شکل ۳-۴۱ : پاسخ ولتاژ بار در برابر اختلال ولتاژ sag تکفاز ۳۵% (الف) بدون فیدبک (ب) با فیدبک (TPSAF-AVM).
۳-۵- خلاصه
در این فصل مدل‌ فرکانس بالا و فرکانس پایین سیستم‌های SPSAF و TPSAF مدل سازی شده‌اند. برای مدل‌های ساده شده، واحدهای که تاثیری بر روی رفتار سیستم در فرکانس بالا یا پایین ندارند، در نظر گرفته نشده‌اند. با آنالیز دیاگرام بٌد و پاسخ پله مدل‌های ساده شده، کنترل‌کننده فیدبک طراحی شده است. از طریق شبیه سازی‌های انجام شده در فرکانس پایین، تحت شرایط ولتاژ sag متعادل / نامتعادل و افزایش توان بار، برتری عملکرد سیستم SPSAF-AVM نسبت به TPSAF-AVM از نظر تنظیم ولتاژ بار نشان داده شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم SPSAF 2.5 Kw و TPSAF 10 kW از طریق نرم‌افزار MATLAB
۴-۱- مقدمه
در این فصل سیستم فیلتر اکتیو سری تکفاز و سه‌فاز با بهره گرفتن از شبیه سازی دقیق کامپیوتری آنالیز شده‌اند. سیستم SAF با جزئیات کامل، توسط نرم افزار MATLAB شبیه‌سازی شده‌ است. نتایج شبیه‌سازی گزارش شده و عملکرد تنظیم ولتاژ و جداسازی هارمونیک ارزیابی شده است. در نهایت، عملکرد SAF با روش مرسوم (CM) و روش جدید مقدار مطلق (AVM) (روش‌های که برای استخراج مؤلفه اصلی/هارمونیکی ولتاژ بار استفاده شده‌اند) با یکدیگر مقایسه شده و برتری روش دوم از طریق شبیه سازی و آنالیز مدل ساده شده ( فصل سوم ) تایید شده است. در زیر، مدل‌های شبیه سازی در نرم‌افزار MATLAB و نتایج به دست آمده برای SPSAF و TPSAF به ترتیب مورد بحث قرار می‌گیرند.
۴-۲- SPSAF
۴-۲-۱- مدل شبیه سازی سیستم جبران شده SPSAF
سیستم شبیه سازی شده SPSAF در شکل ۴-۱ نشان داده شده است. همانطور که در شکل می‌بینید، منبع به صورت یک منبع ولتاژ ایده‌آل با اندوکتانس و مقاومت معادل، مدل شده است‌. بار یکسوساز دیودی تکفاز با بار RC موازی می‌باشد. SIT با بهره گرفتن از مدل غیرخطی Jales-Atheron با توجه به داده‌های تولید شده از آزمون SIT مدل شده است [۳۵]. در باس DC-VSI یکسوساز دیودی سه‌فاز به عنوان منبع توان کمکی بکار گرفته شده است. علاوه بر این، یک مدار کنار گذر تریستوری در دو سر ترمینال خروجی SIT قرار دارد. پارامترهای استفاده شده در مدل SPSAF در جدول ۴-۱ داده شده‌اند. کنترل‌کننده‌ بصورت پردازنده سیگنالهای دیجیتالی برای اجرای در زمان گسسته، مدل شده‌ است.
جدول ۴-۱ : پارامترهای مدل شبیه سازی SPSAF.

 

  ولتاژ منبع  
  اندوکتانس منبع  
  مقاومت منبع  
  مقدار ولتاژ باس DC بار جبران ساز شده  
  ظرفیت بار  
  مقاومت بار  
  اندوکتانس SRF  
  ظرفیت SRF  
  مقاومت اندوکتانس SRF
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...