Theme ۱Rheme ۱Theme ۲Rheme ۲

در نگاه دوم بند مرکب، به عنوان یک بند دارای آغازگر و پایان بخش است. در این حالت، بند وابسته اول آغازگر و بند وابسته دوم پایان بخش است: (در متن اصلی Fig 6.18)

 

 

the temperature of the radiation decreased As the universe expanded,
Rheme Theme

فصل چهار:
تحلیل داده ها
۴-۱- درآمد
در این فصل، روش پژوهش، جامعه آماری، آزمودنیها، ابزار جمع آوری اطلاعات و روش های آماری به کار رفته در این پژوهش، توضیح داده می شود. این فصل، هدایت و چگونگی به انجام رساندن پژوهش را نشان می دهد، به گونه ای که زمنیه برای تکرار یا ادامه آن فراهم شود.
۴-۲- روش پژوهش
« منظور از روش، مجموعه وسایل و تدابیری است که وصول به هدف غایی و مطلوب را آسان سازد و مقصود از روش علمی، همه راه ها و شیوه هایی است که پژوهنده را از خطا محفوظ بدارد و رسیدن به حقیقت را برای وی امکان پذیر سازد» ( هومن،۱۳۷۴، ص۱).
در این فصل، روش کار به طور کامل توصیف می شود. «توضیح روش کار می تواند دو فایده عملی به دنبال داشته باشد: نخست به محقق دیگر این امکان را می دهد که تحقیق را عیناً تکرار کند و نتایج و یافته های خویش را با قبلی مقایسه نماید تا از این راه به نتایج کار آمدی برسد. همچنین، پژوهشگران و سایر استفاده کنندگان از پژوهش می توانند کفایت و درستی روشی را که در جمع آوری و تحلیل داده ها به کار رفته است تشخیص دهند»( رستاپال، ۱۳۶۳، ص۵۴).
در این قسمت از پژوهش برای دستیابی به اهداف فوق تمام روشها و ابزارهایی که در این تحقیق از آنها استفاده شده است، توضیح داده می شود.
۴-۳- جامعه آماری
« جامعه عبارتست از همه اعضای واقعی یا فرضی که علاقه مند هستیم یافته های پژوهش را به آنها تعمیم دهیم»(دلاور، ۱۳۷۱، ص۱۴۷). از آنجایی که عمدتاً دانشآموزان سالهای اول تا سوم دبستان هنوز در خواندن متون به مهارت قابل ملاحظهای دست نیافتهاند، دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی انتخاب شدند تا اطمینان حاصل شود که دانشآموزان تحت مطالعه در مهارت خواندن، به توانایی نسبی دست یافته اند. همچنین در کتابهای پایه های اول، دوم و سوم دبستان ساختها و ساختارهای به کار رفته متنوع نیست و نمی توانست در آزمون مورد استفاده قرار بگیرد. در این پژوهش، جامعه شامل تمام دانش آموزان کلاس چهارم مدارس روزانه در سال تحصیلی ۸۹-۸۸ می باشد.
۴-۳-۱- روش نمونه گیری
« نمونه تعدادی از افراد، حوادث و اشیاء از یک جامعه تعریف شده به عنوان نماینده آن جامعه می باشد» (دلاور، ۱۳۷۱، ص ۱۴۷). پژوهشگران اغلب به دلیل گستردگی جامعه، توانایی انجام پژوهش ر ا با کل اعضای جامعه ندارند، به همین دلیل پژوهش خود را به نمونه کوچکی محدود می کند. در این پژوهش نیز آزمودنی ها، دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی مدرسهی امام حسن عسکری(ع) در شهر کرج هستند. این دانشآموزان در چهار گروه ۲۹، ۳۰، ۳۴، و ۳۵ نفره قرار گرفته اند و گروه بندی آنها بر اساس معدل و به نحوی صورت گرفته است که سطح تحصیلی یک کلاس از کلاسی دیگر بالاتر یا پایینتر نباشد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

 

 

 

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...