عدد ثابت

 

۷۹۱٫

 

۰۹۸٫

 

 

 

۸٫۰۳۶

 

۰۰۱/۰p <

 

 

 

اعتماد

 

۷۵۳٫

 

۰۲۹٫

 

۷۹۸٫

 

۲۶٫۰۴۸

 

۰۰۱/۰p <

 

 

 

آماره آزمون تحلیل واریانس۴۸۹/۶۷۸ سطح معناداری مدل : ۰۰۱/۰p< ضریب همبستگی: ۷۹۸/۰
ضریب تعیین مدل رگرسیونی: ۶۳۷/۰ آماره دوربین واتسون: ۶۲۷/۱

 

 

 

از آنجایی که مقدار آماره دوربین واتسون بدست آمده از جدول ۴-۱۰بین ۵/۱ تا ۵/۲ است، می توان فرض استقلال جملات خطای رگرسیونی را پذیرفت. در نتیجه مدل مذکور از نیکویی برازش مناسب به لحاظ برقراری شرط استقلال جملات خطا برخوردار است.
با توجه به ضریب تعیین بدست آمده (۶۳۷/۰)، با بهره گرفتن از متغیر توضیحی اعتماد می توان تا ۷/۶۳ درصد از تغییرات موجود در متغیر سیستم بانکداری نوین را توجیه نمود. همچنین نتایج آزمون تحلیل واریانس مدل برازش شده را (با توجه به سطح معناداری کمتر از ۰۰۱/۰) در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰، معنادار برآورد کرده است.
سطح معناداری آزمون صفر بودن ضریب رگرسیونی متغیر اعتماد در مدل برازش شده کمتر از ۰۰۱/۰ بدست آمده است، در نتیجه فرضیه صفر بودن این ضریب را رد کرده و فرضیه ی مربوط به این سؤال پژوهش، در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰، پذیرفته می شود. بدین معنا که اعتماد بر سیستم نوین بانکداری شعب بانک ملی شهر خرم آباد تاثیر معناداری دارد. مثبت بودن ضریب رگرسیونی بدست آمده برای متغیر اعتماد (۷۵۳/۰)، نشان دهنده ی مثبت بودن رابطه اش با متغیر پاسخ سیستم نوین بانکداری است. بدین معنی که هر چه اعتماد در بین مشتریان در سطح بالاتری قرار داشته باشد، استفاده آن ها از سیستم نوین بانکداری افزایش پیدا خواهد کرد. مدل رگرسیونی برازش شده برای بیان این رابطه را می توان بطور خلاصه بصورت زیر نشان داد:
پایان نامه - مقاله - پروژه
خطا + (اعتماد) ۷۵۳/۰ + ۷۹۱/۰= سیستم نوین بانکداری
باید توجه داشت که حضور عدد ثابت با توجه به سطح معناداری کمتر از ۰۰۱/۰ معنادار بوده است.
آیا بین تضمین و سیستم نوین بانکداری شعب بانک ملی شهر خرم آباد رابطه معنی داری وجود دارد؟
جزئیات برازش مدل رگرسیونی بین متغیر پاسخ سیستم بانکداری نوین و متغیر پیش بینی کننده تضمین، در جدول ۴-۱۱ نشان داده شده است.
جدول ۴-۱۱ : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین تضمین و سیستم نوین بانکداری

 

 

پارامتر

 

ضریب رگرسیونی

 

خطای برآورد

 

ضریب استاندارد شده

 

آماره آزمونt

 

سطح معناداری

 

 

 

عدد ثابت

 

۷۱۵٫

 

۰۹۰٫

 

 

 

۷٫۹۲۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...