جناب آقای اعظمی

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

چکیده                                                                                              ۱

فصل اول : کلیات تحقیق                                                                       ۲

مقدمه                                                                                              ۳

بیان مساله                                                                                        ۴

اهداف تحقیق                                                                                     ۵

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق                                                         ۷

فرضیه تحقیق                                                                                     ۸

مقدمه فصل دوم                                                                                 ۹

علل بروز و ریشه ها اضطراب                                                                ۱۱     

آثار علایم و اضطراب                                                                           ۱۳

علایم جسمانی                                                                                ۱۴

علایم روانی                                                                                     ۱۶

انواع اضطراب                                                                                    ۱۸  

نقش اضطراب                                                                                   ۲۰

ترس و اضطراب                                                                                 ۲۲

رابطه اضطراب با جنس                                                                        ۲۳

دیدگاهای نظری درباره اضطراب                                                             ۲۵

دیدگاه رفتار گرایی                                                                              ۲۷

اختلالهای اضطراب تعصمیم یافته و هراس                                                ۲۸

تعریف اضطراب جنبه های وجلوهای مختلف آن                                          ۳۳

شیوه های بیان اضطراب                                                                      ۳۸

انواع اضطراب                                                                                    ۳۹

بحرانهای اضطرابی حاد                                                                       ۴۱

واکنشهای اضطراب موقت                                                                    ۴۴

اضطراب در سطح رفتار                                                                        ۴۵

اضطراب فزون کنشی ، اختلال توجه                                                       ۴۶

اضطراب و اختلالهای حرکتی                                                                 ۴۷

نشانه های اضطراب در سطح بدنی                                                        ۴۸                    

دستگاه روانی                                                                                   ۵۲

رشد روانی جنسی                                                                            ۵۴

نوفرویدیها                                                                                         ۵۷

کارل یونگ و روان شناسی تحلیلی                                                        ۶۰

کارن هارنی                                                                                      ۶۲

هری استاک سالیوان                                                                          ۶۳

اریک فرام                                                                                         ۶۴

هینزهارتمن                                                                                     ۶۵

مارگارت ماهلر                                                                                  ۶۶

فصل سوم: روش تحقیق                                                                    ۶۹

حجم نمونه                                                                                     ۷۰

ابزار تحقیق                                                                                     ۷۱

بیان مساله                                                                                     ۷۲

روش آماری                                                                                     ۷۳

فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها                                       ۷۵

مقدمه                                                                                          ۷۶

جدول ۲-۴ فراوانی مشاهده شده                                                       ۷۷

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری                                                          ۷۸

بحث و نتیجه گیری                                                                          ۷۹

پیشنهادات                                                                                    ۸۱

محدودیت ها                                                                                  ۸۲

منابع و ماخذ                                                                                  ۸۳     

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی حدو د ۵-۴ ساله منطقه ۱۱ شهر تهران است .که در فرضیه عنوان شده بررسی و مقلسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی است که جامعه است که جامعه آماری کود کان که در حدود سنی ۵-۴ ساله در مهد کودک منطقه ۱۱ هستند که جمعاً ۱۰۰۰ نفر هستند که ۱۴۷۰۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که روش نمونه گیری به صورت طبقه ای بوده است و روش تحقیق استفاده شده از طریق علی و مقایسه ای بوده است .که بعد از اجرای آزمون اضطراب بر روی کودکان وبه دست آوردن نمرات خام آنها از طریق روش x2و مقایسه اضطراب در دو گروه دارای شب ادراری و کودکان عاری بوده است و سطح معنی داری آن برابر ۵% pj بوده است.

