در فصل قبل روش تحقیق ،نحوه گردآوری داده ها، متغیرهای تحقیق، مدل های مورد استفاده در تحقیق و آزمون های مورد استفاده بیان گردید . پس از آنکه داده ها گردآوری ، استخراج و طبقه بندی گردید مرحله جدیدی از فرایند تحقیق که مرحله تجزیه و تحلیل داده ها نامیده می شود آغاز می گردد. این مرحله از تحقیق، از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نشان دهنده تلاش ها و زحمات گذشته است در این مرحله با بهره گرفتن از روش های مختلف و با تکیه بر معیار عقل سعی می شود اطلاعات و داده ها در جهت آزمون فرضیه و ارزیابی آن مورد استفاده قرار گیرد. در این مرحله آنچه مهم است این است که باید اطلاعات و داده ها را در مسیر هدف تحقیق ، پاسخگویی به سوالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیه ها، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

۴-۲- تجزیه وتحلیل نتایج

در این تحقیق به بررسی تاثیر ویژگی های مدیران مستقل بر پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت و درستی پیش بینی های عواید توسط مدیریت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته می شود سپس تاثیر توازن مالکیت شرکت بر رابطه مذکور مورد آزمون قرار می گیرد جهت آزمون فرضیه ­های تحقیق از روش همبستگی بین متغیرها و معادلات رگرسیون از طریق روش پنل دیتا استفاده می­ شود و در نهایت برای بررسی تاثیر توازن مالکیت شرکت بر رابطه بین ویژگی های مدیران مستقل بر پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت و درستی پیش بینی های عواید توسط مدیریت فرضیه های تحقیق در دو گروه توازن بیشتر مالکیت و توازن کمتر مالکیت آزمون و نتایج مدل با بهره گرفتن از آزمون z کرامر مقایسه می گردد. در ابتدا آمار توصیفی متغیرهای مورد نظر می شود و سپس فرضیه های تحقیق آزمون می شود.

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت ۴۰y.ir مراجعه نمایید.

جدول ۴-۱- آمار توصیفی متغیرها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان BIAS COMPEN CPA FE MONTH OUT REPUT ROA SIZE UE
میانگین ۰۵- E63/7- ۳۲۸۸/۰ ۸۱۵۱/۰ ۰۰۰۳۴۷/۰ ۱۴۳۸/۱ ۶۲۰۵/۰ ۹۹۶۶/۰ ۶۷۱/۱۱ ۹۸۹۲/۵ ۰۵-E98/1-
میانه ۰۶- E95/5- ۰ ۱ ۰۵E16/7 ۱ ۶/۰ ۹/۰ ۷۳/۸ ۶ ۰۵-E91/1-
ماکزیمم ۰۰۳۸۴۸/۰ ۱ ۱ ۰۰۴۸۴۲/۰ ۳ ۸۳/۰ ۵/۱ ۷۶/۵۱ ۱۲/۷ ۰۰۵۰۳/۰
مینیمم ۰۰۴۸۴۲/۰- ۰ ۰ ۰۷E00/1 ۱ ۰ ۰ ۴۹/۲۲- ۰۷/۵ ۰۰۲۱۶/۰-
انحراف معیار ۰۰۰۷۹۸/۰ ۴۷۱۴/۰ ۳۸۹۶/۰ ۰۰۰۷۲۲/۰ ۴۵۴۷/۰ ۱۹۸۱/۰ ۳۴۶۹/۰ ۰۱۴/۱۳ ۴۰۳۱/۰ ۰۰۰۷۵۹/۰

آمار توصیفی در جدول شماره ۴-۱ ارائه گردیده است. به طور کلی، آماره­های توصیفی حاکی از آن است که نمونه انتخابی از تنوع زیادی برخوردار است. به عنوان نمونه، آمار توصفی مربوط اندازه شرکت نشان می­دهد که حداکثر و حداقل اندازه شرکت به ترتیب برابر ۱۲/۷ و ۰۷/۵، انحراف معیار آن نیز برابر با ۳۱/۴۰ است. در خصوص سایر متغیرها چنین ویژگی وجود دارد که حاکی از تنوع شرکت های انتخابی و در نتیجه قابلیت تعمیم نتایج نمونه به جامعه تحقیق می باشد.

