۵-۳- ۲ مقایسه از لحاظ بررسی ارتباطات داخلی بین معیارها و زیر معیارها
منصور صمدی در تحقیق خود تحت عنوان ” بررسی و تعیین آمیخته ترفیع مناسب برای محصولات لبنی با بهره گرفتن از روش تصمیم گیری چند معیاره “AHP می باشد در سال ۱۳۸۷ معیارها و زیر معیارهای مربوط به ابزارهای ارتباطات بازاریابی را مستقل از هم در نظر گرفته بود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در این تحقیق از طریق روش دیمتل ارتباطات درونی بین معیارها و زیر معیارها بررسی شد که وابستگی بین آنها محرز گردید.
۵-۳- ۳ مقایسه از لحاظ اولویت بندی ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی
شمشیری در تحقیقی که با عنوان “سنجش اثر بخشی تبلیغات بر واکنش روانی و رفتاری مصرف کنندگان خدمات بانکی” در سال ۱۳۷۹، انجام داده بود به نتایج زیر دست یافت:
الف- مشتریانی که به ندرت ازخدمات بانکی استفاده می کنند تبلیغات تلویزیونی بانک های تجاری در معرفی خدمات بانک های تجاری موثر بوده اما تبلیغات رادیویی تاثیر نداشته و روزنامه ها و مجلات اداری نیز تاثیر کمی داشته اند.
ب- مشتریانی که گاهی از خدمات بانکی استفاده می کنند، معتقدند که تبلیغات تلویزیونی در معرفی خدمات بانکی موثر بوده ولی تبلیغات رادیویی بسیار ضعیف عمل کرده است و روزنامه ها و مجلات اداری نیز دارای تاثیر متوسط بوده است.
ج- مشتریانی که بطور مستمر از خدمات بانکی استفاده می کنند، معتقدند که تبلیغات تلویزیونی بسیار موثر بوده ولی تبلیغات رادیویی تاثیر گذار نبوده است[۱۴].
نتیجه حاصل از پژوهش حاضر با پژوهش نامبرده شده مطابقت داشته و تبلیغات تلویزیونی از اولویت بالایی برخوردار شده است در حالیکه تبلیغات رادیویی و مجلات و روزنامه ها اولویت پایینی را به خود اختصاص داده اند.
۵-۴ ارائه مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) با توجه به نتایج حاصل
با توجه به یافته های این پژوهش و همچنین با الهام از مدلهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی ارائه شده توسط دانشمندان مختلف مدلی به شرح زیر برای سیستم بانکداری ارائه می گردد.
بخش بندی بازار
انجام عملیات تحقیقات بازاریابی
مرور و ارزیابی اهداف کلی سازمان
بررسی نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان
بررسی فرصت ها و تهدیدات محیط خارجی
بررسی پیشینه رفتار مشتریان و جمع آوری اطلاعات روانشناختی
بررسی نتایج فعالیتهای بازاریابی و ترویجی گذشته سازمان و میزان موفقیت آنها
تعیین اهداف فروش
تعیین اهداف ترویجی در راستای اهداف فروش
تعیین استراتژی تبلیغات تلویزیونی
تعیین استراتژی بازاریابی مستقیم
تعیین استراتژی تبلیغات اینترنتی
تعیین استراتژی روابط عمومی
تعیین تاکتیک روابط عمومی
تعیین تاکتیک تبلیغات اینترنتی
تعیین تاکتیک بازاریابی مستقیم
تعیین تاکتیک تبلیغات تلویزیونی
۵-۵ پیشنهادات برای تحقیقات آتی
۵-۵-۱ تفکیک میان مشتریان سیستم بانکی
در پژوهش حاضر تفکیک خاصی میان مشتریان بانک قائل نشده بود. از طرفی الگوی مناسب در این پژوهش الگوی ونگ و شولتز در نظر گرفته شده بود که در این الگو مشتریان به سه دسته تفکیک شده بودند. می توان در تحقیقات بعدی جهت اولویت بندی نمودن ابزارهای ارتباطی تفکیک سه بخشی مشتریان (استفاده کنندگان نوسان دار، استفاده کنندگان رقابتی ، استفاده کنندگان وفادار به نام تجاری) را نیز در نظر داشت.
۵-۵-۲ بررسی روابط درونی ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی
در پژوهش حاضر ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی بصورت مستقل از هم در نظر گرفته شدند که می توان در تحقیقات بعدی روابط درونی میان این ابزارها را نیز مورد بررسی قرار داد.
۵-۵-۳ تعمیم روش به سازمان های مختلف
در این پژوهش سیستم بانکی مورد بررسی قرار گرفت که تحقیق مشابه ای را می توان در سازمان های دیگر پیاده سازی نمود.
۵-۵-۴ سنجش اثر بخشی مدل طراحی شده و اصلاح مجدد
در بررسی انجام شده اولویت بندی مطرح شده در بانک مورد بررسی پیاده سازی نشد. در تحقیقات آتی می توان مدل پیشنهادی را در سیستم بانکی پیاده سازی نموده و اثر بخشی آن را مورد سنجش قرار داده و در صورت لزوم تغییراتی در آن اعمال نمود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...