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

اضطراب همان آگاهی نسبت به کشمکشهای حل و فصل نشده میان عوامل ساختاری شخصیت است برای نمونه، کشمکش میان تمایلات نا خود آگاه و هنجارهای سرکوبگر، تضاد میان تمایلات متفاوتی که هر یک سعی دارد. بر شخصیت فرد مسلط شود میان عوالم خیلاتی و تجربه جهان واقعی ،میان روند های معطوف به بزرگی و کمال و تجربه حقارت و کوچکی و نقص خویش میان آرزوی پذیرفته شدن از .جانب دیگران جامعه یا جهان هستی و احساس طرد شدن از جانب دیگران ، میان اراده معطوف بودن و سنگینی با وجود که برای فرد غیر قابل تحمل می نماید و آرزوی آشکار و پنهان نبودن را بر می انگیزد . تمام این کشمکش ها اعم از نا خود آگاه و نیز نیمه خود آگاه ،تصدیق شده یا نشده در لحظات نا گهانی یا مداوم اضطراب بروز می کند (تیلش به نقل از فرهاد پور -۱۳۷۹) بنابراین چون رشد روانی و فعالیتهای عضلانی یا حسی و حرکتی افراد با یکدیگر تفاوت فاحش دارند علل ابتدایی آنها به اطراب نیز نمی تواند یکسان باشد ثانیاًیک حالت عاطفی نظیر اضطراب نمی تواند نزد همه یکنواخت عمل کند بلکه با توجه به پیشینه و تربیت و خصوصیات خلقی و تجربیات فردی و هم چنین شرایط و موقعیتهای خاص مربوط به اولین تجربه ها شیوه انطباق یافتن عاطفه تغییرمی کند. که اینها می تواند در دوره کودکی باعث ایجاد عواملی مثل مکیدن و یا شب ادراری در کودک حضور پیدا کند که تمام این مسائل می تواند نشاًت گرفته از محیط خانه و یا طرز برخورد افراد دو خانواده در برقراری ارتباط با یک دیگر باشند. که اصطراب قانونی روانی است که براثر کش و قوس در زندگی چه برروی کودک و نوجوان و جوان وپیش میآید.

بیان مسئله

درمورد ایجاد اضطراب در بین کودکان که دارای شب ادراری می توان با قاطعیت گفت که شواهدی دارد که استعداد به اضطراب در دوران شد قبل از تولد پیدا می شود طوری که اتورانگ ضربه تولد را علت اولیه اضطراب تلقی می کردو نظریه رونکاری بر مسئله جدا شدن از مادر به عنوان منبع اضطراب تاکید می کند هنر به هیجانی حاصل از جدادیها نیز منبع اصلی اضطراب تلقی می شود که این اضطراب باید نیا آمدن فرزند دیگر و یا روابط بر والدین خودش را می تواند به چهره های مختلف را نشان بدهند که این نام برخی حالات عاطفی که فقط یک علت با یالا امل یک علت مسط دارند که باعث اضطراب می شود کودک کم تجربه به خیلی ساده تر از یک نزرگسال با تجربه اضطراب خودرا آشکار می کند علاوه بر تجربه عوالم متعددی در کتمان یا اظهار اضطراب دخالت دارند که اضطراب کودک به شکلهای گوناگون ضاهر می شود که خوابیدن بردن احساس خستگی، گونه دیگری،. و شب اداری که می تواند مسئله مهم باشد. 

سوال مسئله

آیا رابطه میان اضطراب و شب ادارای در مقایسه با کودکان عادی وجود دارد؟

اهداف تحقیق

هدف از تحقیق حاضر مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی است به این صورت است که کودکانی که شب ادراری دارند آیا اصطراب و ترس و دلهره شان بیشتر از کودکان عادی است یا نه هیچ تفاوتی ندارند و اصلاً عامل شب ادراری می تواند اضطراب نباشد.

اهمیت و ضرورت تحقیق

امروزه سهم بسیاری از بودجه دولتها در کشور های پیشرفته صرف امور تحقیقاتی می شود مرکز فراوانی دست اندکار این امر خطیر بوده و بخش عظیمی از سرمایه گذاریهای این جوامع را به خود اختصاص داده است و به صورت دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت نتایج حاصل از توسعه مغز ها به بار می نشیند سهم تحقیقات آموزشی در این میان از اهمیت فراوان برخوردار است. و محور اساسی آن رشد استعدادها آنها و آشنایی باوضعیت روانی ،هدایت و بهسازی و بهداشت روانی که انسانها را وادار کرد تا توسعه را درک کنند و از عواملی که باعث اصطراب می شوند چه در زمان کودکی و چه در زمان نوجوانی و جوانی که خود می تواند تاًثیر بسزایی بگذارد که امید است با راه حل اصولی بتوان این مشکلات روحی را در کودکان کم و کمتر کنیم.

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد






موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...