۴-۲-۱- تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی اول

فرضیه اصلی اول: بین ویژگی های مدیران مستقل(غیر موظف) و پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت رابطه معنادار وجود دارد.

این فرضیه در خصوص بررسی وجود تاثیر ویژگی های مدیران مستقل بر پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت مطرح شده و با بهره گرفتن از مدل زیر مورد آزمون قرار می گیرد :

در این پژوهش با توجه به نوع مدل اثرات ثابت مقطعی و زمانی آزمون می­ شود.جداول ۴-۲ و ۴-۳ نتایج آزمون F برای تعیین مناسبت رگرسیون در رابطه با فرضیه را نشان می­دهد.

در داده های ترکیبی اثرات زمانی و مقطعی داده ها و همچنین اثرات همزمان آنها آزمون می شود.طبق مدل اثرات ثابت– زمانی برای هر یک از سال های یک عرض از مبدا و طبق مدل اثرات ثابت–مقطعی برای هر یک از این شرکت ها یک عرض از مبدا ارائه می شود.حال برای تعیین اینکه این عرض از مبدا ها از لحاظ آماری با هم تفاوت معنادار دارند یا خیر، آزمون چاو را به کار گرفته شده است.

بنابراین فرضیه و به صورت زیر مطرح می شود:

عرض از مبداها با هم تفاوت دارند↔ مدل اثرات ثابت زمانی یا مقطعی یا هر دو که مقادیر ثابت مدل (عرض از مبدا) در هریک از حالت های فوق به شرح زیر می باشد:

  1. Pooled↔
  2. panelازنوع اثرات ثابت زمانی↔
  3. panelازنوع اثرات ثابت مقطعی↔
  4. panelازنوع اثرات ثابت زمانی ومقطعی↔

:H1 تمام عرض از مبداها با هم برابرند↔Pooled

با توجه به آماره آزمون چاو اگر احتمال مدل بزرگ تر از ۰۵/۰ ­باشد فرضیه مبنی بر تفاوت عرض از مبداها رد شده و مدل اثرات ثابت(H1) ارجح است.

جدول ۴-۲- نتایج اثرات ثابت مقطعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redundand Fixed Effects Tesls
Test cross-section fixed effects
Prob. d.f. Statistic Effects Test
۱۴۶/۰ (۴۸۹/۴۹) ۷۰۵/۷ Cross-section F
۲۹۴/۰ ۴۹ ۱۳۲/۴۲ Cross-section chi-square

جدول ۴-۳- نتایج اثرات ثابت زمانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redundand Fixed Effects Tesls
Test cross-section fixed effects
Prob. d.f. Statistic Effects Test
۰۵۴۳/۰ (۱۳۵/۲) ۱۹۲۴/۱ Period F
۱۰۳۹/۰ ۲ ۱۷۰۳/۹ Period Chi-square

با توجه به آماره آزمون چاو در مورد اثرات ثابت مقطعی و اثرات ثابت زمانی احتمال آن بزرگتر از ۰۵/۰ می­باشد بنابراین فرضیه مبنی بر تفاوت عرض از مبداها برای اثرات ثابت مقطعی و اثرات ثابت زمانی رد شده و مدل Pool(H1) ارجح است. نتایج مربوط به آزمون فرضیه اصلی اول در جدول ۴-۴ ارائه شده است.

