فایل های پایان نامه درباره :تحلیل فضایی آمار تصادفات و سرانه ی مرگ و میر ناشی ... |
۰۴۲/۰Moran,s I=
شکل ۵-۲۰- پراکنش فضایی تراکم جمعیت و مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری
آزمون فرضیه چهارم: بین درصد بیسوادی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات (درون شهری و برون شهری) رابطه وجود دارد.
این فرضیه در قالب دو فرضیه فرعی مطرح می شود:
آزمون فرضیه فرعی الف: بین درصد بیسوادی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری رابطه وجود دارد.
H0= تفاوت معناداری بین درصد بیسوادی بین و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری وجود ندارد.
H1= تفاوت معناداری بین درصد بیسوادی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری وجود دارد.
جدول ۵-۱۳ بیانگر نتایج حاصل از آزمون رگرسیونی بین درصد بیسوادی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری میباشد. بر اساس نتایج آزمون با سطح معنی داری (۰۰۰/۰) و ضریب همبستگی (۲۸/۰) بین درصد بیسوادی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری همبستگی ضعیفی وجود دارد. R2 (۰۸۱/۰) نشان میدهد که متغیر درصد بیسوادی ۱/۸ درصد از تغییرات متغیر سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری را تبیین می کند. با توجه به ضریب B بدست آمده (۷۷/۰-) به ازای هر واحد تغییر در متغیر درصد بیسوادی، سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری به میزان (۷۷/۰-) کاهش مییابد. بنابر این رابطه دو متغیر منفی و غیر همسو میباشد. به عبارت دیگر هر چه بر میزان درصد بیسوادی افزوده می شود، سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری، کاهش مییابد. مقدار t برای متغیر درصد بیسوادی (۴/۵-) میباشد و با توجه به p-value بدست آمده (۰۰۰/۰)، در سطح اطمینان ۹۹ درصد معنا دار میباشد. یعنی فرض صفر بودن ضریب رگرسیون متغیر درصد بیسوادی، رد می شود. به عبارت دیگر فرض H0 مبنی بر عدم رابطه درصد بیسوادی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری رد، و فرض H1 مبنی بر وجود رابطه درصد بیسوادی و سرانهی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری تائید میگردد.
جدول ۵-۱۳- نتایج رگرسیونی بین درصد بیسوادی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری
سطح معناداری
t
Beta
B
R2
R
نام متغیر
۰۰۰/۰
۴۱/۵-
۲۸۴/۰-
۷۷۰/۰-
۰۸۱/۰
۲۸۴/۰
درصد بیسوادی
الگوی پراکنش فضایی: شکل ۵-۲۱ بیانگر پراکنش فضایی درصد بیسوادی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری میباشد. بررسی ترکیبی درصد بیسوادی و سرانه مرگ و میر ناشی ازتصادفات درون شهری حاکی از وجود الگوی فضایی کاملا اتفاقی در سطح شهرستانها میباشد (آماره موران = ۰۰۰/۰). شهرستانهای زرندیه، سرایان، کلات، چناران، چناران، تفت، آشتیان، کمیجان از جمله محدودههای جغرافیایی هستند که دارای درصد بیسوادی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری بالا هستند.
۰۰۰/۰Moran,s I=
شکل ۵ – ۲۱- پراکنش فضایی درصد بیسوادی و سرانه مرگ و میر ناشی ازتصادفات درون شهری
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-07-23] [ 05:01:00 ق.ظ ]
|