۸/۱۰

 

۶/۳۵

 

۸۱

 

بدون فرزند دختر

 

 

 

جدول شماره۵-۲-۱۸ ، نتایج بررسی تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب داشتن فرزند دختر را نشان میدهد. میزان میانگینها حاکی است که میانگین نمرات نگرش به روابط دختر و پسر، در بین افرادی که فرزند دختر نداشتهاند، بیشتر میباشد. تفاوت مشاهده شده بین دو میانگین بر اساس آزمون T با مقدار ۵۸/۵ و سطح معنیداری ۰۰۰/۰Sig = بیانگر این است که با ۹۹ درصد اطمینان، تفاوت معنیداری بین افرادی که دختر دارند و کسانی که ندارند از نظر نگرش به روابط دختر و پسر وجود دارد، لذا فرضیه فوق تایید میشود.
۵-۳- تحلیل چند متغیره
در این قسمت با بهره گرفتن از روش رگرسیون چند متغیره گام به گام همه متغیرهای مستقل و وابسته وارد معادله میشوند. طبق این روش متغیرهای مستقلی که در تبیین متغیر وابسته سهم قابل توجهی داشتند، طی شش مرحله وارد معادله شدند. برای استفاده از رگرسیون چند متغیره همه متغیرها باید در سطح سنجش فاصلهای باشند، لذا متغیرهای غیر فاصلهای به متغیرهای ظاهری (دوشقی)تبدیل نمودیم. از آنجا که میتوان متغیر دوشقی را به منزله متغیر فاصلهای در نظر گرفت، کاربرد رگرسیون در این مرحله کاملا مجاز است برای به وجود آوردن چنین متغیرهای که متغیر ظاهری خوانده میشوند، هر طبقه از متغیر غیرفاصلهای (بجز یکی ازطبقه ها)را به یک متغیر دوشقی تبدیل میکنیم.بعد از تبدیل یک طبقه به متغیر ظاهری به افراد آن طبقه کد (۱) و به سایر افراد طبقات کد(۰) میدهیم (دواس،۲۱۸:۱۳۸۹).دراین روش متغیرهایی که تاثیری در متغیر وابسته نداشته باشند از معادله خارج می شوند البته لازم به ذکر است که عدم ورود متغیرهایی معادله به معنی کم اهمیت بودن آنها نمیباشد. بلکه به دلیل عدم وجود همبستگی بین متغیرهای خارج از معادله با متغیر های درون معادله صورت میگیرد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول ۵-۳-۱- عناصر اصلی رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام از مرحله اول تا دهم برای پیش‌بینی
متغیر وابسته(نگرش به روابط دختر و پسر)

 

 

خطای معیار

 

مقدار افزوده شده به R2

 

R2

 

R

 

نام متغیر

 

مرحله

 

 

 

۷/۹

 

—–

 

۵۱۳/۰

 

۷۱۶/۰

 

ارزشهای دینی

 

اول

 

 

 

۸/۸

 

۰۸۵/۰

 

۵۹۸/۰

 

۷۷۴/۰

 

فشار هنجاری

 

دوم

 

 

 

۴/۸

 

۰۳۵/۰

 

۶۳۳/۰

 

۷۹۶/۰

 

نگرش دوستان

 

سوم

 

 

 

۱/۸

 

۰۲۹/۰

 

۶۶۲/۰

 

۸۱۳/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...