جدول۴-۴- تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی اول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوره برآورد: ۱۳۹۱-۱۳۸۹
ضریب تعیین تعدیل شده ۶۵۱۹۳۸/۰
آماره F ۹۴۹۰۷/۳۴
احتمال (Prob) ۰
آماره دوربین- واتسون ۸۵۴۱۰۶/۱
متغیر توضیحی ضریب انحراف معیار آماره t احتمال سطح اطمینان
CPA ۰۵- E45/5 ۰۵- E21/5 ۰۴۶۵۹۲/۱ ۲۹۷۱/۰ بدون معنی
COMPEN ۰۵- E16/5 ۰۵- E04/2 ۵۲۵۸۱۳/۲ ۰۱۲۷/۰ %۹۵
MONTH ۰۶- E10/2 ۰۵- E00/4 ۰۵۲۵۰۴/۰ ۹۵۸۲/۰ بدون معنی
OUT ۰۰۰۷۸/۰- ۰۰۰۱۶۸/۰ ۶۱۳۷۸/۴- ۰ %۹۹
UE ۴۸۰۰۶/۰- ۰۴۶۸۸۸/۰ ۲۳۸۴/۱۰- ۰ %۹۹
SIZE ۰۵- E46/5 ۰۵- E61/1 ۳۹۸۰۶/۳- ۰۰۰۹/۰ %۹۹
ROA ۰۶- E21/3- ۰۷- E55/5 ۷۸۰۳۷/۵- ۰ %۹۹
REPUT ۰۰۰۵۲۶/۰ ۰۵- E24/9 ۶۹۱۹۱۶/۵ ۰ %۹۹
C ۰۰۰۲۲۵/۰ ۰۰۰۱۳۶/۰ ۶۵۸۰۹/۱ ۰۹۹۶/۰ بدون معنی

با توجه به آماره F و احتمال مربوط به آن می توان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% معادله رگرسیون معنی دار است. نتایج مربوط به آماره دوربین- واتسون (عدم خود همبستگی جملات خطا) برای مدل نشان از استقلال نسبی داده ها دارد.ضریب تعیین تعدیل شده مدل بیان کننده میزان مربوط بودن متغیرهای مستقل با متغیر وابسته (پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت) می باشد. مطابق با جدول ۴-۴ ضریب تعیین تعدیل شده مدل ۶۵/۰ می باشد. بنابراین به طور متوسط ۶۵ درصد تغییرات متغیر وابسته توسط این مدل تبیین می شود. با توجه به نتایج آزمون مدل و احتمال مربوط به متغیرها، متغیرهای پاداش اعضای هیات مدیره (COMPEN) ، درصد مدیران مستقل در هیأت مدیره (OUT) و میانگین مدیران مستقل عضو اعضای هیات مدیره (REPUT) به ترتیب دارای احتمال کمتر از ۰۵/۰ و کمتر از ۰۱/۰ می باشد بنابراین این متغیرها به ترتیب در سطح اطمینان ۹۵ و ۹۹ درصد در مدل معنی دار می باشد ولی متغیر تخصص مالی (CPA) دارای احتمال بیشتر از ۰۵/۰ می باشد بنابراین این متغیر در سطح اطمینان ۹۵ درصد در مدل معنی دار نمی باشد از بین متغیرهای کمکی عواید غیر منتظره( (UE، اندازه شرکت (SIZE)و بازده دارایی ها( ROA) دارای احتمال کمتر از ۰۱/۰ می باشد بنابراین این متغیرها در سطح اطمینان ۹۹ درصد در مدل معنی دار می باشد ولی متغیرزمان بندی پیش بینی های مدیریت(MONTH) دارای احتمال بیشتر از ۰۵/۰ می باشد بنابراین این متغیر در سطح اطمینان ۹۵ درصد در مدل معنی دار نمی باشد لذا از بین ویژگی های مدیران مستقل باتوجه به معناداری متغیرها، پاداش اعضای هیات مدیره(COMPEN) ، درصد مدیران مستقل در هیأت مدیره (OUT) و میانگین مدیران مستقل عضو اعضای هیات مدیره (REPUT) با پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت رابطه معناداری وجود دارد ولی بین متغیر تخصص مالی (CPA) با پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت رابطه معناداری وجود ندارد.

