ۱ تا ۴ مهارت متکی به خود در امور کامپیوتری و سوالات ۵ تا ۹ خصوصیات شخصیتی موثر بر کار را مورد پرسش قرار می دهند.
ج) ارتباطات آنلاین و آفلاین کارکنان با همکاران خود را با طیف پنج گزینه ای لیکرت (۵- چند بار در روز ۴- یکبار در روز ۳- یکبار در هفته ۲- یکبار در ماه ۱- کمتراز یکبار در ماه) مورد پرسش قرار می دهد. از شرکت کنندگان خواسته شد، افرادی را که با آن ها در تعامل نیستند در نظر نگیرند. اگرچه مقیاس پنج گزینه ای لیکرت به کار برده شده است، در تحلیل شبکه اجتماعی از روابط دوگانه (۰= عدم وجودارتباط و ۱= وجود ارتباط)، براساس تکرار ارتباط استفاده شده است. به این صورت که اگر ارتباط ۳ ( حداقل یک بار در هفته) و بیشتر باشد، یک ارتباط وجود دارد و در غیر این صورت هیچ ارتباطی وجود ندارد.
د) نظر مدیر مافوق در مورد عملکرد کارکنان زیر مجموعه وی را مورد پرسش قرار می دهد که شامل ۵ سوال بر اساس مقیاس هفت گزینه ای لیکرت ( ۷- عالی ۶- خیلی خوب ۵- خوب ۴- قابل قبول ۳- نیازمند بهبود ۲- نیازمند نظارت ۱- کارآموزی) است.
جدول ۱-۳ جزئیات پرسشنامه تاثیر شبکه های ارتباطی بر عملکرد شغلی را به طور خلاصه نشان می دهند.
جدول ۳-۱ جزئیات پرسشنامه ارتباطات و عملکرد شغلی

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

 

 

 

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...