*    تعهد نسبت به مشتریان یا ارباب رجوع؛

 

*    تعهد نسبت به سازمان؛

 

*    تعهد نسبت به خود؛

 

*    تعهد نسبت به افراد و گروه کاری؛

 

*    تعهد نسبت به وظیفه (تکلیف) ؛ (رضائیان ، ۱۳۷۴ ،۵۶)

 

 

 

۲-۲-۱۱-۱- تعهد نسبت به مشتری

 

اولین و شاید مهمترین تعهد سازمانی بر مشتری تأکید دارد. مدیران ممتاز می­کوشند به مشتریان خدمات مفید ارائه کنند. مدیران از دو طریق عمده تعهد خود را نسبت به مشتری نشان می­ دهند؛ یکی انجام خدمت و دیگری ایجاد اهمیت برای او.

 

 

 

 

 

 

 

۲-۲-۱۱-۲- تعهد نسبت به سازمان

 

دومین تعهد مدیریت ،بر سازمان تأکید دارد. مدیر مؤثر خود تصویرگر افتخار سازمان خویش است. مدیر این تعهد را به گونه­ای مثبت به سه طریق نشان می­دهد. خوش نام کردن سازمان، حمایت از مدیریت رده بالا و عمل کردن براساس ارزش­های اصلی سازمان.

 

 

 

۲-۲-۱۱-۳- تعهد نسبت به خود

 

سومین تعهد تکیه بر شخص مدیر دارد. مدیران ممتاز تصویری قوی و مثبت از خویش برای دیگران رقم می­زنند. آنها در همه موقیت­ها به عنوان قدرتی قاطع عمل می­ کنند. این مطلب را با خدمت به خود و یا خودپسندی نباید اشتباه کرد. تعهد به خود از سه فعالیت خاص معلوم می­شوند: نشان دادن خودمختاری، مقام خود را به عنوان مدیر تثبیت کردن و قبول انتقاد سازنده.

 

 

 

۲-۲-۱۱-۴- تعهد نسبت به افراد و گروه های کاری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...