۵۶۵۱۵/۱

 

۶۶۹۸/۶

 

۲۱۲

 

زن

 

 

 

در جدول ۴-۳۵ مشاهده می‌شود که میانگین نمره کل کیفیت زندگی دانشجویان پسر برابر با ۵۲/۸۰ می باشد. این میانگین برای دانشجویان دختر برابر با ۵۰/۸۴ می باشد. نتایج آزمون t نشان می‌دهد که تفاوت میانگین مشاهده شده، از لحاظ آماری معنادار می باشد(۰۵/۰p<)؛ لذا با توجه به میانگین نمرات دانشجویان دختر و پسر، می‌توان گفت که کیفیت زندگی دانشجویان دختر به طور معناداری بیشتر از دانشجویان پسر می‌باشد.
دانلود پروژه
در ادامه، تفاوت میانگین بعد جسمانی کیفیت زندگی بین زنان و مردان بررسی می‌گردد. از آنجایی که میزان معناداری بیشتر از ۰۵/۰ بوده و در حد قابل قبول قرار ندارد تفاوت میانگین بعد جسمانی بین زنان و مردان معنادار نیست.
در مورد بعد روانی مشاهده می گردد که هرچند میانگین بعد روانی کیفیت زندگی زنان به میزان ۵۵۵۹/۰ بیشتر از مردان می‌باشد ولی نتیجه آزمون تی نشان می‌دهد این تفاوت از لحاظ آماری معنادار نمی‌باشد.
در جدول ۴-۳۵ مشاهده می‌شود که میانگین نمره بعد محیطی کیفیت زندگی دانشجویان پسر برابر با ۴۷۶۲/۲۴ می باشد. این میانگین برای دانشجویان دختر برابر با ۶۱۳۲/۲۵ می باشد. نتایج آزمون t نشان می‌دهد که تفاوت میانگین مشاهده شده، از لحاظ آماری معنادار می باشد(۰۵/۰p<)؛ لذا با توجه به میانگین نمرات دانشجویان دختر و پسر، می‌توان گفت که کیفیت زندگی دانشجویان دختر در بعد محیطی به طور معناداری بیشتر از دانشجویان پسر می‌باشد.
در انتها میانگین بعد روابط اجتماعی بین دانشجویان زن و مرد مقایسه می‌گردد تا معنادار بودن تفاوت میانگین این بعد در این دو گروه بررسی گردد. نتایج آزمون در جدول زیر ارائه گردیده است. همانگونه که مشاهده میگردد. میزان۳۳۶/۰sig= می باشد، از این رو تفاوت موجود معنادار نمی‌باشد.
فرضیه نهم:
بین میانگین کیفیت زندگی دانشجویان مجرد و متأهل تفاوت معناداری وجود دارد.
جدول ۴-۳۶- شاخص های آماری مربوط به نمرات کیفیت زندگی دانشجویان را بر حسب وضعیت تأهل نشان می‌دهد.
جدول ۴-۳۶- شاخص های آماری مربوط به نمرات کیفیت زندگی دانشجویان و ابعاد آن بر حسب وضعیت تأهل

 

 

معناداری

 

درجه آزادی

 

t

 

تفاوت میانگین ها

 

انحراف استاندارد

 

میانگین

 

تعداد

 

جنس

 

 

 

 

 

۲۰۶/۰

 

۳۵۵

 

۲۶۸/۱-

 

۲۴۳۴/۳-

 

۶۰۵۳۱/۱۳

 

۸۸۹۹/۸۲

 

۳۲۷

 

مجرد

 

کیفیت زندگی

 

 

 

۹۶۳۰۵/۱۰

 

۱۳۳۳/۸۶

 

۳۰

 

متأهل

 

 

 

۷۷۲/۰

 

۳۵۵

 

۲۹۰/۰-

 

۲۴۷۴۰/۰-

 

۵۴۱۲۳/۴

 

۷۸۵۹/۲۳

 

۳۲۷

 

مجرد

 

بعد جسمانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...