حال جهت بررسی تاثیر توازن مالکیت شرکت بر رابطه بین ویژگی های مدیران مستقل و پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت شرکت ها بر اساس توازن مالکیت به دو گروه شرکت ها باتوازن بیشتر و شرکت ها با توازن کمتر تفکیک و مدل مذکور به صورت جداگانه آزمون و نتایج با هم مقایسه می شوند.

۴-۲-۱-۱- تجزیه و تحلیل فرضیه های فرعی اول و دوم

فرضیه فرعی اول: در حالت توازن بیشتر مالکیت شرکت ،بین ویژگی های مدیران مستقل(غیر موظف) و پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت رابطه معنادار وجود دارد.

فرضیه فرعی دوم: در حالت توازن کمتر مالکیت شرکت ،بین ویژگی های مدیران مستقل(غیر موظف) و پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت رابطه معنادار وجود دارد.

آزمون مدل در گروه شرکت ها با توازن بیشتر مالکیت

نتایج مربوط به آزمون چاو در جداول ۴-۵ و ۴-۶ ارائه شده است:

جدول ۴-۵- نتایج اثرات ثابت مقطعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redundand Fixed Effects Tesls
Test cross-section fixed effects
Prob. d.f. Statistic Effects Test
۲۱۷/۰ (۵۷/۳۳) ۲۵۴/۷ Cross-section F
۴۳۵/۰ ۳۳ ۱۴۹/۴۳ Cross-section chi-square

جدول ۴-۶- نتایج اثرات ثابت زمانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redundand Fixed Effects Tesls
Test cross-section fixed effects
Prob. d.f. Statistic Effects Test
۰۵۸/۰ (۱۳۵/۲) ۸۵۴/۱ Period F
۱۲۳/۰ ۲ ۹۴۳/۹ Period Chi-square

با توجه به آماره آزمون چاو در مورد اثرات ثابت مقطعی و اثرات ثابت زمانی احتمال آن بزرگتر از ۰۵/۰ می­باشد بنابراین فرضیه H0 مبنی بر تفاوت عرض از مبداها برای اثرات ثابت مقطعی و اثرات ثابت زمانی رد شده و مدل ( H1 ) Pool ارجح است.

نتایج مربوط به آزمون فرضیه فرعی در شرکت ها با توازن بیشتر مالکیت درجدول ۴-۷ ارائه شده است.

جدول۴-۷- تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی اول (شرکت ها با توازن بیشتر مالکیت)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوره برآورد: ۱۳۹۱-۱۳۸۹
ضریب تعیین تعدیل شده ۴۸۷۹۵/۰
آماره F ۵۵۴۳۳/۱۲
احتمال (Prob) ۰
آماره دوربین- واتسون ۰۵۴۶۲۶/۲
متغیر توضیحی ضریب انحراف معیار آماره t احتمال سطح اطمینان
CPA ۰۵- E67/6 ۰۵- E48/4 ۴۸۹۰۱۴/۱ ۱۴/۰ بدون معنی
COMPEN ۰۵-E43/4 ۰۵-E67/1 ۶۴۹۹۶/۲ ۰۰۹۵/۰ %۹۹
MONTH ۰۶- E24/4 ۰۵- E14/1 ۷۲۵۹۵۵/۳ ۰۰۰۳/۰ %۹۹
OUT ۰۰۰۲۴/۰- ۰۰۰۲۴۷/۰ ۹۷۷۹۲/۰- ۳۳۰۸/۰ بدون معنی
UE ۳۲۷۳/۰- ۰۴۴۲۷۴/۰ ۳۹۲۴۸/۷- ۰ %۹۹
SIZE ۰۵-E32/1 ۰۵-E37/2 ۵۵۶۲۴۶/۰ ۵۷۹۴/۰ بدون معنی
ROA ۰۶-E22/3- ۰۷-E41/9 ۴۲۷۳۳/۳- ۰۰۰۹/۰ %۹۹
REPUT ۰۰۰۱۵۷/۰ ۰۰۰۱۲۳/۰ ۲۷۰۴۶۶/۱ ۲۰۷۲/۰ بدون معنی
C ۰۰۰۲/۰ ۰۰۰۱۸/۰ ۱۰۳۶۸/۱- ۲۷۲۷/۰ بدون معنی

