PC47

 

و ورود آنها به مسائل زیست‌محیطی جدّی نیست.

 

تجربه ضعیف قضات در مسائل زیست‌محیطی

 

 

 

PC48

 

شما در نظر بگیرید حدّاکثر مسئولین رده بالای ما در سه قوه کشور بیش از ۱۰ هزار نفر نیستند. ۱۰ هزار نفر تصمیم‌گیرنده. جهت‌گیری ۱۰ هزار نفر تصمیم‌گیرنده در برابر ۷۵ میلیون نفر مردم.

 

اهمیت رویکرد دولتمردان و تأثیرات وسیع آن

 

 

 

PC49

 

بدنه اجرایی دستگاه‌ها را هم نباید جزء دولتمردان محسوب کرد چرا که آنها مجری تصمیمات تصمیم‌گیرندگان هستند و در واقع جزئی از مردم محسوب می‌شوند.

 

ضرورت تفکیک بدنه بوروکراسی از دولتمردان در موضوع اصلاح نگرش‌ها

 

 

 

PC50

 

یک کمیته هست که با مشارکت دفتر رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام ایده کلی محیط زیست را تدوین و جهت درج به عنوان سیاست‌های کلان به مجمع تشخیص پیشنهاد می‌کنند.

 

نقش مجمع تشخیص در تدوین سیاست‌های کلان

 

 

 

PC51

 

ما در این کمیته بعد از یک سال و نیم هنوز نتوانسته‌ایم حرف علمی خود را برای اعضاء به اثبات برسانیم. یک عدّه افرادی هستند که اصلاً درک جامعی از محیط زیست ندارند. ما در این سطح هنوز به تفاهم نرسیده‌ایم.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

عدم درک جامع زیست‌محیطی، مانع پیشرفت در مرحله تدوین

 

 

 

PC52

 

روایات مهمی نیز مؤید اهمیت بجث جهت‌گیری مسئولین داریم. یک روایت اینکه «النّاس علی دین ملوکهم» و روایت مهم دیگر از پیامبر اکرم صلوات‌ا…علیه‌وآله «صنفان من امتی إذا صلحا صلحت امتی و إذا فسدا فسدت امّتی: العلماء و الأمراء»

 

تأیید اهمیت بیشتر اصلاح نگرش دولتمردان نسبت به مردم در منابع دینی

 

 

 

PC53

 

تا زمانی که تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی در هر زمینه‌ای وابستگی مالی به دولت دارند طبیعی است که باید دستگاه بالادست خود که به آنها کمک مالی می‌کند را از خود راضی نگه دارد

 

وابستگی مالی NGOs، مانع اعتراض به دولت

 

 

 

PC54

 

و این مخلّ فلسفه شکل‌گیری آنهاست.

 

وابستگی مالی NGOs، نقض فلسفه وجودی‌شان

 

 

 

PC55

 

این تشکل‌ها باید فعال باشند، تجمعات، جلسات و همایش‌ها برگزار کنند، حضور فعال در صحنه سیاسی داشته باشند، رسانه مکتوب و مجازی داشته باشند و … در صورتی که اصلاً اینطور نیست.

 

ضرورت فعال بودن NGOs به ویژه با بهره گرفتن از ابزار رسانه

 

 

 

PC56

 

در برخی موارد نیز بودجه‌ای که سازمان دولتی به آن تشکل مردم‌نهاد می‌دهد به صورت کاملاً صوری است به این شکل‌ که بودجه‌ای که داده را تحت عناوین دیگر بلافاصله از آن تشکل می‌ستاند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...