پس­آزمون

 

 

 

۱۹/۱-

 

 

 

گروه درمان فراتشخیصی بارلو

 

پیش­آزمون

 

۹۴/۱۲

 

۱۹/۱۱

 

 

 

پس­آزمون

 

 

 

۷۵/۱-

 

 

 

گروه کنترل

 

پیش­آزمون

 

۱۲/۲-

 

۵۳/۰-

 

 

 

پس­آزمون

 

 

 

۵۹/۱

 

 

 

۰۱/۰p<
بررسی نتایج آزمون تعقیبی جدول ۱۶-۴ نشان می­دهد که:
الف) در گروه درمان فراتشخیصی مبتنی بر افکار تکرارشونده منفی بین شدت افسردگی آزمودنی­ها در پیش­آزمون با پس­آزمون و پیش­آزمون با پیگیری دوماهه تفاوت معناداری وجود دارد (۰۱/۰p<) ولی تفاوت بین پس­آزمون با پیگیری دوماهه معنادار نیست (۰۱/۰p>).
ب) در گروه درمان فراتشخیصی بارلو بین افسردگی آزمودنی­ها در پیش­آزمون با پس­آزمون و پیش­آزمون با پیگیری دوماهه تفاوت معناداری وجود دارد ( ۰۱/۰p<) ولی تفاوت بین پس­آزمون با پیگیری دوماهه معنادار نیست (۰۱/۰p>).
ج) در گروه کنترل بین افسردگی آزمودنی­ها در پیش­آزمون با پس­آزمون، پیش­آزمون با پیگیری دوماهه و پس­آزمون با پیگیری دوماهه تفاوت معناداری وجود ندارد (۰۱/۰p>).
با توجه به وجود سه سطح در متغیر گروه­بندی بین گروهی (گروه درمان فراتشخیصی مبتنی بر افکار تکرارشونده منفی، گروه درمان فراتشخیصی بارلو و گروه کنترل) برای بررسی اثر ساده عامل بین گروهی از آزمون تحلیل واریانس یک راهه در هر یک از مراحل اندازه ­گیری پیش­آزمون، پس­آزمون و پیگیری دوماهه استفاده گردید (جدول ۱۷-۴). نتایج اثرات ساده آزمون تحلیل واریانس با اندازه ­گیری مختلط نشان می­دهد که در مرحله اندازه ­گیری پیش­آزمون متغیر افسردگی بین سطوح متغیر گروه­بندی بین­گروهی تفاوت معناداری وجود ندارد، به عبارتی این مسأله حاکی از همگنی سه گروه در مرحله پیش­آزمون قبل از شروع مداخله از نظر متغیر افسردگی است (F(2,37)=0/51, p=0/58, ۲=۰/۰۰۸). در مرحله اندازه ­گیری پس­آزمون متغیر افسردگی حداقل بین دو سطح از سطوح متغیر گروه­بندی بین گروهی تفاوت معناداری دارد (F(2,37)=58/31, p=0/05, ۲=۰/۶۱). در مرحله اندازه ­گیری پیگیری دوماهه متغیر افسردگی حداقل بین دو سطح از سطوح متغیر گروه­بندی بین گروهی تفاوت معناداری وجود دارد (F(2,37)=49/91, p=0/05, ۲=۰/۵۴).
پایان نامه - مقاله
جدول ۱۷-۴٫ مقایسه اثرات ساده عامل بین­گروهی در هر یک از سطوح عامل درون­گروهی در متغیر افسردگی

 

 

منبع اثر

 

درجه آزادی

 

میزان F

 

سطح معناداری

 

اندازه اثر

 

 

 

پیش­آزمون

 

۳۷-۲

 

۵۱/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...