متغیرها بر اساس نقشی که در پژوهش بر عهده دارد به دو دسته تقسیم می شود:
الف) متغیر های مستقل: متغیر متحرک درون دار است که به وسیله پژوهشگر اندازه گیری و انتخاب می شود تا تاثیر یا ارتباط آن با متغیر دیگری معین شود. متغیر مستقل، مقدمه و متغیر وابسته نتیجه است.
متغیر های مستقل در این پژوهش عبارتند از:
کارآفرینی بین الملل : در این پژوهش اثر کار آفرینی بین الملل بر شاخص های (۱) استراتژی محصول (۲) استراتژی قیمت گذاری، (۳) مکان فروش، (۴) استراتژی های تبلیغاتی سنجیده می شود
استفاده از شبکه ها: در این پژوهش اثر استفاده از شبکه ها بر شاخص های (۱) استراتژی محصول (۲)استراتژی قیمت گذاری، (۳)مکان فروش، (۴)استراتژی های تبلیغاتی سنجیده می شود
ب) متغیر وابسته: متغیر پاسخ برون دار یا ملاک است و عبارت است از وجهی از رفتار یک ارگانیسم که تحریک شده است. متغیر وابسته، مشاهده یا اندازه گیری می شود تا تاثیر متغیر مستقل بر آن معلوم و مشخص شود.
متغیر های وابسته در این پژوهش عبارتند از:
عدم اطمینان استراتژی بازاریابی: عدم اطمینان استراتژی بازاریابی، در این پژوهش با شاخص های (۱) استراتژی محصول (۲) استراتژی قیمت گذاری، (۳) مکان فروش، (۴) استراتژی های تبلیغاتی سنجیده می شود.
۳-۶ روش گرد آوری داده های تحقیق
هر پدیده ای از نظر کمی و کیفی ویژگیهای دارد که آگاهی در مورد این ویژگی ها به ماهیت و نحوه دستیابی به آنها وابسته است. هدف هر تحقیقی اعم از توصیفی یا تبیین، دستیابی به اطلاعات در مورد این تغییرات است. ابزارهای متنوعی برای گردآوری داده ها وجود دارند که بوسیله آنها می توان داده ها ی مورد نیاز را جمع آوری و ثبت نمود، در این بین می توان به مواردی نظیر پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده و بررسی اسناد و مدارک (مطالعات کتابخانه ای) اشاره کرد. باید برای بدست آوردن داده های مورد نیاز در تحقیق از ابزار متناسب با آن استفاده کرد و پس از ان با تحلیل پردازش و تبدیل به اطلاعات به آزمون فرضیه ها پردخت. ابزارهای عمده در تحقیق حاضر برای جمع آوری عبارتند از :
پایان نامه - مقاله - پروژه
۳-۶-۱ منابع اولیه پرسشنامه، منابع ثانویه
الف) کتابخانه ای، بررسی اسناد و مدارک، کتب، مقالات و پایان نامه و استفاده از منابع اینترنتی
ب) مدارک و اسناد سازمانی (آثار گزارشهای عملکرد و…)
ج)مصاحبه
۳-۶-۲ روش های گردآوری اطلاعات در این تحقیق
در این تحقیق از سه روش ذیل برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است.
۱- مطالعه اسنادی و کتابخانه‌ای
در این راستا، ابتدا بررسی جامعی در اسناد و منابع کتابخانه‌ای نظیر کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها، گزارش طرح‌ها و پروژه‌ها، ژورنال‌ها و مجلات علمی و پژوهشی صورت گرفته است.
۲- جستجو از طریق منابع الکترونیکی
برای کسب اطلاعات جدید و گسترده، یافته‌های پژوهشی، مقالات علمی در این زمینه و همچنین ارتباطات با محقیقن مربوطه در سایر کشورها از منابع الکترونیکی (اینترنت) استفاده می گردد.
۳- مطالعه میدانی
پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق می‌باشد و روشی مستقیم برای جمع‌ آوری داده‌های تحقیق به‌شمار می‌رود. در این تحقیق از پرسشنامه ای مناسب که با همکاری و مشورت اساتید راهنما و مشاور و متخصصان مربوطه تهیه و طراحی شده علاوه بر استفاد ه از منابع ثانویه یعنی منابع موجود، از ابزار پرسشنامه به عنوان منابع دست اول اطلاعات تحقیق گردآوری شده است.
بخش اول پرسشنامه شامل اطلاعات شخصی پاسخ دهندگان می باشد که شامل جنسیت، سن و میزات تحصیلات است و بخش دوم مربوط به سوالات پرسشنامه می باشد.
جدول ۳-۱- شماره سوالات مرتبط با هر متغیر آن در پرسش نامه

 

متغیر تعداد سوالات شماره سوال
استفاده از شبکه ها ۷ سوال ۱-۷
کارآفرینی بین المللی ۸ سوال ۸-۱۵
کاهش عدم اطمینان استراتژی بازاریابی ۶ سوال ۱۶-۲۱
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...