کنترل وزن با رژیم غذایی

 

 

 

کنترل وزن از طریق ورزش

 

 

 

استفاده از داروها و قرص‌های رژیمی برای کنترل وزن
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

۵-۵

 

پوشش ظاهری

 

ترجیح لباسهای اندامی و چسبان به لباسهای دیگر

 

پرستش،شهرام،بررسی جامعه شناختی مدیریت ظاهر و هویت فردی در بین جوانان(مطالعه موردی شهر بابلسر)، مجله علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، سال پنجم، ۱۳۸۸،صص۱۹-۴۹

 

معمولا چه اندازه به انجام هریک از اعمال زیر میپردازید ؟

 

 

 

    1. خیلی کم

 

    1. کم

 

    1. متوسط

 

    1. زیاد

 

    1. خیلی زیاد

 

 

 

 

 

خرید شلوار معمولی با شکل ساده

 

 

 

ترجیح لباسهایی با رنگ سنگین و متین نسبت به لباسهای دیگر

 

 

 

خرید لباسهای مد روز با مارک خارجی

 

 

 

پوشیدن لباسهای گرانقیمت و منحصر بفرد

 

 

 

پوشیدن لباس‌های نازک و بدن نما

 

 

 

ترجیح خرید لباس از بوتیکهای فروشنده لباسهای خارجی

 

 

 

۲-۶- چهارچوب نظری تحقیق
در نظریه‌های ارتباط جمعی، دیدگاهای مختلفی درباره تاثیر و نقش رسانه بر شکل گیری نگرشهای اجتماعی و جهان بینی حیات اجتماعی مطرح شده است. یکی از این نظریه‌ها، نظریه کاشت است. چنانکه در مورد نظریه کاشت گفتیم، مطابق این نظریه، رسانه‌ها بر افکار و رفتار استفاده کنندگان خود تاثیر می‌نهند. وجود تفاوت بین کم مصرف‌ها و پر مصرف‌های رسانه‌ای نمایانگر تاثیر رسانه‌ها است. در واقع رسانه‌های جدید با تاثیرگذاری خودآگاه و به ویژه ناخودآگاه بر انسان‌ها قادرند مسائل خاصی را به “معضل” تبدیل‌ کنند. مثلا چاقی یا لاغری یا شکل خاص بینی یا ابروها می توانند به گونه‌ای مبالغه‌آمیز توسط رسانه‌ها به انحرافاتی نامطلوب و مستلزم تصحیح بدل شوند. البته چنانکه گفتیم، این تاثیرات بر همه گروه های اجتماعی یکسان نیست و مثلا زنان بیش از مردان تحت تاثیر برنامه‌های تبلیغاتی مربوط به زیبایی و آرایش در رسانه‌ها قرار می‌گیرند. اما مهم این است که در اصل این تاثیرگذاری تردیدی نیست هرچند بر سر شیوه تاثیرگذاری در میان نظریه‌پردازان مختلف اختلاف هست. در اینجا چنانکه گفتیم با اتکا به نظریه کاشت، این تاثیر را انباشتی[۱۵۱] در نظر می‌گیریم. در این روند، فرایند کاشت به عادی سازی یک روند می‌نجامد و از این رو استفاده از رسانه‌ها به صورت امری نسبتا غیرانتخابی با تاثیرات تدریجی و بلند مدت در می‌آید. روند رو به انباشت کاشت از طریق تلویزیون ( و البته سایر رسانه‌ها )، بدان معناست که با افزایش استفاده از این رسانه‌ها میزان کاشت افزایش می‌یابد و به عبارتی، تاثیر تلویزیون و رسانه‌های دیگر در کسانی که بیشتر از آنها استفاده می‌‌کنند بیشتر است. در نهایت از آنجا که در رسانه‌های داخلی به نظر می‌رسد در مورد مسئله خاص بدن و تظاهرات آن دستور کار مشخصی در زمینه عدم توجه به بدن وجود دارد به بررسی نقش رسانه‌های داخلی، به طور مجزا از رسانه‌های خارجی می پردازیم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...