زی محمود و زی ریاض (۲۰۰۸) در تحقیقی با عنوان مطالعه موردی ضرورت رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و حاکمیت شرکتی به این نتیجه دست یافت که بین مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی رابطه معنادار وجود دارد.
نورشفی نازبینتی و جی نولاواندین[۱۱۰] (۲۰۰۸) به مطالعه رابطه بین مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی در شرکت های مالزی پرداخت که نتایج پژوهش حاکی از این بود که بین مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی رابطه معنادار وجود دارد.
رالیتزا گیر مانووا[۱۱۱] (۲۰۰۸) در تحقیقی با عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت ها به عنوان یکی از ابزارهای حاکمیتی شرکتی به این نتیجه دست یافت که مسئولیت اجتماعی شرکت ها می تواند یکی از ابزارهای حاکمیت شرکتی باشد و گروه های مختلف شامل سهامداران،مشتریان،انجمن های داخلی و کل جامعه از آن بهره ببرند.
سونجا گوئیکینگ[۱۱۲] (۲۰۰۷) به مطالعه رابطه بین مسئولیت اجتماعی و راهبری شرکت های پرداخت که نتایج پژوهش حاکی از این بود که مسئولیت اجتماعی و راهبری شرکتی با همدیگر رابطه معنا دارند و مدیران برای موفقیت در بازار رقابتی به هر دو نیاز دارند.
پایان نامه - مقاله
جدول ‏۲-۱ : خلاصه تحقیقات انجام شده

 

ردیف نام و نام خانوادگی محقق سال عنوان تحقیق خلاصه نتایج و یافته ها
  سلطانی ۲۰۰۲ بررسی موضوع بهنگام بودن گزارش های مالی شرکت ها و گزارش حسابرسی آن ها شرکت هایی که گزارش تعدیل شده حسابرسی داشته اند، با تأخیر بیشتری گزار شهای مالی خود را منتشر کرده اند.
  دیر و مسی هوگ ۲۰۰۲ بررسی به موقع بودن گزارشگری مالی در گزارش های مالی شرکت های استرالیایی شرکت های بزرگتر گزارشگری به موقع تری نسبت به شرکت های کوچکتر دارند، زیرا آنها بیشتر در معرض دید و مورد توجه عموم می باشند
  شاو ۲۰۰۳ بررسی رابطه میان کیفیت افشای اطلاعات، هموارسازی سود و بهنگام بودن سود شرکت هایی که دارای کیفیت گزارشگری بالاتری هستند، از حسا بهای تعهدی اختیاری بیشتری استفاده می کنند و بیشتر به مدیریت سود و هموارسازی آن توجه می کنند
  اسمایل و چندلر ۲۰۰۴ بررسی به موقع بودن گزارش های مالی میان دوره ای در شرکت های مالزی شرکت های بزرگتر و شرکت های با سودآوری، رشد و اهرم کمتر گزارش های مالی میان دوره ای خود را سریعتر ارائه می کنند.
  راجا احمد و کامرودین ۲۰۰۴ تاخیر حسابرسی و به موقع بودن گزارشگری مالی در شرکت های مالزی نتایج تحقیق آنها نشان داد که تاخیر حسابرسی برای شرکت های که ۱- در صنعت غیر مالی هستند، ۲- اظهار نظر حسابرسی آنها غیر مقبول است، ۳- تاریخ پایان سال مالی آنها به غیر ۳۱ دسامبر است،۴- غیر از پنج موسسه بزرگ حسابرسی مورد حسابرسی قرار گرفته اند، ۵- سود منفی گزارش کرده اند، و ۶- ریسک بالاتری دارند، طولانی تر است
  عبدالسلام و استریت
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...