دانلود فایل های پایان نامه درباره مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری ... |
۹
کیفیت خدمات ماشینی
(استفاده اثربخش از
فنآوری)
مدل باس آلدلیگان و باتل
مدل استورات و والش(CRM)
(جوادین و کیماسی، ۱۳۹۰؛ نقل از؛
Aldigan and Buttle, 2002, 362-363)
(جوادین و کیماسی، ۱۳۹۰؛ بهنقل از؛
(Ghobadian, et at,1994, 53-54)
۱۰
ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی:۱-امنیت (حفظ حریم شخصی)، ۲-قابلیتاعتماد، ۳- طراحی وبسایت،۴- قابلیت اطمینان،۵-دسترسی،
E–SQ
مدل پاراسورامان و زیتهامل
(Parasuraman & Zeithaml & Malhotra , 2005)
۱۱
مشروعیت و مقبولیت
معیارهای مقام رهبری
(آیت ا.. سیدعلی خامنهای)
(جاوید و زمانیان جهرمی، ۱۳۸۹)
(سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا، ۱۳۸۵)
۱۲
حفظ ارزشهای اسلامی
معیارهای مقام رهبری
(آیت ا.. سیدعلی خامنهای)
(جاوید و زمانیان جهرمی، ۱۳۸۹)
(سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا، ۱۳۸۵)
۱۳
سازگاری فرهنگی (هماهنگی با آداب و سنن)
مدل فورنل (CRM)
(کزازی، ۱۳۷۸). Yarimoglu, 2014))
پس از آنکه متغیرهای مدل مفهومی تحقـیق با تأیید خبرگان سازمانی مشخص شد. در مرحله سوم پرسشنامه اصلی جهت سنجش ابعاد کیفیت خدمات (متغیرهای تحقیق) بر اساس مدل مفهومی تحقیق به تفکیک مؤلفه های مربوطه برگرفته از ادبیات تحقیق توسط محقق تنظیم گردید. توسط۱۰ نفر از متخصصین حوزه کیفیت از دانشگاه و راهور ناجا با تکنیک دلفی اصلاح و روایی آن تأیید گردید که جزئیات در بخش روایی و پایایی تحقیق گزارش شده است. سپس پرسشنامه به صورت پایلوت در جامعه آماری به صورت تصادفی بین ۲۵ نفر از جامعه آماری توزیع شد که ۱۸ نفر پرسشنامه را تکمیل و عودت دادند. نتیجه محاسبات ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه ۸۸۴/۰ بدست آمد که نشان از پایایی خوب سؤالهای پرسشنامه بود.
در مرحله چهارم پرسشنامه نهایی شده، بوسیله محـقق در جامعه آماری با روش نمـونهگیری تصـادفی سـاده توزیع شد (البته جهت تأمین نمونه تعداد ۲۵۵ پرسشنامه در بین خبرگان سازمانی توزیع شد که ۲۰۶ پرسشنامه تکمیل و عودت داده شد که ۶ پرسشنامه به علت غیرقابل استفاده بودن حذف و ۲۰۰ عدد باقی ماند). محاسبات بعمل آمده از پرسشنامه اصلی توزیع شده در بین ۲۰۰ نفر از جامعه نمونه حاکیست که ضریب آلفا کرونباخ کل پرسشنامه (۶۶ سؤال) با بهره گرفتن از نرمافزار آماری Spss در سطح اطمینان ۹۹% رقم ۹۶۱% حاصل گردید . ضریب مذکور بیانکننده آن است که پرسشنامه اصلی تحقیق از پایایی بالایی برخوردار بوده است. در مرحله آخر پس از استخراج داده های پرسشنامه با بهره گرفتن از تحلیل کمی ابعاد مدل حاصله، را با روش تحلیل عاملی تأییدی مورد آزمون قرار گرفت. ابعاد و مؤلفه هایی که در آزمون پذیرفته شدند در مدل منظور شد و آنهایی که رد گردیدند از مدل حذف شدند و در نهایت مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی ارائه شد. البته برای آنکه شکافهای کیفیت در خدمات راهور مشخص گردد، لازم است که بر اساس مدل حاصله این تحقیق کیفیت خدمات راهور مورد سنجش قرار گیرد. به این ترتیب امتیاز کیفیت خدمات از طریق محاسبه تفـاوت، بین امتیازهایی که مشتریان به گـزارههای بیانکننده انتـظارات و ادراکات مشتری می دهند، محاسبه میشوند و بدست می آید. این امتیاز را شکاف ۵ مینامند. در واقع انواع شکاف کیفیت خدمات راهور عبارتند از: انتظارات شهروندان از خدمات راهور – ادراکات شهروندان از خدمات راهور میباشد (قابل محاسبه است). به این صورت که در تمامی مؤلفه های مدل حاصله از این تحقیق، ادراکات و انتظارات شهروندان از خدمات راهور مورد ارزیابی قرار میگیرند. اما از آنجایی که مؤلفه های کیفیت خدمات از دیدگاه شهروندان اهمیت یکـسانی ندارند، میتوان میزان اهمیت مؤلفه ها نیز در معادله نمود، آنگاه کیفیت خدمات راهور را مورد ارزیابی قرار داد. از نتایج این مدل محققین دیگر میتوانند به ارزیابی کیفیت خدمات راهور بپردازند و حوزه های ضعیف کیفیت خدمات راهور را شناسایی نمایند.
- تحقیق پیمایشی
با توجه به اینکه روش این پژوهش توصیفی پیمایشی میباشد، جهت شناخت بیشتر، به اختصار بهشرح این روش پرداخته می شود.
برای بررسی توزیـع ویژگیهای یک جامعه آماری روش تحقیق پیمایشی بهکار میرود. این نـوع تحقـیق می تواند، برای پاسخ به سؤالهای پژوهشی از نوع زیر مورد استفاده قرار گیرد:
الف) ماهیت شرایط موجود چگونه است؟
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-07-23] [ 04:18:00 ق.ظ ]
|