بررسی پایان نامه های انجام شده درباره مقایسه ی مولفه های نابرابری آموزشی بر اساس مکتب انتقادی با ... |
تحقق نیافتن درآمدهای صحیح مالیاتی
ریشه های اجتماعی- اقتصادی
ساختار آموزش و پرورش
نادیدهگرفتن علایق، نیازها و تفاوتهای افراد
فقدان اهداف عملی
پیامدها
ادامه پیامدها
ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش
مشکلات در بهره وری، مدیریت، سازماندهی و نظم و ساماندادن به جامعه
شکاف طبقاتی
بازتولید طبقات اجتماعی
دلسردی و ناامیدی
برجسته شدن یک گروه و به حاشیهرفتن گروه دیگر
غفلت از تفاوتها و توانمندیها
نادیدهگرفتن فرهنگ غیربومی
تفرقه
عدم توجه به عملکرد پراگماتیک افراد
۴-۱-۱۶-۱-تعریف نابرابری آموزشی
ت۱۶م۱۶: اگر بخواهیم نابرابری آموزشی را بررسی کنیم باید در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بررسی شود؛ ازاینرو نابرابری به معنای عدم تفاوت نیست. اگر تفاوتها را نادیده بگیریم و بخواهیم همه را یکدست کنیم نابرابری است.
۴-۱-۱۶-۲- عوامل ایجادکنندهی نابرابری آموزشی
ن۱م۱۶
حوزهی اقتصادی: اینکه مناطق برخوردار و غیربرخوردار هردو از بودجهی یکسانی برخوردار شوند، در راستای نابرابری آموزشی عمل شده است. ازاینرو به لحاظ اقتصادی برای دولتها مقرون به صرفه نیست که برای مناطق مختلف بودجههای یکسان اختصاص دهند. در نتیجه کارایی اقتصادی، عدالت آموزشی را زیر سوال میبرد.
ن۲م۱۶: عدم تعدیل در سهمیهبندیها
ن۳م۱۶: طبقات اجتماعی
ن۴م۱۶: عدم استعدادیابی در آموزش و پرورش
ن۵م۱۶: نادیدهگرفتن تفاوتها
ن۶م۱۶: مدارس متعدد در جامعه
ن۷م۱۶: سیاست
ن۷الف م ۱۶: سیاست در جذب گزینش صحیح نیست.
ن۷ب م ۱۶: سیاستهای تعدیل اقتصادی وجود ندارد.
ن۸م۱۶: تحقق نیافتن درآمدهای صحیح مالیاتی: توزیع درآمد و ثروت به درستی صورت نمیگیرد.
ن۹م۱۶: ریشه های اجتماعی- اقتصادی
ن۱۰م۱۶: ساختار آموزش و پرورش
ن۱۱م۱۶: نادیده گرفتن علایق، نیازها و تفاوتهای افراد
ن۱۲م۱۶: فقدان اهداف عملی
۴-۱-۱۶-۳- پیامدهای نابرابری آموزشی از مصاحبه شماره شانزده
پ۱م۱۶: ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش
پ۲م۱۶: مشکلات در بهره وری، مدیریت، سازماندهی و نظم و ساماندادن به جامعه
پ۳م۱۶: شکاف طبقاتی
پ۴م۱۶: بازتولید طبقات اجتماعی
پ۵م۱۶: دلسردی و ناامیدی
پ۶م۱۶: برجسته شدن یک گروه و به حاشیهرفتن گروه دیگر
پ۷م۱۶: غفلت از تفاوتها و توانمندیها
پ۸م۱۶: نادیدهگرفتن فرهنگ غیربومی
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-07-23] [ 05:55:00 ق.ظ ]
|