بررسی رابطه بین هوش هیجانی کارکنان و ارتباط سازمان با مشتری در بانک قرض الحسنه مهر ایران- قسمت ۱۲ |
– خدمت گرایی[۶۶]: به معنی توانایی شناسایی نیازهای مشتریان و ارباب رجوع ها و منطبق ساختن آن نیازها با تولیدات و خدمات خود می باشد. رابطه ایی عاطفی بین خریدار و فروشنده وجود دارد.
- نیازهای مشتریان را شناسایی می کنند و خدمات و محصولات خود را با آن نیازها تطبیق می دهند.
- راه های افزایش رضایت مشتریان را مورد بررسی قرار می دهند.
- از روی میل و رغبت به دیگران کمکهای مناسب ارائه می دهند.
- از دیدگاه مشتریان، درک درستی دارند و به عنوان یک مشاور معتمد، عمل می نمایند.
– آگاهی سازمانی[۶۷]: مطالعه جریانهای عاطفی گروه و ارتباطات قدرت، توانایی شناسایی احساسات و وقایع سیاسی جاری درون گروه ها.
-
- ازجریانهای سیاسی واجتماعی موقعیتها، برای تعبیر درست ارتباطات کلیدی قدرت، آگاه می باشند.
جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت abisho.ir مراجعه نمایید. |
- شبکه های مهم اجتماعی را شناسایی می کنند.
- نیروهایی که دیدگاه ها و فعالیتهای مشتریان و رقبا را تشکیل می دهد را شناسایی می کنند.
- موقعیتها و حقایق سازمانی و بیرونی را درک می کنند.
د) مدیریت روابط
– کمک به رشد دیگران[۶۸]: به معنی احساس نیاز دیگران به بهبود(حس نیازهای تکاملی افراد) و تقویت توانایی های آنهاست.
- نقاط قوت و فضیلتهای دیگران را تشخیص داده و در رشد و توسعه آنها، کمک می کنند.
· به دیگران بازخور مفید می دهند و نیازهای آنان را برای رشد و توسعه شناسایی می کنند.
· وظایفی را به افراد پیشنهاد می نمایند که چالشی بوده و منجر به رشد مهارتهای آنان می گردد.
– نفوذ[۶۹]: روش مؤثر برای تشویق و متقاعدسازی دیگران. قبضه کردن و اداره مؤثر عواطف دیگران
- در متقاعد کردن افراد مهارت دارند.
- درخواستهای خود را از طرف مقابل، با بیان خوش، عنوان می کنند.
– ارتباطات[۷۰]: به معنای بی پرده گوش دادن، اشاعه اطلاعات و پذیرش دیدگاه های دیگران می باشد. ارتباط جایگاه مهمی در هوش عاطفی دارد.
- با دقت به دیگران گوش داده، به دنبال درک و فهم متقابل بوده و از تسهیم اطلاعات با دیگران استقبال می کنند.
- به طور مؤثر از ارسال و دریافت علائم عاطفی، برای روشن ساختن پیامشان بهره می گیرند.
- ارتباطات باز(رو در رو) را تشویق وترویج نموده و اخبار ناگوار را همانند اخبار خوب پذیرا هستند.
– مدیریت تعارض[۷۱]: مذاکره و برطرف سازی اختلافات.
مدیریت تعارض به با درایت کار کردن با افراد سرسخت و موقعیتهای تنش زا، و تشویق مباحث و مذاکرات باز کمک می کند.
- با دیپلماسی و تدبیر، افراد دارای مشکل (ناسازگار) و موقعیتهای تنش زا را، مدیریت می کنند.
- تعارضات و تضادهای بالقوه را شناسایی و به حل آنها کمک می کنند.
- بحث ومذاکره آزاد را تشویق می کنند.
- راه حلهای برد- برد را سازماندهی می کنند.
– رهبری[۷۲]: هدایت اشخاص و گروه ها. برانگیختن دیگران برای کار کردن با یکدیگر در جهت اهداف مشترک.
- دارای قدرت بیان و برانگیختن اشتیاق دیگران، در جهت یک چشم انداز و انجام ماموریت مشترک می باشند.
- درصورت نیاز افراد به راهنمایی و هدایت، بدون در نظر گیری موقعیت زمانی پیشگام می باشند.
- از طریق الگو و نمونه افراد را هدایت و رهبری می کنند.
- ضمن پاسخگو نگه داشتن افراد آنها را در جهت عملکرد بهتر راهنمایی می کنند.
– تأثیر پذیری از تغییرات[۷۳]: اعمال مدیریت تغییر، توانایی تشخیص نیاز به تغییر، رفع موانع، کمک گرفتن از دیگران برای پی گیری ابتکارات جدید.
- ابتکار و مدیریت تغییر این گونه افراد، نیاز برای تغییر، به چالش کشیدن وضع موجود و دفاع کردن از تغییر را تشخیص می دهد.
- الگوی تغییر مورد نیاز دیگران، هستند.
- نیاز به تغییر و حذف موانع را تشخیص می دهند.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-12-17] [ 07:53:00 ب.ظ ]
|