با توجه به آماره F و احتمال مربوط به آن می توان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% معادله رگرسیون معنی دار است. نتایج مربوط به آماره دوربین- واتسون (عدم خود همبستگی جملات خطا) برای مدل نشان از استقلال نسبی داده ها دارد.ضریب تعیین تعدیل شده مدل بیان کننده میزان مربوط بودن متغیرهای مستقل با متغیر وابسته (پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت) می باشد. مطابق با جدول ۴-۷ ضریب تعیین تعدیل شده مدل ۴۸/۰ می باشد. بنابراین به طور متوسط ۴۸ درصد تغییرات متغیر وابسته توسط این مدل تبیین می شود. با توجه به نتایج آزمون مدل و احتمال مربوط به متغیرها، متغیر پاداش اعضای هیات مدیره (COMPEN) دارای احتمال کمتر از ۰۱/۰ می باشد بنابراین این متغیر در سطح اطمینان ۹۹ درصد در مدل معنی دار می باشد ولی متغیرهای درصد مدیران مستقل در هیأت مدیره (OUT) و میانگین مدیران مستقل عضو اعضای هیات مدیره (REPUT) و تخصص مالی (CPA) ، دارای احتمال بیشتر از ۰۵/۰ می باشند بنابراین این متغیر ها در سطح اطمینان ۹۵ درصد در مدل معنی دار نمی باشد از بین متغیرهای کمکی عواید غیرمنتظره(UE، زمان بندی پیش بینی های مدیریتMONTH )و بازده دارایی ها( ROA) دارای احتمال کمتر از ۰۱/۰ می باشد بنابراین این متغیرها در سطح اطمینان ۹۹ درصد در مدل معنی دار می باشد ولی متغیر اندازه شرکت (SIZE) دارای احتمال بیشتر از ۰۵/۰ می باشد بنابراین این متغیر در سطح اطمینان ۹۵ درصد در مدل معنی دار نمی باشد لذا از بین ویژگی های مدیران مستقل باتوجه به معناداری متغیرها، پاداش اعضای هیات مدیره(COMPEN) با پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت رابطه معناداری وجود دارد ولی بین متغیرهای ، درصد مدیران مستقل در هیأت مدیره (OUT) و میانگین مدیران مستقل عضو اعضای هیات مدیره (REPUT) و تخصص مالی (CPA) با پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت رابطه معناداری وجود ندارد.

آزمون مدل در گروه شرکت ها با توازن کمتر مالکیت

نتایج مربوط به آزمون چاو در جداول ۴-۸ و ۴-۹ ارائه شده است:

جدول ۴-۸- نتایج اثرات ثابت مقطعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redundand Fixed Effects Tesls
Test cross-section fixed effects
Prob. d.f. Statistic Effects Test
۱۵۷/۰ (۳۱/۱۶) ۵۰۴/۸ Cross-section F
۳۹۵/۰ ۱۶ ۵۴۳/۴۷ Cross-section chi-square

جدول ۴-۹- نتایج اثرات ثابت زمانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redundand Fixed Effects Tesls
Test cross-section fixed effects
Prob. d.f. Statistic Effects Test
۱۹۷/۰ (۱۳۵/۲) ۲۵۲۴/۱ Period F
۴۱۸/۰ ۲ ۱۲۹۴/۹ Period Chi-square

با توجه به آماره آزمون چاو در مورد اثرات ثابت مقطعی و اثرات ثابت زمانی احتمال آن بزرگتر از ۰۵/۰ می­باشد بنابراین فرضیه H0 مبنی بر تفاوت عرض از مبداها برای اثرات ثابت مقطعی و اثرات ثابت زمانی رد شده و مدل Pool ((H1 ارجح است.

