۸

 

۷۰۱/۰

 

مدیریت تغییر

 

 

 

۱۰

 

۸۲۳/۰

 

منابع انسانی

 

 

 

 

۳-۸- روش های تحلیل داده ها

در این قسمت چگونگی تنظیم، تلخیص و تحلیل داده ها مورد اشاره قرار می گیرد و روش های آماری مورد استفاده برای تحلیل آن ها بیان می شود. لازم به ذکر است که هدف این بخش بیان فرمول های آماری نیست بلکه مقصود اشاره به نوع روش تحلیل آماری به کار رفته (توصیفی و تحلیلی) می باشد(سرمد، بازرگان و حجازی، ۱۳۹۰ : ۳۲۳).
پایان نامه - مقاله - پروژه
در این پژوهش برای پاسخ به سوالات تحقیق از روش های آمار استنباطی چون آزمونt تک نمونه ای و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است.
الف- آمار توصیفی: در این تحقیق از آمار توصیفی برای توصیف فراوانی و با محاسبه شاخصهایی چون درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار داده ها استفاده شده است.
آمار استنباطی: آمار استنباطی به محققان این اجازه را می دهد که با داشتن اطلاعات درباره نمونه کوچکی از آزمودنیها درباره ویژگی های جامعه ای که نمونه از آن انتخاب شده، برآورد یا استنباط نمایند(خلیلی شورینی، ۱۳۸۸ : ۶۰).
معمولاً در تحقیقات به دلایل مختلف با حجم زیادی از متغیرها روبرو هستیم. برای تحلیل دقیق تر داده ها و رسیدن به نتایجی علمی تر و در عین حال عملیاتی تر، پژوهشگران به دنبال کاهش حجم متغیرها و تشکیل ساختار جدیدی برای آن ها هستند و بدین منظور از روش تحلیل عاملی استفاده می کنند. تحلیل عاملی سعی در شناسایی متغیرهای اساسی یا عامل ها به منظور تبیین الگوی همبستگی بین متغییرهای مشاهده شده دارد. تحلیل عاملی نقش بسیار مهمی در شناسایی متغیرهای مکنون یا همان عامل ها از طریق متغیرهای مشاهده شده دارد. تحلیل عاملی دارای کاربردهای متعددی است که عبارتند از(مومنی و فعال قیومی، ۱۳۸۹ : ۱۹۱- ۱۹۲) :
کاهش داده ها
شناسایی ساختار
سنجش اعتبار یک مقیاس یا شاخص
و … .
در این تحقیق برای پاسخ به سؤالات پژوهش از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. برای قبول روایی نشانگرهای آن سازه، لازم است نشان دهیم که بین این نشانگرها هماهنگی و همسویی وجود دارد. از میان روش های مختلفی که برای مطالعه ساختار داخلی یک مجموعه از نشانگرها وجود دارد، تحلیل عاملی تأییدی مفید ترین روشی است که به برآورد پارامترها و آزمونهای فرضیه ها، با توجه به تعداد عاملهای زیربنایی روابط میان مجموعه نشانگرها می پردازد.(هومن،۱۳۹۳:۲۹۵) با شناسایی عوامل مؤثر بر استقرار موفق BPR، طراحی پرسشنامه، توزیع ۳۰۰ عدد پرسشنامه در جامعه آماری و جمع آوری ۲۰۶ عدد پرسشنامه تکمیل شده و با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS و نرم افزار لیزرل[۲۰۴] به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شده است؛ و از طریق بدست آوردن ارزش ویژه عوامل، به اولویت بندی عوامل مؤثر بر استقرار موفق BPR در بانک گردشگری پرداخته شده است.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱- مقدمه

در این فصل به تجزیه و تحلیل داده های استخراج شده از پرسشنامه های جمع آوری شده با بهره گرفتن از نرم افزار [۲۰۵]SPSS و نرم افزار لیزرل[۲۰۶] پرداخته می شود. مطالب ارائه شده در این فصل مشتمل بر دو قسمت است.
قسمت اول، توصیف داده ها است که با بهره گرفتن از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار به توصیف پاسخ پاسخ دهندگان به سوالات پرسشنامه به تفکیک پرداخته شده است.
در قسمت تحلیل داده ها به تعیین عوامل مؤثر بر استقرار موفق BPR پرداخته شده و با بهره گرفتن از تکنیک آماری تحلیل عاملی به پرسش های اصلی پژوهش پاسخ داده شده است.

۴-۲-جمعیت شناختی

 

۴-۲-۱- توصیف آزمودنی ها

در این قسمت به تشریح برخی از ویژگی های فردی پاسخ دهندگان از قبیل جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه و تجربه کاری و سن پرداخته می شود.

۴-۲-۱-۱- جنسیت پاسخ دهندگان

جدول۴-۱- توزیع فراوانی نمونه بر حسب جنسیت پاسخ دهندگان

 

 

جنسیت

 

فراوانی

 

درصد فراوانی

 

 

 

زن

 

۶۲

 

۳۰/۱

 

 

 

مرد

 

۱۴۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...