۲

 

سطح معنی داری

 

۰۰۰/۰

 

 

 

همانطور که از جدول بالا ملاحظه می‌گردد، ضریب همبستگی بین ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان مردمعادل ۴۵۱/۰ و سطح معنی داری آزمون همبستگی پیرسون معادل۰۰۰/۰ شده است لذا مطابق قاعده آزمون همبستگی پیرسون فرض صفر را رد و فرضیه یک را می‌پذیریم، یعنی رابطه معناداری (همبستگی معناداری) بین ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان مردوجود دارد. و چون مقدار ضریب همبستگی بین۰ و۱ می باشد در نتیجه بین ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان مردرابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد.
فرضیه فرعی ۴ :
ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان زن دبیرستانهای دولتی شهر شیراز ارتباط دارد.
در این مورد می خواهیم بررسی کنیم رابطه معنا داری بین ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان زن دبیرستانهای دولتی شهرشیرازوجود دارد. یا به اصطلاح دیگر بر روی هم تاثیر گذار هستند یا نه.برای این منظور، تاثیر ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان زن دبیرستانهای دولتی شهرشیراز را بررسی می کنیم که برای بررسی از مقدار ضریب همبستگی پیرسن استفاده می کنیم .
پایان نامه - مقاله - پروژه
ضریب همبستگی واقعی پیرسون بین دو متغیر ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان زن دبیرستانهای دولتی شهرشیراز در جامعه آماری مورد بحث  با توجه به آنکه متغیرهای مورد مطالعه فاصله‌ای است لذا بایستی فرضهای زیر را از طریق آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار دهیم. فرضهای آزمون به شرح زیر می‌باشد :

فرض صفر به معنای عدم رابطه بین دو متغیر X و Y بوده و فرض یک به معنای وجود رابطه معنی‌دار بین دو متغیر می‌باشد.
جدول(۴-۱۷): آزمون همبستگی پیرسون بین ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان زن دبیرستانهای دولتی شهرشیراز

 

 

ردیف

 

آماره‌های آزمون

 

مقدار

 

 

 

۱

 

ضریب همبستگی

 

۳۲۳/۰

 

 

 

۲

 

سطح معنی داری

 

۰۰۰/۰

 

 

 

همانطور که از جدول بالا ملاحظه می‌گردد، ضریب همبستگی بین ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان زن معادل ۳۲۳/۰ و سطح معنی داری آزمون همبستگی پیرسون معادل۰۰۰/۰شده است لذا مطابق قاعده آزمون همبستگی پیرسون فرض صفر را رد و فرضیه یک را می‌پذیریم، یعنی رابطه معناداری (همبستگی معناداری) بین ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان زن وجود دارد. و چون مقدار ضریب همبستگی بین۰ و۱ می باشد در نتیجه بین ارگونومی محیط کار با نگرش حرفه ای معلمان زن رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد.
فرضیه فرعی ۵:
تفاوت معناداری در ارگونومی محیط کارمعلمان مردوزن دبیرستانهای دولتی شهر شیراز وجود دارد
فرض صفر: ارگونومی محیط کارمعلمان مردوزن دبیرستانهای دولتی شهر شیراز یکسان می باشد.
فرض مقابل: ارگونومی محیط کارمعلمان مردوزن دبیرستانهای دولتی شهر شیراز یکسان نمی باشد.
جدول(۴-۱۸): ارگونومی محیط کارمعلمان مردوزن

 

 

افراد

 

تعداد

 

میانگین

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...