نتایج مربوط به آزمون فرضیه فرعی در شرکت ها با توازن کمتر مالکیت درجدول ۴-۱۰ ارائه شده است.

جدول۴-۱۰- تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی دوم (شرکت ها با توازن کمتر مالکیت)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوره برآورد: ۱۳۹۱-۱۳۸۹
ضریب تعیین تعدیل شده ۶۸۹۸۳۹/۰
آماره F ۰۶۶۸/۱۴
احتمال (Prob) ۰
آماره دوربین- واتسون ۰۴۸۴۷۹/۲
متغیر توضیحی ضریب انحراف معیار آماره t احتمال سطح اطمینان
COMPEN ۰۰۰۱۳/۰- ۰۰۰۱۵۸/۰ ۸۰۷۸۲/۰- ۴۲۴۱/۰ بدون معنی
CPA ۰۵- E01/2 ۰۰۰۲۸۶/۰ ۰۷۰۲۷۲/۰ ۹۴۴۳/۰ بدون معنی
MONTH ۰۰۰۵۶/۰- ۰۰۰۱۰۶/۰ ۲۵۷۷۳/۵- ۰ %۹۹
OUT ۰۰۲۲۳/۰- ۰۰۲۰۷/۰ ۰۷۵۱۲/۲- ۰۲۸۹/۰ %۹۵
REPUT ۰۰۱۴۴۲/۰ ۰۰۱۳۴۱/۰ ۰۷۵۴۸۲/۱ ۲۸۸۸/۰ بدون معنی
ROA ۰۶- E87/5- ۰۶- E16/2 ۷۱۳۸۳/۲- ۰۰۹۹/۰ %۹۹
SIZE ۰۰۰۱۹۸/۰ ۰۵- E17/8 ۴۲۸۲۸۵/۲ ۰۱۹۹/۰ %۹۵
UE ۸۲۸۷۲/۰- ۱۳۲۶۸۵/۰ ۲۴۵۷۵/۶- ۰ %۹۹
C ۰۰۰۵۶/۰- ۰۰۰۲۸۴/۰ ۹۷۹۵۹/۱- ۰۵۴۸/۰ بدون معنی

با توجه به آماره F و احتمال مربوط به آن می توان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% معادله رگرسیون معنی دار است. نتایج مربوط به آماره دوربین- واتسون (عدم خود همبستگی جملات خطا) برای مدل نشان از استقلال نسبی داده ها دارد.ضریب تعیین تعدیل شده مدل بیان کننده میزان مربوط بودن متغیرهای مستقل با متغیر وابسته (پیش داوری در مورد پیش بینی های عواید توسط مدیریت) می باشد. مطابق با جدول ۴-۱۰ ضریب تعیین تعدیل شده مدل ۶۸/۰ می باشد. بنابراین به طور متوسط ۶۸ درصد تغییرات متغیر وابسته توسط این مدل تبیین می شود. با توجه به نتایج آزمون مدل و احتمال مربوط به متغیرها، متغیر درصد مدیران مستقل در هیأت مدیره (OUT) دارای احتمال کمتر از ۰۵/۰ می باشد بنابراین این متغیر در سطح اطمینان ۹۵ درصد در مدل معنی دار می باشد ولی متغیرهای پاداش اعضای هیات مدیره (COMPEN)، میانگین مستقل عضو اعضای هیات مدیره (REPUT) و تخصص مالی (CPA) دارای احتمال بیشتر از ۰۵/۰ میباشند بنابراین این متغیر ها در سطح اطمینان ۹۵ درصد در مدل معنی دار نمی باشد از بین متغیرهای کمکی عواید غیرمنتظره(UE، زمان بندی پیش بینی های مدیریتMONTH ) و بازده دارایی ها( ROA) دارای احتمال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...