مطالعهی اداره آموزش وپرورش شهرستان اسلامشهر براساس ابعاد سازمان یادگیرنده- ... |
مدیریت
شاخهی اداری
٨۵
١٢
١٢
۴۶
١۵
حجم جامعه
٧۶
١١
١١
۴١
١٣
حجم نمونه
روش نمونهگیری این پژوهش نیز تصادفی طبقهای انتخاب شده است. این روش نمونهگیری بیشترین کارایی را دارد ودرمواقعی که اطلاعات مختلف دربارهی طبقههای متفاوت جامعهی آماری، که پارامترهای مختلف دارند، لازم باشد انتخاب خوبی است. (سکاران، ١٣٨۵، ص ٣١۵)
روش و ابزار جمع آوری اطلاعات
روش و ابزارجمعآوری اطلاعات در این کار پژوهشی کتابخانهای و میدانی است. به این صورت که برای دستیابی به پیشینه تحقیق و مبانی نظری آن با مراجعه به کتابخانهها و مطالعهی کتب و مقالات مرتبط اطلاعاتی گردآوری شد. در مرحلهی میدانی با بهره گرفتن از پرسشنامهی محققساخته (که از پرسشنامهی به کاربرده شده درسازمان هوا فضا توسط آقای ناصر کلاته اقتباس شده و طبق نظر اساتید راهنما و مشاور در آن تغییراتی اساسی ایجاد شده است) برای جمع آوری اطلاعات اقدام به
عمل آمد. این پرسشنامه شامل ٢٧ گویه میباشد که گویههای شمارهی ٢،١١،١٢،٢٢ بعد فرهنگ
قوی، گویههای شمارهی ٢۴،٢٣،١۴،١٣،٩،٨،٣بعد قابلیت فردی، گویههای شمارهی ٢۶،٢٠،١۵،٧،۶،۵،١ بعد مبادلهی اطلاعات، گویههای شمارهی ٢٧،٢۵، ٢١،١٧،۴ بعد آرمان مشترک وگویههای شماره ی١٩،١٨،١۶،١٠بعد رهبرمتفکررا مورد پرسش قرار میدهند. گویههای پرسشنامه به صورت بسته پاسخ و براساس مقیاس پنج درجهای لیکرت ازخیلی کم تا خیلی زیاد تنظیم شده است. نحوهی امتیازبندی گویهها از یک تا پنج میباشد. امتیازبندی بدین شکل است که به پاسخ خیلی کم ١نمره، به پاسخ کم ٢نمره، به پاسخ تاحدودی ٣نمره، به پاسخ زیاد ۴نمره و به پاسخ خیلی زیاد ۵ نمره اختصاص داده شده است.
ضمناً با توصیهی اساتید راهنما و مشاور، اطلاعاتی از قبیل میزان تحصیلات، سابقهی شغلی، شاخه
اداری، سن و جنسیت توسط پرسشنامه اخد شده است. درجدول ٣-٢ تعداد و شمارهی گویههای مربوط
به هربعد ازابعاد سازمان یادگیرنده را نشان میدهد.
جدول ٣-٢: تعداد و شمارهی گویههای مربوط به ابعاد سازمان یادگیرنده
تعداد گویه
گویههای مربوطه
ابعاد
ردیف
۴
٢٢،١٢،١١،٢
فرهنگ قوی
١
٧
٢۶،٢٠،١۵،٧،۶،۵،١
مبادلهی اطلاعات
٢
٧
٣،٨،٩، ٢۴،٢٣،١۴،١٣
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-07-23] [ 03:10:00 ق.ظ ]
|