۶

 

مهارتهای ناکافی تیم پروژه

 

۴۴%

 

 

 

۷

 

حوزه فعالیت نامشخص

 

۴۴%

 

 

 

۸

 

عدم وجود برنامه مشخص مدیریت تغییر

 

۴۳%

 

 

 

۹

 

عدم وجود یک نگرش فرآیندی به مساله

 

۴۱%

 

 

 

۱۰

 

عدم وجود انسجام در جنبه فناوری اطلاعات مساله

 

۳۶%

 

 

 

لئوپولس[۶۹]، با شناسایی و طبقه بندی ریسک های پیاده سازی ERP در دسته بندی های خاص، یک ساختار­شکست­ریسک[۷۰] بر مبنای ۵ گروه ریسک: فنی(سخت افزار/ فناوری، نرم افزار، امنیت)، مالی، مدیریت(پروژه، مشاور/تامین کننده، منابع انسانی)، حقوقی(قراردادی، قانون)و استراتژی ارائه می کند که می ­تواند ابزاری برای پیاده سازی سیستم های ERP آینده باشد. شکل ۲-۷، این گروه­بندی منبع­گرا از ریسک­های پروژه را نشان می دهد و سطوح پایین تر، تعریف تفصیلی از منابع ریسک پروژه را ارائه می کنند. این روش بر نخستین گام از فرایند مدیریت ریسک که شناسایی ریسک نام دارد تمرکز می کند. تحقیقات بیشتر می تواند شامل استانداردسازی گروه های ریسک و توسعه سایر گامهای مدیریت ریسک مانند تحلیل و کنترل ریسک باشد [۵۳].
پایان نامه
شکل ۲- ۷ ساختار شکست ریسک پروژه ERP [53]
جیانگ[۷۱]، عوامل موفقیت ERP در سازمانها و شرکتهای فنلاندی را ارزیابی کرد و عوامل مهندسی­مجدد، مدیریت پروژه مؤثر، حمایت مدیریت ارشد، انگیزش کاربران، فرآیندهای تجاری، تناسب سخت افزار و نرم افزار و آموزش را به عنوان عوامل کلیدی موفقیت مورد اشاره قرار داد. محقق در مقالۀ منتشر شده بیان نموده است که تحقق این شش عامل می ­تواند اتمام پروژه­ های پیاده سازی ERP را در زمان و با هزینۀ پیش بینی شده محقق کند [۴۵].
هالیکاینن[۷۲] از تکنیک ANP و طراحی مدلی به کمک آن برای یافتن توالی پیاده­سازی ماژول­های ERP استفاده کرده است [۴۰].
کومار[۷۳] و همکاران، معیارهای انتخاب بسته نرم­افزار ERP و موانع پیاده­سازی این سیستم­ها را، طی نظرخواهی از شرکت­های استفاده کننده از سیستم­هایERP شناسایی و معرفی کرده ­اند که در جدول ۲-۳ و ۲-۴ نشان داده شده است [۵۰].
جدول ۲- ۳ معیارهای انتخاب بسته نرم افزار ERP [50]

 

 

ردیف

 

معیارهای انتخاب بسته نرم افزار ERP

 

درصد پاسخ دهندگان

 

 

 

۱

 

کاربردی بودن سیستمها

 

۷۹%

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...