۸

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر پژوهش دانشکده : رئیس دانشکده : معاون پژوهشی دانشگاه :
امضاء و تاریخ : امضاء و تاریخ : امضاء و تاریخ
مدیرمحترم پژوهشی دانشکده
سرکارخانم /جناب آقای ……………………………….
باسلام
احتراما به پیوست فرم پروپوزال تصویب شده خانم / آقای سید مصیب معصومی .رشته مهندسی عمران سازه .که در شورای تحصیلات تکمیلی (پژوهشی ) دانشکده مورخ …………………………… طرح و مورد تایید نهایی قرارگرفته است ، به همراه فرم الف ( منضم به یک حلقه cd ) نامبرده جهت دستور اخذ کد شناسایی نامبرده ارسال می گردد.
مدیر گروه …………
امضاء :
مقدمه:
استفاده از مواد مرکب ساخته شده از الیاف در محیط رزین پلیمری به عنوان پلیمرهای مسلح شده با الیاف fiber reinforced polymers(frp) به عنوان یک ضرورت در جایگزینی مصالح سنتی و شیوه های موجود معرفی شده است.سیستم FRP بدین صورت تعریف می شود که الیاف و رزین ها برای ساخت چند لایه مرکب مورد استفاده قرار می گیرند ، به نحوی که رزین های مصرفی به منظور چسباندن چند لایه مرکب به سطح بتن زیرین و پوشش ها به منظور محافظت مصالح ترکیب شده استفاده می شوند.
مصالح FRP ، سبک، مقاوم در برابر خوردگی و دارای مقاومت کششی بالا می باشند
سیتم های FRP می توانند به منظور بازسازی یا حفظ استحکام یک عضو سازه ای فرسوده ، مرمت یا مقاوم سازی عضو سازهای سالم به منظور تحمل بارهای افزایش یافته به سبب تغیر در کاربری سازه و یا جبران خطاهای طراحی و اجرا به کار روند.
سیستم های FRPبر روی بتن سالم عمل می نمایند و نباید از انها برای سازه هایی که دارای فولاد خورده شده یا بتن فرسوده اند استفاده نمود. شرایط و مقاومت بتن باید به منظور محاسبه ظرفیت چسبندگی بین مصالح تعمیری و بتن با توصیه های ACI 503 R یا بخش ۳-۱ از راهنمای ICRI به شماره ۰۳۷۳۳ مطاقبت داشته باشد.بتن زیر کار شامل تمامی سطوح تعمیر شده و بتن اصلی باید از مقاومت کششی و برشی کافی به منظور انتقال نیرو به FRP برخوردار باشد.استفاده از سیستم های FRP سبب توقف خوردگی میلگردهای در حال خورده شدن نخواهد بود.

تعاریف:
AFRP-پلیمرهای مسلح شده با الیاف ارامیaramid fibr) reinforced polymers)
CFRP-پلیمرهای مسلح شده با الیاف کربن(carbon fiber reinforced polymers)
EPOXY RESIN-رزین اپوکسی نوعی از سیستم های شیمیایی الی پیوندی هستند که برای اماده سازی پوشش های مخصوص یا چسب هایی برای سطوح بتنی بکار می روند
GFRP-پلیمرهای مسلح شده با الیاف شیشه(glass fiber reinforced polymers)
LAYUP-به فرایند قرار گیری مسلح کنندهای FRP در محل قالب گیری اطلاق میشود
تاریخچه:
سیستم های FRP به صورت پوشش های بیرونی و به منظور افزایش مقاومت و بهسازی سازه های بتنی موجود از اواسط دهه ۱۹۸۰ تا کنون در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند . تعداد پروژه هایی که در سالهای گذشته از FRP استفاده میکنند افزایش پیدا کرده طوری که به چندین هزار پروژه رسیده.
نحوه استفاده و مواد تشکیل دهنده:
پوشش های FRP در انواع مختلفی از قبیل سیستم های چسباندن تر و پیش عمل اوری شده موجود می باشد.مواد تشکیل دهنده سیستم های FRP عبارتند از رزین ها، اندودها، خمیرها،بتونه ها،چسب ها و الیاف.
جهت نصب باید نکات به ذیل دقت گردد:

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...